خبرهای داغ:
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال جاری طرح هادی ۳ هزار روستا در کشور بازنگری خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۳۰۶۷۵
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان، محمدرضا شاملو بعد از ظهر امروز در استان گلستان اظهار کرد: ۲۰۰ هزار مسکن روستایی را در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی ادامه داد: قیمت زمین در برخی از روستاهای کشور افزایش پیدا کرده و سعی می‌کنیم برای آن دسته از افرادی که توانایی خرید زمین ندارند را به صورت ۹۹ ساله به مردم اجاره خواهیم داد و هر زمانی فرد توانایی داشت که به صورت کامل خریداری کند، با شرایط مناسب زمین واگذار می‌شود.

* ۳ هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام و جدید طرح هادی در سال جاری دیده شده تا به نتیجه برسد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره تحقق شعار سال گفت: هر زمینی که در اختیار بنیاد مسکن باشد در پیرامون و داخل محدوده روستای به فعالیت‌های تولیدی مورد تقاضا قرار خواهیم داد تا اشتغال در روستا افزایش یابد.

شاملو بیان کرد: این اراضی با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از قیمت منطقه در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی از دیگر اقداماتی است که در سال ۱۴۰۰ گسترش پیدا خواهد کرد و در حال حاضر «هفت منظومه» به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: مذاکراتی با سیستم بانکی انجام شده تا تسهیلات سریع‌تر پرداخت شود و مجوزهای لازم نیز با سرعت صادر شود تا این اقدامات به افزایش تولید و توسعه اقتصادی کمک کند.

شاملو گفت: در‌ موضوع تهیه و بازنگری طرح‌‌های هادی هدف‌گذاری شده که ۳ هزار روستا مورد بازنگری قرار گیرد.

تقریبا ۹۹ درصد روستاهای کشور دارای طرح هادی است/ سالانه ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های هادی در کشور بودجه نیاز داریم

وی اضافه کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام و جدید طرح هادی در سال جاری دیده شده تا به نتیجه برسد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: تقریبا ۹۹ درصد روستاهای کشور دارای طرح هادی است و مبنای اجرای طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

شاملو با بیان اینکه سالانه ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های هادی در کشور بودجه نیاز داریم، بیان کرد: ۵۲ درصد روستاها طرح هادی در آنها به اجرا در آمده که برخی از آنها کامل به پایان رسیده و برخی از روستاها نیز در فازهای مختلف است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها