دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بایدن قصد دارد با یک آتش بس موقت خود را از فشار افکار عمومی دنیا نجات دهد و از میراث شومی که ترامپ برای آمریکایی ها به جا گذاشته خلاص شود.
کد خبر: ۹۳۳۰۸۱۴
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محسن رضایی  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع فعالان فرهنگی اجتماعی جبهه انقلاب در مسجد اعظم کرج با تبریک خجسته سالروز ولادت امام زمان (عج) گفت: شایسته سالاری مهم‌ترین شاخص عدالت است و باید آن را به طور فراگیر در کشور اجرا کنیم. نباید سرمایه های مادی و انسانی استان‌ها، ناامید و راهی پایتخت شوند. اگر به ارزش های دهه اول انقلاب برگردیم، مشکلات کشور و تحریم ها را حل خواهیم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: جمهوری اسلامی آمده است که فریاد بر آورد که ما می توانیم. ما می توانیم خرمشهر را آزاد کنیم. ما می‌توانیم پایگاه بزرگ عین الاسد را هدف قرار دهیم. ما می‌توانیم موشک های دقیق با برد 2 هزار کیلومتر بسازیم. ما می‌توانیم از جوانان گمنام 23 ساله، قهرمان بزرگی بسازیم که دنیا را به شگفتی وادارد. همه این ظرفیت ها در دل نظام جمهوری اسلامی هست.

رضایی تصریح کرد: ترامپ می خواست با فشار حداکثری، اقتصاد ایران را دچار فروپاشی کند و هر آنچه توانست را انجام داد. آمریکا در دوره ترامپ در مبارزه ظالمانه علیه اقتصاد ایران نتوانست به هدف اصلی خود برسد.  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  بایدن قصد دارد با یک آتش بس موقت خود را از فشار افکار عمومی دنیا نجات دهد و از میراث شومی که ترامپ برای آمریکایی ها به جا گذاشته خلاص شود اما فرصت آمریکایی ها تمام شده و اگر به دنبال مذاکره واقعی هستند باید تحریم ها را به صورت یکجا بردارند. 

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب و دهه پنجم جمهوری اسلامی، نباید فقر و بیکاری و فساد باشد افزود: باید در برابر مشکلات سینه سپر کنیم و با اراده قاطع بسوی تمدن نوین ایرانی اسلامی حرکت کنیم. قدرت‌های جهانی که نمی خواهند عظمت ملت ایران را به رسمیت بشناسند، نگران موفقیت عملی تفسیر ملت ما از فلسفه انتظار هستند. با اطمینان و شناخت نسبت به منابع کشور میگویم که افق روشنی پیش روی مردم ایران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: در این چهل و دو سال هر جا که موفقیتی بوده، به خاطر تکیه بر دین و تکیه بر مردم در سیاست و زندگی بوده است و دومین رمز موفقیت، وارد کردن مردم در مدیریت کشور از جمله دفاع بود.

رضایی افزود: قیام ملت ایران تناسب بسیار زیادی با فلسفه انتظار دارد. همان اهدافی که در انتظار قیام منجی عالم بشریت داریم، باید در جمهوری اسلامی نیز دنبال شود. در اولین اصل قانون اساسی نوشته شده است که تاسیس جمهوری اسلامی، برای برپایی حق و عدل است. فلسفه ظهور هم همین است. حضرت ولی عصر (عج) هم ظهور می کند که حقیقت را به دنیا نشان دهد و عدالت را برپا کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بین قیام ملت ایران با ظهور حضرت ولی عصر (عج)، رابطه معنای داری وجود دارد و  این قیام می باید زمینه ساز آن قیام جهانی باشد. همانطور که انقلاب و جمهوری اسلامی، حیات تازه ای را به ایران داده است، ظهور حضرت ولی عصر (عج) هم حیات جدید و زندگی تازه ای را برای همه عالم رقم خواهد زد. بنابراین موفقیت جمهوری اسلامی در مسیر آرمان‌ها و اهدافش، گامی در مسیر ظهور امام زمان (عج) است و اگر خدای ناکرده جمهوری اسلامی به اهداف و آرمان‌های اولیه اش نرسد، به حیثیت و اهداف انتظار آسیب وارد شده است.

رضایی گفت: انتظار، امید و تحول، بخشی از دستاوردهای پربرکت فرهنگ‌ مهدوی برای اداره کشور هستند. علت اینکه استکبار آمریکا و جهان غرب از جمهوری اسلامی عصبانی هستند، این است که نظام و مردم ما، ملت های دیگر را به حرکت، امید،تحول و استقلال وادار کرده اند. دشمنان امت اسلامی، خواهان توقف ما بوده و هستند.

رضایی با بیان اینکه دشمن بزرگترین جنگ ها را علیه ایران به راه انداختند اما همواره  شکست خورده یادآور شد: بزرگترین موج ترورها و انفجارها را به راه انداختند و شکست خوردند. حملات تروریستی نظیر انفجار هفتم تیر و هشتم شهریور ۶۰ علیه هیچ کشوری رخ نداده است اما دشمنان در مقابله با ملت و دولت ایران شکست خوردند. دشمن با مطالعه وضعیت پنجاه ساله ایران، به فکر جنگ اقتصادی افتاده است. تحریم ها را در فروش نفت ایران، سرمایه گذاری در ایران، تردد کشتی های ما و بخش‌های دیگر اجرا کردند.

وی اظهار داشت: از همین شهر کرج، جوانانی به پا خاستند و مردانه در دفاع مقدس خوش درخشیدند. چه عظمتی در تک‌ تک جوان‌های گمنام کشورمان نهفته است. گاهی حتی خودشان و خانواده آن‌ها، تحت تاثیر شرایط و محدودیت‌ها، توان و استعداد یک جوان را نمی شناسند. متاسفانه در سه دهه اخیر انقلاب، شایسته سالاری در کشور تضعیف شد و روند شناسایی و بکارگیری جوان‌ها، متوقف یا کند شد اما این مسیر باید در دهه پیش رو مجدد دنبال شود و این همت همگانی را می طلبد.

 

انتهای پیام/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها