فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:
کریمی گفت: امروز بزرگترین تکریم از شهدا و جانبازان ادامه راه و مسیر این عزیزان یعنی همان دفاع از ولایت، ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی است که باید برای همه ادامه دهندگان راه شهدا مهم باشد.
کد خبر: ۹۳۳۱۴۹۴
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز به مناسبت اولین سالگرد شهادت آزاده جانباز پاسدار رشید اسلام غلامرضا فولادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی ایثار و شهادت دو مولفه اساسی و حیاتی هستند که خوشبختانه در طول ۴۲ سال گذشته به برکت انقلاب اسلامی این دو مولفه در جامعه جاری شده و امروز همه داشته هایمان برگرفته از ایثار و شهادت در عرصه ها و مقاطع مختلف می باشد.

وی گفت: یکی از مقاطعی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خوبی نمود خود را نشان داد مقطع هشت ساله دفاع مقدس بود که شهدا و رزمندگان با حماسه سازی های خود در تاریخ ماندگار شدند.

کریمی افزود:جانبازان، رزمندگان، آزادگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در طول چهل سال گذشته با رفتار و عملکرد خود که سرشار از مقاومت و ایستادگی بود موجب زنده نگه داشتن حماسه های دفاع مقدس و این فرهنگ ارزشمند شدند.

وی بیان کرد: سالگرد شهادت آزاده جانباز، پاسدار رشید اسلام و رزمنده شجاع دفاع مقدس فرصت بسیار مناسبی برای بازخوانی و تبیین رشادت ها و دلاوری های این عزیزان است که باید از آن به خوبی استفاده کرد، شخصیت شهید حاج غلامرضا فولادی از ۴ جهت بسیار برجسته است و باید به آنها به طور دقیق پرداخته شود چراکه این ۴ ویژگی موجب شد تا شخصیت ایشان ماندگار شود.

فرمانده سپاه روح الله ادامه داد: به وضوح می بینیم بسیاری از رفتارهای شایسته ایشان در حیات با برکتشان همچون ولایی بودن، انقلابی زیستن ، نیکوکاری و ایستادگی ایشان بر روی ارزش ها علیرغم جراحت ناشی از جانبازی و آزادگی بسیار چشمگیر است.

وی با بیان اینکه شهید فولادی در ابتدا یک رزمنده مخلص و فداکار است که در دوران دفاع مقدس و عملیات های مهم همچون خیبر، بدر و کربلای ۴ نقش پررنگی ایفا کرده،گفت: نقش بسیار برجسته ایشان همچون برگ زرینی در عملکرد استان مرکزی می درخشد.

کریمی با اشاره به اینکه مقام آزادگی شهید فولادی در کارنامه پرافتخار ایشان نیز بسیار قابل اهمیت است،افزود: ایشان علیرغم جراحات بسیار در دوران اسارت در اردوگاه تکریت عراق با مقاومتی که ازخود نشان دادند نمونه یک انسان برجسته شدند و می توان گفت ایشان از تربیت شدگان واقعی عاشورا هستند.

وی بیان کرد: مقام جانبازی ایشان که به دلیل مجروحیت شدید از ناحیه سر و گردن بوده از دیگر ویژگی های این شهید والامقام است و به گفته حضرت امام(ره) که جانبازان را رهبران نهضت اسلامی تعبیر کرده بودند ایشان یکی از قهرمانان واقعی انقلاب اسلامی بودند که بعد از دوران اسارت همواره با رفتار خود راه سعادت و کمال را نشان می دادند.

فرمانده سپاه روح الله اضافه کرد: همچنین مقام پاسداری ایشان از دیگر ویژگی های برجسته شهید فولادی است و ایشان علیرغم مجروحیت های شدید هیچ گاه از مجاهدت، کار و تلاش در راستای پاسداری از ارزش های اسلامی و دفاع از ولایت کوتاهی نکرد و با حضور خود در برنامه های مختلف نقش موثری در این راستا ایفا کرد.

وی تأکید کرد: کارنامه و حیات با برکت شهید فولادی به وضوح نشان می دهد که ایشان به خوبی مسیر حق را شناخته بود و در این راه ثابت قدم ماند و توانست در مقاطع مختلف سربلند و پیروز بیرون بیاید و امروز به الگویی کامل تبدیل شود.

کریمی گفت: در طی یک سال گذشته علیرغم عدم برگزاری مراسم برای گرامیداشت یاد و خاطر این شهید عزیز رزمندگان، پیشکسوتان، بسیجیان، پاسداران و علاقمندان به شهدا دغدغه های بسیاری برای برگزاری مراسمی درخور مقام شهید داشتند که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام نشده است.

وی افزود: اهتمام و توجه خانواده معظم شهید به سلامتی مردم عزیز استان و رعایت دستورالعمل های بهداشتی بسیار قابل تقدیر است و یک بار دیگر از خداوند متعال برای خانواده معظم شهید و دوستداران آن عزیز توفیق توأم با پاداش الهی طلب می کنیم.

فرمانده سپاه روح الله با بیان اینکه امروز باید بدانیم اقتدار، عزت و کرامتی که در جامعه داریم برگرفته از مجاهدت های شهید فولادی و همه شهدای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف است،گفت: همه با هر توانی که داریم باید یاد و خاطر آنها را گرامی بداریم و تکریم جانبازان، رزمندگان، آزادگان و پیشکسوتان دفاع مقدس یک وظیفه و رسالت مهم است که همه باید به آن اهتمام و توجه داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز بزرگترین تکریم از شهدا و جانبازان ادامه راه و مسیر این عزیزان یعنی همان دفاع از ولایت، ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی است که باید برای همه ادامه دهندگان راه شهدا مهم باشد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات