معاون رسانه، آموزش و فرهنگ‌سازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان:
زاهدان-مجتبی طباطبایی زاده از راه‌اندازی سامانه جامع پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در جنوب‌شرق کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۱۵۰۶
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

 معاون رسانه، آموزش و فرهنگ‌سازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان اظهار داشت: پس از بیانات مقام‌معظم‌رهبری و انتخاب شعار سال به عنوان«تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هام» ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان در قالب طرحی ابتکاری و با همکاری سایر نهاد‌ها در نظر دارد تا سامانه‌ای جامع با محوریت همین موضوع در حوزه جنوب‌شرق کشور راه‌اندازی کند.

مجتبی طباطبایی زاده افزود: در این طرح قرار است تا پس از راه‌اندازی سامانه؛ تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تمامی افرادی که در حوزه تولید و اشتغال‌زایی فعالیت داشته و در راستای اجرای امور خود نیازمند پشتیبانی و رفع موانع هستند نام‌نویسی کرده و پس از بارگذاری مستندات مورد نیاز در سامانه، کدرهگیری خود را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اتمام مراحل ثبت نام، ستاد امر به معروف و نهی از منکر پس از مشورت و گفت‌وگو با کارشناسان خبره در هر بخش، موارد مطرح شده در خوداظهاری افراد را با بررسی کرده و نسبت به برطرف کردن موانع تولید و حمایت و پشتیبانی از کارآفرینان در حد توان و بضاعت خود و نهاد‌های همکار گام برمیدارد.

به گفته طباطبایی‌زاده؛ در گام اول جلساتی با مدیرکل صداوسیما مرکز سیستان وبلوچستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، ریاست پارک علم و فناوری و برخی مدیران پایگاه‌های خبری و مطبوعات استان برگزار شد و همه این دستگاه‌ها نیز قول همکاری و حمایت داده‌اند.

وی تاکید کرد: ما در این سامانه قصد داریم تا پل ارتباطی میان تولیدکنندگان و مدیران و متولیان دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مرتبط باشیم تا ضمن تحقق عملیاتی شعار سال و فرامین رهبر انقلاب، برای رونق تولید و پیشرفت و آبادانی بیش از پیش سیستان وبلوچستان تلاش کنیم که طبیعتاً در این مسیر همکاری همه دستگاه‌ها و مدیران و رسانه‌ها و کارشناسان غیرقابل کتمان است.

قوه قضائیه حامی کارآفرینان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: رسیدگی به امور مربوط به تولیدکنندگان و حمایت از تولید و قشر زحمتکش کارگران جزو اولویت‌های دستگاه قضا است که ریاست قوه‌قضائیه نیز همواره بر آن تاکید داشته‌اند.

مهدی شمس‌آبادی افزود: در استان سیستان وبلوچستان با توجه به اینکه از لحاظ صنعتی و کارخانجات نسبت به سایر استان‌های کشور در وضعیت خوبی قرار نداریم ضرورت دارد تا تولیدکنندگان و کارآفرینان از حمایت‌های ویژه‌تری برخوردار شوند که راه‌اندازی این سامانه ضمن شناسایی بهتر افراد، می‌تواند مسیری موثر و مطمئن برای تحت پوشش قرار دادن آن‌ها باشد.

وی ادامه داد: دادستانی نیز با تمام توان خود آمادگی دارد تا در چارچوب قانون و ضوابط هرگونه مانعی که در این مسیر وجود دارد را از پیش رو بردارد و امیدواریم که بتوانیم با این اقدام، به کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید و بالتبع آن افزایش شاخص‌های امنیتی در استان کمک کنیم.

حمایت رسانه ملی از تولیدکنندگان

مدیرکل صداوسیمای مرکز سیستان وبلوچستان نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: رسانه ملی پیشتر نیز ویژه برنامه‌های متعددی در راستای حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان داشته است و ادامه هم دارد که راه‌اندازی این سامانه نیز قطعاً کمک بیشتری در برنامه‌سازی و حمایت رسانه‌ای از مشاغل نوپا و نیازمند حمایت خواهد کرد.

محمود کردستانی افزود: تیم‌های خبر و تولید شبکه هامون نیز این آمادگی را دارند تا کارآفرینانی که حرفه آن‌ها توجیه داشته و می‌توانند برای پیشرفت استان گام بردارند را تحت حمایت رسانه‌ای خود قرار دهد و در راستای معرفی آن‌ها گزارش‌های خبری، مستند‌های کوتاه و... را تولید و در رسانه ملی منتشر کند.

حمایت از ایده‌های خلاق

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان نیز در این رابطه گفت: یکی از ماموریت‌های مهم ما در پارک علم وفناوری استان حمایت از ایده‌های خلاق، کارآفرینان گمنام و جوانان صاحب فکر و ایده است که تا حد توان خود در زمینه‌های مشاوره‌ای، حقوقی، مالی و مالیاتی، حسابداری و ارائه تسهیلات و در اختیار گذاشتن مکان استقرار در خدمت این افراد خواهد بود.

محمدنبی شهیکی افزود: در کنار این نوع حمایت‌ها که به صورت دائمی و بسته به نوع ایده و حرفه افراد از آن‌ها می‌شود، راه‌اندازی و پیشتبانی این سامانه را نیز در بستر وب متقبل شده‌ایم که با استفاده از توان شرکت‌های متخصص درون پارک این کار را به سرانجام خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: طرح اولیه سامانه از طرف ستاد امر به‌معروف‌ونهی از منکر ارائه شده و این موارد در اختیار شرکت خلاق ما در پارک علم وفناوری قرار داده شده و حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز سامانه آماده رونمایی و بهره‌برداری خواهد بود.

شایان ذکر است؛ در این طرح رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها جزو پایه‌های اصلی تحقق و اجرا محسوب می‌شوند که تاکنون مدیران خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی (ایرنا)، مهر، تسنیم، فارس، پایگاه خبری عصرهامون، تحلیل بازار و... نیز آمادگی و حمایت خود را اعلام کرده‌اند که در سامانه نیز محلی برای اعلام آمادگی سایر رسانه‌ها تعبیه شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات