فرماندار نیشابور:

ثبت ۳۵ کرونای انگلیسی در نیشابور/اعلام وضعیت نارنجی

فرماندار نیشابور گفت: اکنون ۳۵ نفر مبتلا به کرونای انگلیسی در این شهرستان ثبت و از صبح امروز وضعیت نارنجی برای نیشابور اعلام شده است.
کد خبر: ۹۳۳۱۴۰۳
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

علیرضا قامتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: چهارم فروردین ماه اولین مورد مشکوک که فرد ۷۰ ساله‌ای بود، گزارش شد و پس از قرنطینه و انجام آزمایشات بعد از ۲۴ ساعت نتیجه تست وی مثبت اعلام شد.

وی ادامه داد: پیگیری‌ها به صورت خوشه‌ای بلافاصله پس از اعلام نتیجه آزمایش فرد میتلا انجام و تمام مسیرهای تردد و افرادی که با بیمار در تماس بودند، بررسی شد. ۱۰۰ نفر از افرادی که با وی ارتباط داشتند، شناسایی و مورد آزمایش قرار گرفتند و اکنون ۳۵ نفر آن‌ها مثبت گزارش شده‌اند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ درصد تست‌های انجام شده مثبت است، بیان کرد: در این مدت ۲۶۹ تست انجام و ۲۵۵ مورد آن مثبت اعلام شده و به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند و ۱۴ بیمار دیگر در بیمارستان بستری هستند که این آمار نشان از افزایش مبتلایان در این شهرستان دارد.

قامتی توضیح داد: در یک ماه گذشته میانگین بستری‌ها روزانه حدود ۳۰ نفر بوده و طی هفته گذشته این آمار به روزانه حدود ۴۵ الی ۶۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

فرماندار نیشابور با بیان این مطلب که عدم توجه به هشدارهای ستاد کرونا و شرکت در تجمعات این بیماری را افزایش داده است، مطرح کرد: ۶۹ درصد مبتلایان از دورهمی‌های فامیلی و ۱۶ درصد از حضور در مراسم درگیر این بیماری شده‌اند و بررسی‌های میدانی ستاد کرونا از افزایش آمار مبتلایان به این ویروس منحوس گزارش می‌دهد.

وی در ادامه افزود: از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون متاسفانه ۳۰۳ نفر از زحمتکشان کادر درمان مجموعه دانشکده علوم پزشکی نیشابور شامل "نیشابور، فیروزه و زبرخان" به این بیماری مبتلا شده‌اند.

قامتی اظهار کرد: با توجه به رفع ممنوعیت در ترددها سفرها افزایش پیدا کرد و از ابتدای تعطیلات مسافران زیادی از طریق این شهرستان تردد کردند که همین امر وضعیت منطقه را آلوده و نارنجی کرد.

وی گفت: آمار بستریان مبتلا به این ویروس در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور، امروز تعداد ۵۸ نفر اعلام شده که ۱۰ بیمار در بخش آی سی یو تحت درمان هستند. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر بر اثر این بیماری فوت کردند، تعداد ۲۳ نفر به مرکز درمانی مراجعه و ۲۱ نفر آن‌ها بستری شدند.

فرماندار نیشابور با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از شهروندان خواست تا با ستاد کرونا و کادر درمان همراهی کنند و از هر گونه تجمع و برگزاری مراسم جدا خودداری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار