خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:باید در مسیر تولید مشکلات را کنار زده و این مسیر را هموار کنیم و با پشتیبانی و حمایت لازم از تولید، موانع متعدد از جلوی پای تولید کننده برداشته شود.
کد خبر: ۹۳۳۰۱۴۶
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم گفت: امروز از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری مسائل اقتصادی کشور و معیشت مردم است و لذا ایشان چند سالی است که به صورت پی در پی سال‌ها را با عناوین اقتصادی و با محوریت تولید مانند جهش تولید نام گذاری کرده اند و شعار امسال را نیز به عنوان سالی که باید موانع تولید را برطرف کرد و حمایت و پشتیبانی‌های لازم را از تولید انجام داد قرار داده اند.

وی افزود: متاسفانه موانع متعددی در عرصه تولید وجود دارد که برای رفع این موانع باید اهتمام ویژه‌ای اندیشیده شود، یکی از این موانع بروکراسی بسیار طولانی، فلج کننده و پشیمان کننده در راه تولید هست یعنی اگر یک تولید کننده ما بخواهد یک واحد تولیدی احداث و راه اندازی کند یک پروسه بسیار طولانی و بروکراسی بسیار خسته کننده سر راهش وجود دارد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس بیان کرد: بنابراین ما باید در مسیر تولید مشکلات را یکی یکی کنار زده و این مسیر را هموار و کوتاه کنیم و ضرورت امروز دستگاه‌های اجرایی باید حمایت از تولید کننده داخلی باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:یکی از موانعی که نمی‌گذارد تولید در کشور ما شکوفا شود رقابت نابرابر با اقتصاد کشور‌های دیگر است، در سایر کشور‌ها هزینه تولید بسیار ازران‌تر از ایران است، در کشور ما وام ۱۴ درصد، ۱۸ درصد، ۲۴ درصد و بالاتر به تولید کننده تعلق می‌گیرد که طبیعتا برای او مقرون به صرفه نخواهدبود.

وی اظهار داشت: در کشور‌های پیشرو در تولید وام بدون بهره، ۱ درصد و یا ۲ درصد به تولید کننده تعلق می‌گیرد، این میزان بهره‌ای که بانک‌های ما از تولید کننده دریافت می‌کنند قدرت انعطاف، مانور و رقابت را از تولید کننده می‌گیرد و به همان میزان تولیدش نسبت به کشور‌های رقیب گرانتر می‌شود، پس رقابت را ازدست می‌دهد، شکست خورده و واحد تولیدی اش نابود می‌شود، لذا هزینه تولید در کشور ما بر اثر بی تدبیری مسئولین بالاست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: پس ما باید تسهیلات، سرمایه در گردش و امکانات لازم را برای تولید کننده فراهم کنیم.

حجت الاسلام ذوالنوری ادامه داد: مانع دیگر در رشد تولید کشور، واردات بی رویه هست؛ وارادات قدرت نفس کشیدن را از تولید کننده می‌گیرد؛ از طرفی قاچاق نیز مانع بی وقفه در رشد تولید کشور ماست و باعث انهدام تولید داخلی می‌باشد، حل این مشکلات نیاز به اقدام و مدیریت منسجم دارد تا تولید کننده ما بتواند نیاز کشور را تامین کند.

وی یا آور شد: یقینا زالو صفت هایی هستند که سود آن‌ها در قاچاق و واردات است، دشمنان داخلی اقتصاد ما از خون و جیره مردم تغذیه می‌کنند و نمی‌گذارند تولید داخلی قدرت بگیرد، دست منافقین اقتصادی را باید از سفره ملت ایران کوتاه کرد چرا که زالو صفتان سنگ جلوی پای تولید کنندگان داخلی می‌اندازند و از شکل گیری تولید بومی می‌ترسند، منفعت طلب‌ها در دستگاه‌های دولتی نفوذ کرده و در ستون سیاست گذاری اقتصادی دولت دست دارند و حتی گاهی در تعرفه گذاری‌ها نیز اعمال نفوذ می‌کنند.

نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین برای رفع موانع و پشتیبانی از تولید می‌طلبد دولت و مجلس به جد توان خود را روی تولید داخلی متمرکز کنند، برای مثال مجلس باید قوانینی را که نیاز امر تولید و بخش خصوصی است تصویب کند و قوانین مزاحم را جابه جا، حذف و اصلاح نماید، مجلس باید قوانین نا کار آمد در مقابله با فساد اقتصادی، قاچاق و سایر موارد را مورد بازنگری و تجدید نظر قرار بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری همچنین در پایان خاطر نشان کرد: مجلس باید نظارت اش را بر دولت تشدید کند تا دولت در اجرای قوانین جدیت به خرج دهد، باید پشتیبانی و حمایت لازم از تولید صورت گیرد و موانع متعدد از جلوی پای تولید کننده برداشته شود و یقینا با عنایات خدای متعال ما سال بسیار خوبی را در پیش خواهیم.

انتهای پیام/افراسیابی
ارسال نظرات
پر بیننده ها