معاون فرهنگی دادگستری استان البرز با بیان اینکه شهید پیران، مزد خدمات خالصانه خود در بسیج را گرفت، گفت: توسعه فرهنگ شهادت طلبی و سیره و سلوک شهدا همت والایی را می طلبد.
کد خبر: ۹۳۳۱۰۸۹
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مراسم اولین سالگرد شهید خدمت مصطفی پیران با حضور مسئولین، خانواده شهید و جمع کثیری از مردم در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) کانون شهید سبحانی کرج برگزار شد.

دکتر فرید نجف نیا، معاون فرهنگی دادگستری استان البرز در این مراسم ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید گفت: امیدوارم خداوند توفیق پیوستن به خیل کثیر شهدا را به ما نیز عنایت بفرماید. شهادت در راه خدمت بالاترین مرتبه توفیق الهی و آرزوی اولیای الهی است و شهید پیران به این افتخار نائل آمد که این مقام، نتیجه خدمت خالصانه وی در بسیج بوده است.

شهید پیران، مزد خدمات خالصانه خود را گرفت/ضرورت اهتمام به توسعه فرهنگ شهادت طلبی

وی شعبان المعظم را ماه رحمت و تنها ماهی دانست که شهادت و وفات هیچ امام و امامزاده ای در آن اتفاق نیفتاده است، بر عکس محرم الحرام که هیچ ولادتی در آن نیست و افزود: سوم شعبان، سالروز ولادت سید شهدای کربلا، چهارم، ولادت علمدار عاشورا، پنجم ولادت پیامبر عاشورا، یازدهم ولادت مؤذن کربلا، پانزدهم ولادت منتقم عاشورا و هفدهم نیز ولادت دردانه سه ساله امام حسین (ع) است.

معاون فرهنگی دادگستری استان البرز با بیان اینکه شخصیت های عجیبی طلایه داران این ماه مبارک هستند، مطرح کرد: پیامبر خدا (ص) فرمودند: ماه شعبان ماه من است زیرا ماه حسین (ع) است لذا هر کس قصد دارد بار خود را برای ماه محرم ببندد می تواند از این ماه شروع کند. شرف و دلخوشی ما این است که در فضای نوکری وارد شده ایم.

نجف نیا گفت: فردی در خانه خدا در حال دعا کردن بود، پیغمبر خدا در حال عبور از کنار وی بود که ناخودآگاه شنید که آن فرد در قنوت نماز خود به خدا می گوید: خدایا بر عهده خودت گذاشتم، بهترین چیزی که تشخیص می دهی را برایم رقم بزن. پیامبر اکرم (ص) ایستاد و به او فرمود: دعای کوتاه اما پرمغزی کردی، اگر تیر دعای تو به هدف اجابت بنشیند، خداوند توفیق شهادت را به تو عنایت می کند.

وی انقطاع علیه روح و جسد را مرگ برشمرد و اذعان کرد: دو نوع مرگ وجود دارد؛ یکی مرگ انتخابی و دیگری مرگ غیرانتخابی لذا یک جان دادن داریم و یک جان کندن. هیچکس گریز از مرگ ندارد، مرگ دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. خداوند حی لایموت و تنها کسی است که نمی میرد. اساسا مرگ، مرگی است که غیرانتخابی یا ناگهانی است.

معاون فرهنگی دادگستری استان البرز ضمن توصیه به مطالعه کتاب «عالم برزخ در چند قدمی ما» از آیت الله محمد محمدی اشتهاردی ادامه داد: آیت الله محمدی اشتهاردی 112 جلد کتاب دارد که این کتاب یکی از کتاب های بسیار شیرین وی بوده که با قلمی روان به رشته تحریر درآمده است. او در مقدمه این کتاب آورده که لطف امام زمان (عج) شامل حال من شد که این کتاب را نوشتم.

نجف نیا، مرگ انتخابی را همان شهادت دانست و عنوان کرد: زمانی که فردی در مدار خدمت و مدرسه عشق تنفس می کند، هر لحظه امکان اینکه در فضای خدمت روح و جسم او از یکدیگر جدا شوند وجود دارد بنابراین شهدا این مسیر را انتخاب کرده و مخاطرات مسیر پیش روی خود را پذیرفته و جانشان را کف دستشان گذاشته اند.

وی با اشاره به تفاوت های مرگ انتخابی و غیرانتخابی گفت: خداوند در قرآن می فرماید: به شهدا نگویید مرده، شهدا زنده هایی هستند که نزد من روزی می خورند. امام سجاد (ع) فرمود: شهدا سوال قبر ندارند و بر خلاف سایر افراد که دارای پرونده های حق النفس، حق الناس و حق الله هستند، تنها با پرونده حق الناس وارد محشر می شوند.

معاون فرهنگی دادگستری استان البرز افزود: با چکیدن اولین قطره خون شهدا، خداوند تمام گناهان آنها را به جز حق الناس می بخشد. دعا کردن برا رزق شهادت معنا دارد نه مرگ غیرانتخابی. تمام بزرگان و اولیای خدا از پروردگار درخواست داشتند که توفیق شهادت نصیبشان شود. صاحبان مرگ های غیرانتخابی استقبال کننده ندارند اما شهدا دارند و خاک، ملائکه ها و فرشته ها به استقبال آن ها می آیند.

نجف نیا با اشاره به اینکه صاحبان مرگ های غیرانتخابی سکرات موت دارند، مطرح کرد: در احادیث آمده که تنها شهدا هستند که اگر در روز قیامت از آن ها سوال شود که حاضرید زنده شوید و به زمین برگردید و دوباره شهید شوید، پاسخ مثبت می دهند. غیر از شهدا هیچکس این بازگشت را نمی پذیرد زیرا لحظه جدایی روح از جسم دشوار است اما شهدا سکرات ندارند.

وی با اشاره به اینکه شهدا و خانواده های آنان رزق خاصی دارند و باید آن ها را مورد احترام بسیار قرار دهیم، اظهار کرد: همه ما باید نوکری خانواده های شهدا و یتیم نوازی را در تقویم برنامه زندگی خود قرار دهیم. توسعه فرهنگ شهادت طلبی و سیره و سلوک شهدا همت والایی را می طلبد که امیدوارم خداوند ما را به این درجه برساند که دست خالی و شرمنده از این دنیا نرویم.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات