معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران: در دو هفته اول فروردین شاهد افزایش بیش از ۶۶ درصدی مراجعان سرپایی به بیمارستان‌ها بودیم که نگران کننده است.
کد خبر: ۹۳۳۱۲۲۶
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
 

به گزارش خبرگزاری بسیج،دکتر توکلی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان تهران به درصد تغییرات از اول فروردین تا پایان دوازدهم فروردین اشاره کرد و افزود: میزان بستری شدگان متاسفانه بسیار بالا رفته و با افزایش ۷۵ و نیم درصدی مواجه هستیم که در واقع موج تازه این افزایش نیز در دوازدهم فروردین بود که از روزی ۳۰۰ بستری به ۶۰۰ بستری رسیده است.

وی گفت​: همچنین میزان بستری‌ها در بخش عادی ۱۸ و نیم درصد و در بخش ویژه ۳ و نیم درصد افزایش داشته است.
دکتر توکلی افزود: تعداد کل مراجعان به بیمارستان‌ها نیز دوازدهم فروردین نسبت به ۶ فروردین ماه ۶۱ درصد افزایش داشته و موج افزایش مراجعان نیز مربوط به دوازدهم فروردین است و ۷۶ و ۹ دهم درصد افزایش مراجعه سرپایی داشتیم.
وی گفت: تعداد فوت شدگان دوازدهم فروردین در مقایسه با ۶ فروردین نیز ۸۳ و ۸ دهم درصد افزایش داشته است و مقایسه هفته دوم نسبت به هفته اول هم روند افزایش را نشان می‌دهد.
دکتر توکلی افزود: ۴۳ درصد از جمعیت مبتلایان در بازه سنی ۶۰ سال به بالا بودند و ۷۲ و ۶ دهم درصد از فوت شدگان نیز در همین بازه سنی هستند.
وی گفت: فوت شدگان زیر ۱۰ سال نیز ۱ و ۹ دهم درصد افزایش داشته است.
دکتر توکلی ادامه داد: آنچه در بحث بیمارستان‌ها و مراجعان بیمارستانی مطرح بوده، این است که در هفته‌های سوم و چهارم فروردین باید مدیریت مناسبی صورت گیرد تا دچار مشکل نشویم و حداقل ۸ هزار تخت برای شهر تهران در آینده باید آماده داشته باشیم تا موج چهارم مدیریت شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تاکنون ۱۵ تا ۲۰ درصد کادر درمان بیمارستان‌ها نیز واکسینه شده اند.

ارسال نظرات