خبرهای داغ:

سند همکاری ایران و چین در بی اثر کردن تحریم‌های آمریکا راه گشا است

شاهرود_امام جمعه شاهرود با بیان اینکه سند همکاری ایران و چین در بی اثر کردن تحریم‌های آمریکا راه گشا است، گفت: سر و صدای مزدوران داخل و خارج در قبال امضای این سند، نشان دهنده این است که همکاری به نفع ملت است.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۰۶
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
سند همکاری ایران و چین در بی اثر کردن تحریم‌های آمریکا راه گشا استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا برگزار شد، اظهار کرد:با بیان اینکه سند همکاری ایران و چین در بی اثر کردن تحریم‌های آمریکا راه گشا است، گفت: سر و صدای مزدوران داخل و خارج ایران در قبال امضای این سند، نشان دهنده آن است که امضای این سند همکاری به نفع ملت ایران است.
وی افزود: سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین داد و فریاد‌های غرب زده‌ها را درآورده است،  خیلی از آنان که دلداده غرب هستند از مجاری مختلف به دنبال سم پاشی و نسبت‌های دروغ از جمله فروش جزایر ایرانی و یا واگذاری اموال و زمین‌های کشور به چین هستند.
امینی با بیان اینکه امضای این گونه از سند‌های پنج،۱۰ و ۲۵ ساله با کشور‌های مختلف رایج است، تصریح کرد: در وضعیت موجود با کشور‌های غربی قهر نیستیم در حالی که آنان در سال‌های بعد از انقلاب صد‌ها بار دشمنی خود را به ملت ایران نشان داده‌اند.
امینی اظهار داشت: متاسفانه برخی مسوولان گمان می‌کنند تنها راه حل مشکلات ایران ارتباط با غرب است در حالی که غربی‌ها به دنبال تغییر فرهنگ ما ایرانیان هستند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه با کمک شرق و همسایگانمان می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم، ابراز داشت: رسیدن به این تفاهم نامه و امضای آن حتما زیر نظر مقام معظم رهبری بوده و ایشان اشراف کامل بر این موضوع دارند.
وی به همکاری خوب ایران و روسیه در زمینه رفع بحران در سوریه اشاره کرد و گفت: همه غرب، آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه نیست،  ما با کل دنیا همکاری و تعامل داریم و ملت ایران با همکاری تمام دنیا و با تکیه بر منابع داخلی می‌تواند بر مشکلات اقتصادی فائق آمده و به سامان بهتری برسد.
امام جمعه شاهرود ادامه داد: سال ۱۳۹۹ با همه تلخی و شیرینی‌ها گذشت، بیماری کرونا، مرگ ها، تعطیلی مجامع، مناسبت‌های ملی و مذهبی و دور شدن از هم به وقوع پیوست، اما در کنار آن شیرینی‌هایی هم از جمله مجاهدت کادر پزشکی، گروه‌های جهادی، وحدت و انسجام، خودکفایی‌ها در حوزه امنیتی، علمی هم در برداشت.
امینی با بیان اینکه اولین مطلبی که در سال ۱۴۰۰ باید مورد توجه مسوولان و مردم باشد بحث تحقق شعار سال است،  افزود: باید همه افراد جامعه نسبت به آن تعهد عملی داشته باشند،  بخش مهم پشتیبانی و مانع زدایی‌ها مربوط به حاکمیت و سه قوه است.
وی با بیان اینکه در بخش‌های اقتصادی و علمی سه قوه بیشترین تعهد در تحقق شعار سال دارند، اظهار داشت: بخش دیگری از این شعار فرا حاکمیتی است و همه مسوولان و مردم باید به بخش فرهنگی این شعار در تولید ملی و خرید کالا ایرانی توجه بیشتری کنند.  
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه انتخابات یکی از مهم‌ترین نکات پیام نوروزی مقام معظم رهبری بود، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نکات که مردم باید توجه داشته باشند اصل مشارکت حداکثری است.
به گفته وی، اصل حضور مردم تحقق مردم سالاری دینی است، بی تدبیر‌های و کم کاری که مردم از آن گلایه دارند نباید موجب قهر آنان از حضور در پای صندوق رای باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها