نماینده یزد و اشکذر:

12 فروردین؛ پدیده بی نظیر در میان انقلاب‌های دنیا/مجلس دنبال پاسخ به حاشیه سازی‌های رئیس جمهو ر نیست

نماینده یزد و اشکذر گفت: روی کار آمد جمهوری اسلامی با رای 98 درصدی مردم، پدیده بی نظیری در دنیا بود که با تدبیرو آینده نگری امام راحل رقم خورد.
کد خبر: ۹۳۳۱۰۹۹
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر ، با اشاره به دوازدهم بهمن ماه به عنوان روز جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: روی کار آمد جمهوری اسلامی با رای ۹۸ درصدی مردم، پدیده بی نظیری در دنیا بود که با تدبیرو آینده نگری امام راحل رقم خورد.

جوکار افزود: همه انقلابب‌هایی که در دنیا سراغ داریم برای استقرار نظامشان نشانی از همه پرسی ندارند، اما درایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر به رای گذاشته شد تا در آینده گفته نشود این نظام با بازی گرفتن احساسات مردم استقرار یافته است بلکه با رای مستقیم و مقبولیت مردمش روی کار آمده است.

وی با اشاره به اظهارات رییس جمهور در خصوص برگزاری رفراندوم در قانون گذاری‌ها گفت: همه پرسی نسبت به مسائلی که در داخل کشور داریم قانون و قواعد خود را دارد و ان هم بر عهده مجلس شورای اسلامی است در مسائلی که بسیار حائز اهمیت است موضوع را به همه پرسی بگذارد.

جوکار با بیان اینکه قوانینی که مورد نیاز کشور باید از سمت دولت به مجلس ارائه شود و تبدیل به قانون شود گفت: مجلس شورای اسلامی مشکلی در قانون‌مند کردن موضوعات ندارد چراکه مجلس برآمده از رای ملت است و هرآنجه صلاح کشور باشد به پیشنهاد قوه مجریه در مجلس تصویب می‌شود، اما آنچه تاکنون مشکل ایجاد کرده است عدم اجرای قانون توسط دولت است.

نماینده مردم یزد و اشکذر تصریح کرد: متاسفانه خیلی قوانینی که در کشور وضع می‌شود مانند قانون برنامه پنج ساله ششم اصلا اجرا نمی‌شود و هیچگاه دولت هم اعلام نمی‌کند چند درصد از این قوانین اجرایی شده است و رئیس جمهور امروز برای فرار از پاسخگویی نسبت به مسئولیتی که در اجرای قوانین به ویژه قانون برنامه پنج ساله ششم دارد این چنین بلندگوی همه پرسی را دست گرفته است.

وی عنوان کرد: حاشیه سازی‌ها علیه مجلس در قبال کم کاری‌ها و ناکارآمدی‌های دولت مسئله‌ای جدیدی نیست و اگر روزی همه پرسی هم اتفاق بیافتد باید پرسید چند درصد مردم نسبت به دولت و رئیس جمهور نظر مساعد دارند؟ در حالی که خود روحانی هم می‌داند کم اقبال‌ترین رئیس جمهور تاریخ این انقلاب است و این نشان می‌دهد مردم از ناکارامدی دولت در رنج هستند نه تصویب و عدم تصویب قوانین.

جوکار با بیان اینکه جادارد رئیس جمهور حداقل برای ساختار‌های این کشور احترام قائل باشد اذعان کرد: البته مجلس به دنبال پاسخگویی به حاشیه سازی‌های دولت نیست و سعی نمایندگان این است مجلس بتواند دولت را در این مدت پایانی به تحرک وابدارد و با توجه به فرمان رهبر انقلاب در خصوص پشتیبانی ومانع زدایی تولید، دولت در این زمینه فعال شود.
ارسال نظرات