دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با مرگ ۶ نفر دیگر از هم‌استانی‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار جان باختگان به ۱۴۰۱ شهروند رسید.
کد خبر: ۹۳۳۱۴۵۹
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مریم کوشکی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار ابتلا به کرونا در لرستان اظهار کرد: به دلیل رعای نکردن پروتکل‌های بهداشتی و شروع پیک چهارم کرونا در استان، در روزهای اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان و همچنین جان‌باختگان به کووید ۱۹ هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با مرگ ۶ نفر دیگر از هم‌استانی‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار جان باختگان به ۱۴۰۱ شهروند رسید، ضمن اینکه در این بازه زمانی ۳۹۱ نفر در مراکز درمانی سراسر استان بستری شدند.

به گفته دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان تعداد کل مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان تا پایان روز ۱۳ فروردین به رقم ۷۸ هزار و ۴۸۶ نفر رسیده که نسبت به آمار ۷۷ هزار و ۸۳۹ ابتلای روز قبل، افزایش قابل توجهی داشته است.

کوشکی به افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونای جهش یافته در لرستان اشاره و تصریح کرد: بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، در حال حاضر شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، دلفان، سلسله و الیگودرز در وضعیت هشداری قرمز قرار دارند.

وی بیان داشت: تاکنون در چهار مرحله واکسن به تعداد  ۷ هزار و ۴۴۷ دز وارد استان شده که عمده این واکسن‌ها برای کادر بهداشت و درمان در معرض بیماران تزریق شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه  ۱۶۵ دز برای سالمندان بهزیستی و ۳۰۰ دز برای جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد تزریق شده، افزود: همچنین تاکنون ۷۰۰ دز برای پاکبانان شهرداری و هزار و ۶۵۰ دز نیز برای بیماران خاص بستری در بیمارستان تزریق شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات