خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:

شهید «علیرضا حاجی بابایی» یک معلم اخلاق و فرمانده بی‌نظیر دفاع مقدس بود

همدان-فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به معرفی شهید «علیرضا حاجی بابایی» به عنوان شهید شاخص سال استان همدان گفت: او یک معلم اخلاق و یک فرمانده بی‌نظیر دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۹۳۳۱۳۱۸
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
شهید «علیرضا حاجی بابایی» یک معلم اخلاق و فرمانده بی‌نظیر دفاع مقدس بودبه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مظاهر مجیدی در شورای اداری استان همدان ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: از سال ۱۳۹۱ سازمان بسیج مستضعفین برای تمام استان‌ها اعلام کرد شهیدی را به عنوان شهید سال استان معرفی کنند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ به بعد توانستیم شهدا را ارزیابی کنیم و با توجه به خصوصیاتی که داشتند و شرایطی که برای هر سال بود شهید استان را معرفی کردیم، افزود: در شهرستان‌ها هم به همین صورت یک شهید و در کل کشور هم به همین صورت یک شهید کشوری معرفی کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: در این مسیر تا جایی که امکان داشت روی زوایای شهید و خانواده او برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام می‌شد و از سال ۹۲ این کار اجرایی شد.

وی گفت: سال ۹۱ شهید «حاج ستار ابراهیمی هژیر»، سال ۹۲ شهید «حسن صوفی»، سال ۹۳ شهید «علی چیت سازیان»، سال ۹۴ شهید «حسن ترک»، سال ۹۵ شهید «رسول حیدری»، سال ۹۶ شهید «سعید قهاری سعید»، سال ۹۷ شهدای «گروه ابوذر»، سال ۹۸ شهید «سعید اسلامیان»، سال ۹۹ شهید «حاج میرزامحمد سلگی» و سال ۱۴۰۰ شهید «علیرضا حاجی بابایی» به عنوان شهید شاخص استان سال معرفی شدند.

سردار مجیدی ادامه داد: در شهرستان همدان شهید «محمد نیکبخت»، ملایر شهید «حامد اصفهانی»، اسدآباد شهیدان «عباس جمور و لطفی جمور»، تویسرکان شهید «علی تیموری»، قهاوند شهید «احمدآبادی»، تیپ شهید «محمد مظاهری»، کبودراهنگ شهید «محمدتقی رستمی»، بهار شهید «صفرعلی پرسیان»، نهاوند شهید «محمد نوبر»، رزن شهیدان «مصطفوی»، درگزین شهید «محمد تقی موسوی»، فامنین شهید «رحیمی» و ناجا شهید «رنجبران» را معرفی کرد.

وی عنوان کرد: ۱۳ شهید نیز درجه سرتیپی کسب کردند از جمله شهیدان «علی چیت سازیان»، «تقی بهمنی»، «حبیب مظاهری»، «حسن ترک»، «علیرضا حاجی بابایی»، «محسن عینعلی»، «حسن صوفی»، «ستار ابراهیمی هژیر»، «حسن تاجوک»، «شکری پور»، «سعید اسلامیان» و «ناصر قاسمی» و برای تعدادی دیگر از شهدا هم در نظر داریم درجه سرتیپی را بگیریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: شهید شاخص سال استان همدان را شهید «علیرضا حاجی بابایی» انتخاب کردیم از این نظر که پدر این شهید «حاج جلال حاجی بابایی» جانباز است، شهید «ابوالقاسم حاجی بابایی» و دو داماد این خانواده شهید «شکری موحد» مسئول بهداری لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) بود و شهید «احمدی»، این خانواده ترکیبی از شهدا و رزمنده‌ها است که می‌توان آن‌ها را به عنوان الگو قرار داد.

وی با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «شهدای استان همدان برجسته هستند»، تصریح کرد: شهدای ما برجستگی‌های والایی دارند.

سردار مجیدی با اشاره به اینکه ما برای اصناف هم شهدایی در نظر داریم، گفت: شهید «سیدرضا حسینی» مداح اهل بیت (ع) که برای شهدای مداح کشور معرفی شد و شهید «رضایی» از اسدآباد که شهید دانش آموز بود و در وصیتنامه خود اعلام کرد بود که در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را آتش بزنید.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه امروز افتخار می‌کنیم که توانستیم برای شروع سال ۱۴۰۰ شهید «علیرضا حاجی بابایی» را معرفی کنیم، گفت: او یک معلم اخلاق و یک فرمانده بی‌نظیر دفاع مقدس بود و امیدواریم بتوانیم تمام زوایای پنهان زندگی او را داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات