راستینه هفشجانی در گفتگو با بسیج:

آمریکا از همکاری ایران و چین به شدت عصبانی است

عضو فراکسیون دیپلماسی بین المللی و منافع ملی مجلس، گفت: آمریکا از همکاری ایران با چین به شدت عصبانی شده و دلیل عصبانیت آمریکا به رسمیت شناختن نقش جمهوری اسلامی ایران توسط کشور‌های بزرگ است.
کد خبر: ۹۳۳۱۴۵۵
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳

احمد راستینه هفشجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص بررسی سند همکاری ایران و چین در مجلس گفت: اقدام توافقنامه همکاری بین ایران و چین در قالب سند راهبردی ۲۵ ساله به امضای مقامات دولتی دو کشور رسیده است.

وی با بیان این که سند راهبردی ایران و چین در گام اول اقدام خوبی برای پایان نگاه به غرب و تمرکز به توسعه روابط با کشور‌های آسیایی برای آینده منطقه و ایران است، مطرح کرد: اولا پس از مصوبه اقدام راهبردی مجلس در رفع تحریم‌ها و دفاع از حقوق ملت ایران، کشور‌های بزرگ به این نتیجه رسیدند که سیاست های جمهوری اسلامی مبتنی بر یک نگاه دقیق و توسعه همکاری با همه کشور‌های تاثیرگذار در عرصه‌ی بین المللی است.

ذره‌ای نفوذ برای نادیده گرفتن منافع ایران در سند راهبردی ایران و چین وجود نخواهد داشت/آمریکا از همکاری ایران با چین به شدت عصبانی شده است
عضو فراکسیون دیپلماسی بین المللی و منافع ملی مجلس با بیان این که سیاست جمهوری اسلامی ایران صرفا مبتنی به برجام و کشور‌های غربی اروپایی نیست، خاطر نشان کرد: کشور چین به این جمع بندی رسیده است که برای حفظ رشد اقتصادی خودش به حضور و نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ی زر خیز و نفت خیز غرب آسیا به شدت احتیاج دارد.
 
کشور‌های بزرگ برای توافقاتی بزرگ با جمهوری اسلامی ایران گام‌های بلندی را بر خواهند داشت

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شواری اسلامی اضافه کرد: احتیاج کشور چین به نقش آفرینی جمهوری اسلامی در دفاع از همه کشور‌های منطقه و حفظ امنیت ترانزیت انرژی امروز به قدری شفاف و روشن است که کشور‌های بزرگ برای توافقاتی بزرگ با جمهوری اسلامی ایران گام‌های بلندی را بر خواهند داشت.

راستینه تلاش‌های آمریکا در هراس انگیزی دیپلماتیک را در راستای منصرف سازی کشور‌های دنیا برای همکاری با ایران دانست و گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در حفظ امنیت و ترانزیت انرژی امروز در دنیا انکار ناپذیر است.

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی، خلیج فارس و آب‌های آزاد اطراف آن را تنگنایی بین المللی و بسیار مهم خواند و یادآور شد: کنترل و نظارت جمهوری اسلامی بر این آبراهه‌ها و تنگه‌های استراتژیک دنیا را به این نقطه رسانده است که برای حفظ منافع خودشان باید جمهوری اسلامی ایران را به عنوان محور امنیت خلیج فارس به رسمیت بشناسند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شواری اسلامی تصریح کرد: سند راهبردی همکاری ایران و چین گرچه فعلا در قالب یک نقشه‌ی راه مورد توافق مسئولین دو کشور قرار گرفته اما، بر اساس اصل ۱۷۷ قانون اساسی کلیه قرارداد ها، مقابله نامه‌ها و قرارداد‌های بین المللی باید به تایید مجلس شورای اسلامی برسند.

راستینه هفشجانی به نظارت و رصد مجلس شورای اسلامی به سند راهبردی همکاری ایران و چین تاکید کرد و افزود: مردم ایران مطمئن باشند که دقت نظر مجلس شورای اسلامی همانند دقت در انجام مصوبه اقدام راهبردی در دفاع از حقوق ملت ایران است.
 
التماس غرب برای تشکیل جلسه کمسیون برجام

وی دقت نظر مجلس را سبب پیدایش مقاومت فعال دانست و تصریح کرد: همین دقت نظر باعث شد که کشور‌های اروپایی و آمریکا برای تشکیل جلسه کمیسیون برجام و مذاکره التماس کنند.

راستینه با تاکید بر حساسیت مجلس در زمینه برجام خاطر نشان کرد: یقین بدانید که همین مجلس با حساسیت ویژه از حقوق ملت دفاع کرده و نسبت به این نقشه راه هم ورود خواهد کرد.

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی شرط نهایی شدن این گونه قرارداد‌ها را تصویب و تایید مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: مجلس بر بند به بند قرارداد‌های همکاری که ذیل این نقشه راه تنظیم شوند نظارت دقیق خواهد کرد.
 
مفاد سند راهبردی ایران و چین از نگاه نمایندگان  شفاف و روشن است

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شواری اسلامی کلیات سند راهبردی ایران و چین را روشن، شفاف خواند و ادامه داد: این نقشه راه در راستای دفاع از حقوق ملت ایران، رفع تحریم‌ها و پایان یک جانبه گری آمریکا است.

وی به حضور فعال و ویژه مجلس در جریان قرارداد‌های آینده ذیل سند راهبردی ایران و چین اشاره کرد و گفت: کلیات این نقشه راه به نمایندگان مجلس ارائه شده و نمایندگان هم نظرات خود را ارائه خواهند داد.

راستینه با بیان این که ذره‌ای نفوذ برای نادیده انگاشتن منافع ملت ایران وجود نخواهد داشت، تاکید کرد: امروز در عرصه بین المللی شاهد آن هستیم که آمریکا از همکاری ایران با چین به شدت عصبانی شده و دلیل عصبانیت آمریکا به رسمیت شناختن نقش جمهوری اسلامی ایران توسط کشور‌های بزرگ است.

آمریکا از اعتماد کشور های بزرگ به ایران عصبانی است

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی اضافه کرد: آمریکا به این دلیل عصبانی است که ایران ضمن همه‌ی تحریم‌های ظالمانه آمریکایی توانسته با قدرت افزایی بین المللی اعتماد کشور‌های بزرگ را برای همکاری‌های راهبردی جلب کند.

وی از شکل گیری قدم‌های بلند جهت همکاری‌های بین المللی با ایران توسط کشور ها‌ی بزرگ در ماه‌های آینده خبر داد و در پایان افزود: شکل گیری قدم‌های بلند جهت همکاری‌های بین المللی با ایران توسط کشور ها‌ی بزرگ نشانه قدرت و صلابت ملت ایران و همچنین سیاست گذاری درست در دفاع از حقوق ملت است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار