امام جمعه خلخال گفت: انجام امر مقدس ازدواج نیازی به داشتن تمامی امکانات در آغاز زندگی مشترک ندارد و نباید ازدواج جوانان با تجمل‌گرایی و افراط سخت گرفته شود.
کد خبر: ۹۳۳۱۵۴۹
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
بساط سخت‌گیری در ازدواج برچیده شود
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل حجت‌الاسلام کریم اسدی روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با جوانان خلخال افزود: با توجه به وضعیت  اقتصادی جامعه نباید انتظار داشت که همه اسباب و امکانات مورد نیاز یک زندگی یک جا فراهم شود بلکه باید این اسباب در طول زمان و با تلاش زوج‌ها تامین شود.

وی اظهارکرد: طرح بسیاری از مسائل، شروط  و خواسته‌های زاید و غیرمنطقی به عنوان موانع اصلی ازدواج موجب ناامیدی نسل جوان جامعه  و گریز از  این امر مهم می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدی با تاکید بر توکل به خدا در همه امور از جمله ازدواج گفت: هراندازه که تشریفات ازدواج کمتر شده و توقعات خانواده‌ها برای تشکیل زندگی پایین‌تر بیاید به همان اندازه  ازدواج نسل جوان جامعه تسهیل می‌شود.

وی ادامه داد: عوامل مهمی مانند گرانی و تجمل‌گرایی، ازدواج جوانان را مشکل می‌کند و لازم است جوانان و خانواده‌ها برای شکل‌گیری سنت پسندیده ازدواج از تجمل‌گرایی و تشریفات پرهیز کنند.

به گفته وی، پرداخت تسهیلات ازدواج نیز با توجه به اینکه نیاز به بازپرداخت دارد برای جوانان پس از تشکیل زندگی مشکل‌ساز است و  باید دولت، مردم و خیران برای این امر خیر و خداپسندانه  به یاری جوانان بیایند.

حجت‌الاسلام اسدی گفت: از تلاش‌های دشمن در تغییر الگوهای رفتاری جامعه اسلامی ایران فاصله گرفتن جوانان از  ازدواج با تبلیغ رفتارهای غرب گرایانه در بین جوانان کشور است که اگر مراقب این رفتار دشمن نباشیم دچار مشکل رفتاری در بین نسل جوان می‌شویم.

رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال نیز در این جلسه گفت: در شرایط فعلی که مشکل گرانی خرید و اجاره بهای مسکن جوانان را رنج می‌دهد، افزایش سقف تسهیلات ازدواج راهکار مناسبی برای تشویق جوانان به انجام امر مقدس ازدواج نیست.

سیدناصر میرمرسلی افزود: در شهر کوچکی مثل خلخال هیچ کدام از جوانان توانایی تامین ودیعه و اجاره بهای غیرمتعارف را برای اجاره مسکن برای تشکیل زندگی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که بسیاری از جوانان این شهرستان مشکل بیکاری ، مسکن و افزایش قیمت لوازم خانگی و جهیزیه دارند ، پس از دریافت تسهیلات ازدواج علاوه بر مشکلات قبلی دچار بدهکاری به علت ناتوانی در پرداخت اقساط وام ازدواج می‌شوند.

میرمرسلی در ادامه سخنان خود گفت: در حال حاضر مشکل کاهش ازدواج و افزایش سن ازدواج در خلخال حاد شده و چنانچه راهکار مناسبی برای حل این مشکل اندیشیده نشود خطر افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دور از انتظار نخواهد بود.

وی بر استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به ازدواج جوانان تاکید کرد و افزود:تشکیل مجمع خیرین ازدواج می تواندازدواج جوانان راتسهیل کند.
 
خبرنگار خانم لیلا شعبانعلیزاده ، خانم زهرا قلی پور ، خانم آیسا قلی پور 
ارسال نظرات