فعالیت‌‎های واحد خواهران اتحادیه دانشجویان مستقل در نوزدهمین دوره شورای مرکزی

مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: برگزاری چهارمین دوره کوثرانه، نشست‌های هم اندیشی پیرامون مسائل روز حوزه زنان و پیگیری مسائل زنان سرپرست خانوار از مهمترین‌های برنامه‌های این واحد در سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۹۳۳۰۱۸۱
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محدثه مصفا مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل درباره فعالیت های این واحد از آغاز نوزدهمین دوره فعالیت شورای مرکزی اتحادیه گفت: با توجه به حساسیت های کشور در شرایط کرونا و عدم امکان برگزاری دوره های حضوری در دانشگاه ها فعالیت‌های اتحادیه های دانشجویی اهمیت بیشتری پیدا کرد و در چنین شرایطی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با برگزاری دوره های مجازی از جمله چهارمین مرحله از دوره کوثرانه با استقبال بالغ بر ۱۶۰ نفر از دانشجویان عضو دفاتر اتحادیه گام موثری در هویت سازی دختران تشکیلاتی برداشته است.

وی افزود: فاز اول چهارمین دوره کوثرانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با هدف هویت شناسی و شناخت صحیح دختران تشکیلاتی از جایگاه خود در خانواده و اجتماع با شعار محوری " بانوی بصیر ، تحول ساز در متن و مرکز "در بستر اسکای روم برگزار شد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در این دوره به مباحثی از جمله؛ نقش تربیتی زنان در خانواده و اجتماع، مسئله شناسی حوزه زنان و خانواده، جریان شناسی زن و خانواده، زنان در قوانین جمهوری اسلامی، کنوانسیون ها و لوایح بین المللی حوزه زنان ، عدالت جنسیتی ، روشنفکری دینی و مسئله زنان پرداخته شد.

وی با بیان اینکه در ترم آتی مراحل بعدی دوره کوثرانه برگزار خواهد شد، گفت: هدف از برگزاری سایر مراحل این دوره ورود به گام های عملیاتی در این حوزه است.

مصفا یادآور شد: عدم شناخت صحیح زنان از جایگاه خود در خانواده و اجتماع موضوعی است که به نظر می رسد بارها مورد سو استفاده غرب قرار گرفته و تشتت هویتی برای زنان ایجاد نموده اند، شناخت صحیح می تواند مانع نفوذ افکار انحرافی و عامل بلوغ فکری زنان و دختران در فضای اجتماعی شود.

وی اظهار داشت: در کنار دوره های مجازی برگزاری سلسله جلسات نیمه حضوری به منظور ارتقا آگاهی و هم اندیشی پیرامون مسائل روز حوزه زنان برگزار شد، این نشست ها شامل موضوعاتی از جمله اشتغال بانوان، هویت شناسی زنان، خشونت علیه زنان، تاثیر مسائل اقتصادی بر زنان بوده است. عمده تمرکز این نشست ها به جهت شرایط اقتصادی جامعه و تبعات آن بر خانواده بر روی مسائل اقتصادی بوده است.

مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار از اقشار آسیب پذیر در شرایط کرونا از نظر اقتصادی هستند، تاکید کرد: این قشر، قشری است که سیاست های اخیر نهادهای ذی ربط کوچکترین توجهی به آنها نداشته است. از آنجا که زنان نقش مهم و اساسی در تربیت فرزندان دارند عدم توجه به شرایط این قشر می تواند موجب افزایش آسیب های اجتماعی به سبب تربیت نا مناسب گردد این موضوع یکی دیگر مطالباتی بود که اتحادیه مستقل درسال گذشته مطرح کرد.

مصفا یادآور شد: با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در شهر تهران و عدم مدیریت صحیح گرمخانه ها و کمبود امکانات به منظور رعایت نکات بهداشتی و با توجه به افزایش نسبت زنان بی خانمان در شهر که موجب بروز بسیاری از مفاسد اجتماعیست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای خطاب به رئیس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا خواستار ساماندهی وضعیت اسکان زنان بی خانمان و تجهیز گرمخانه ها به امکاناتی برای مقابل با ویروس کرونا شد.

وی افزود: اخیرا موضوع بررسی یک لایحه ارسالی از سوی نهاد معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در مجلس در رسانه ها منتشر شد، لایحه ای که از سال 91 در دستور کار ویژه معاونت زنان و خانواده بوده و کمتر توجهی تاکنون در جهت ارسال آن به مجلس صورت گرفته بود. در همین راستا در سال گذشته اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به بهانه روز منع خشونت علیه زنان در نامه ای از خانم ابتکار خواست هرچه سریع تر این لایحه به صحن علنی مجلس ارسال شوذ و خانم ابتکار اظهار کردند این لایحه در حال بررسی است و به زودی به مجلس ارسال خواهد شد، در حالی که بررسی های این لایحه با حضور نمانیده معاونت زنان و خانواده در قوه قضائیه صورت پذیرفته بود و یک سال از ارسال اصلاحیه لایحه به معاونت زنان و خانواده می گذشت.

مصفا اظهار داشت: سال پیش رو با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از حساسیت های ویژه ای برخورداراست با توجه به اینکه مسائل حوزه زنان در راس شعارهای بسیاری از جناح های سیاسی به چشم می خورد ارائه مطالبات مناسب و بررسی عملکرد نهادها در راس اقدامات اتحادیه خواهد بود.

ارسال نظرات