زاهدان-جلسه تخصصی بررسی پیامد‌های حاصل از کاهش ورود آب به منطقه سیستان و چگونگی مواجهه جهت کاهش تاثیرات این مسئله در زندگی مردم منطقه در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۰۶۲۲
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، جلسه تخصصی بررسی پیامد‌های حاصل از کاهش ورود آب به منطقه سیستان و چگونگی مواجهه جهت کاهش تاثیرات این مسئله در زندگی مردم منطقه در شهرستان زاهدان با حضور نخبگان فعال در عرصه کشاورزی برگزار شد.


در این جلسه نخبگان فعال در عرصه کشاورزی با اشاره به اثرات منفی خشک شدن تالاب هامون بر تمامی منطقه و تعهد بین المللی افغانستان در احیای این ذخیره گاه زیست محیطی به اهمیت نقش آفرینی و پیگیری دستگاه دیپلماسی کشور اشاره کردند، همچنین لزوم اقدامات فوری در ارائه و اجرای طرح‌های جایگزین مانند انتقال آب از دریای عمان، تثبیت شن‌های روان، حمایت معیشتی از مردم در صورت وقوع خشکسالی و ... پرداختند.

همچنین ضمن اشاره بر لزوم افزایش تعاملات اجتماعی و گسترش سمن‌های فعال در عرصه بین الملی اثرات سو خشک شدن هیرمند بر مرزنشینان دو کشور مورد ارزیابی قرار گرفت.

در پایان قرار شد کارگاه تخصصی بررسی جامع آینده سیستان و ارائه راهکار‌های توسعه منطقهبا حضور نخبگان ملی در سیستان برگزار گردد.




توسعه سیستان
ارسال نظرات