خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: هر اندازه شناخت و معرفت ما نسبت به امام زمان بیشتر شود محبت امام هم در دلمان بیشتر خواهد شد و این معرفت بیشتر موجب الفت، محبت و رفاقت با امام زمان(عج) می شود.
کد خبر: ۹۳۳۰۵۲۴
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲

حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی در گفتگو با خبرنگار بسیج ؛ با اشاره به ویژگی خاص سال 1400 اظهار کرد: امسال آخرین سال قرنی است که در آن قرار داریم که هم شروع سال و بهار آن با زاد روز بهار جان و دلها حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) مصادف شده و هم روزهای پایانی این سال با نیمه شعبان مصادف است که نوبد بخش سال خوبی برای مردم است و می طلبد که توجهات به ساحت قدسی حضرت بقیه الله الاعظم بیشتر از گذشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه نیمه شعبان و ایام ولادت بهترین فرصت برای توجه به وجود نازنین حضرت مهدی(عج) است خاطرنشان کرد: همه ما به عنوان منتظران ظهور آن حضرت وظیفه داریم نسبت به این عید توجه داشته باشیم به ویژه در شب نیمه شعبان از انجام اعمالی که در مفایح الجنان برای این شب وارد شده غفلت نکنیم و چون ایام عید است توجه بیشتر به محرومین و مستضعفین داشته باشیم تا به برکت این مولود اعظم خوشی و دلخوشی در جامعه اسلامی فراگیر شود.

وی وظیفه شناسی منتظران نسبت به ساحت مقدس امام زمان(عج) را از مقدمات ظهور آن حضرت دانست و تاکید کرد: امام شناسی اهمیت بسیار زیادی دارد تا آنجا که در روایت نقل شده کسی که بمیرد درحالی که امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است بنابراین مبلغان دینی و متولیان امور فرهنگی نسبت به امام شناسی مردم جامعه عنایت بیشتر داشته باشند.

حجت الاسلام اروجی محبت به امام را فرع معرفت به امام عنوان کرد و افزود: هر اندازه معرفت ما به امام بیشتر شود محبت امام زمان(عج) هم در وجودمان بیشتر احساس خواهد شد لازم است همزمان با برگزاری مراسم های مذهبی باید تلاش کنیم شناخت و بینش جامعه نسبت به امام زمان(عج) هم بیشتر شود این شناخت باعث الفت، محبت و رفاقت بیشتر با امام زمان(عج) می شود.

وی با بیان اینکه جشن های نیمه شعبان جشن های خودجوش مردمی است که همه ساله پرشور برگزار می شود خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شرایط کرونایی و لزوم حفظ سلامت شهروندان، مراسم های متمرکز برگزار نمی شود با این حال در شهرها و روستای استان اصفهان که وضعیت زرد یا آبی دارند با محوریت ائمه جماعات در شب و شام نیمه شعبان ویژه برنامه هایی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به ویژه برنامه مراسم استغاثه در شب نیمه شعبان که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد اشاره کرد و افزود: مراسم نور افشانی در مناطق 15 گانه و چند نقطه دیگر شهر اصفهان با ندای یا مهدی ادرکنی توسط شهرداری برگزار می شود که به دلیل شرایط کرونایی و جلوگیری از تجمع مردم زمان برگزاری مراسم اطلاع رسانی نشده است.

وی برپایی ایستگاه های نما و نوا مختص پخش مولودی با همکاری شهردای در چند نقطه شهر اصفهان و برگزاری مسابقات فرهنگی همراه با توزیع اقلام فرهنگی را از جمله برنامه های نیمه شعبان در شرایط کرونایی عنوان کرد و افزود: برای مجالس جشن های خانگی که شامل فقط اعضای اصلی خانواده (پدر، مادر و فرزندان) باشند علاوه بر اعزام سخنران و مداح اقلام فرهنگی ویزه مراسم جشن اهدا می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار