مدیر‌کل حفظ آثار‌ دفاع مقدس استان مرکزی:

شهید ‌فولادی از پرورش یافتگان واقعی مکتب عاشورا بود

کریمی گفت: شهید غلامرضا فولادی یکی از پرورش یافتگان واقعی مکتب عاشورا بود که در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی از همه سرمایه‌های خود گذشت.
کد خبر: ۹۳۳۰۲۶۳
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ‌امروز در سی و هفتمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی با موضوع اولین سالگرد شهادت غلامرضا فولادی اظهار داشت: سالگرد شهادت آزاده سرافراز و جانباز دفاع مقدس شهید غلامرضا فولادی که حیات با برکت خود را در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی صرف کرد فرصتی بسیار مناسب برای تبیین رشادت‌ها و شجاعت‌های این بزرگمرد است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

وی گفت: شهید ‌فولادی نقش بسیار موثری در عملیات های خیبر، بذر و کربلای ۴ در دوران دفاع مقدس ایفا کرد و نقش ایشان از ۳ جهت با اهمیت است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: مقام جانبازی ایشان، تحمل سال‌ها اسارت و سال‌ها مقاومت و ایستادگی با وجود دردهای ناشی از مجروحیت مقام ایشان را بسیار برجسته کرده که امروز وظیفه داریم به سهم خود در معرفی و تبیین شخصیت ارزشمند وی نقش ایفا کنیم.

وی بیان داشت: مقطع هشت ساله دفاع مقدس پر از نام‌ها و حماسه های بزرگ است و مرور زمان نمی‌تواند ایثار و مجاهدت‌های بزرگ مردان را به فراموشی بسپارد و شهید فولادی یکی از حماسه‌سازان دفاع مقدس است که افتخارات این جانباز سرافراز همچون برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس می‌درخشد.

کریمی گفت: شهید فولادی در حیات با برکت خود همواره جایگاه والایی در میان رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس داشت و بعد از شهادت ایشان علاوه بر اینکه رزمندگان به دلیل از دست دادن این مرد آسمانی در غم بزرگی به سربردند مردم شهر اراک نیز در این غم شریک بودند.

این مسئول تأکید کرد: شهید فولادی یکی از پرورش یافتگان واقعی مکتب عاشورا بود که در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی از همه سرمایه‌های خود گذشت و امروز به عنوان یک الگو هم در میان رزمندگان دفاع مقدس و هم آحاد جامعه مطرح است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: شهید فولادی مسیر حق را به درستی تشخیص داده بود و در پیمودن این مسیر ثابت قدم بود و حیات با برکت خویش را در راه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی صرف کرد و از این جهت افتخاری بزرگ برای مردم شهر اراک و استان مرکزی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا و وجود نگرانی های شدید در این خصوص توفیق برگزاری مراسم شهادت برای ایشان نداشتیم، گفت: در فضای مجازی و رسانه ای سعی شد یاد و خاطر ایشان گرامی داشته شود که نمونه آن برگزاری ختم قرآن های گسترده به شکل مجازی بود.

کریمی ادامه داد: امسال هم با وجود محدودیت های کرونا و ضرورت رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و صرف نظر کردن از مراسمات با تجمعات گسترده سعی داریم مراسمی محدود در سالگرد شهادت ایشان به شکل محدود برگزار کنیم.

این مسئول تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای مراسم اولین سالگرد شهادت ‌غلامرضا فولادی به شکل محدود با هماهنگی دستگاه های متولی انجام شده اما به جهت بهره بردن سایر مردم و اقشار جامعه از مراسم سالگرد شهید برنامه ریزی برای مجازی بودن مراسم هم انجام شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان داشت: با توجه به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی لازم است در راستای اولین سالگرد ‌شهید فولادی محتوای مناسبی تولید شود که تولید کلیپ‌ها و پوسترها در راستای معرفی شهید و تبیین رشادت‌های ایشان در دستور کار قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده تمام مراسمات در سال‌جاری در سطح استان که محوریت ایثار و شهادت دارند در قالب ستاد کنگره شهدای استان انجام می‌شوند و تمام کمیته‌ها و کارگروه‌های ستاد کنگره در سال جدید با جدیت پای کار آمده‌اند.

کریمی خاطر‌نشان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۰ اولین مراسم کنگره شهدای استان را مزین به نام شهید غلامرضا فولادی برگزار می‌کنیم و امید داریم به برکت این شهید والامقام بتوانیم در سال‌جاری اقدامات و گام‌های موثری در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برداریم و دین خود را به خوبی به شهدا ادا کنیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار