مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مطرح کرد

عوامل سقوط انسان از دیدگاه امام علی(ع)

ساری-مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه ظلمت تاریکی محض است و نوری در آن نیست خاطرنشان کرد: به فرموده امیرالمومنین علی (علیه السلام)، هرکسی که زیاد حرف می‌زند، زیاد خطا می‌کند.
کد خبر: ۹۳۳۱۵۶۹
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن تسخیری صبح امروز در جلسه شورای معاونین سپاه کربلا، با اشاره به رعایت نکات اخلاقی و اینکه منشاء همه خیرات سه چیز است، گفت: اگر انسان میخواهد به کمال برسد راهی به جز پیروی از عقل، حیا و رحم ندارد.

حجت الاسلام تسخیری با بیان این مطلب که طمع، تکبر و حسادت انسان را به ظلمت می‌برد، افزود:جای تکبر در مغز انسان است، و اگر تکبر بیاید عقل می‌رود، لذا انسان‌هایی که تکبر دارند عقل آن‌ها کار نمی‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه عقل کامل انبیا و اولیای الهی هستند، ادامه داد: جای طمع در چشم است و اگر انسان حیا نداشته باشد، طمع می‌کند و انسان طماع هم حیا ندارد.

حجت الاسلام تسخیری با تصریح بر اینکه جای حسد در قلب انسان است، اضافه کرد: انسان حسود، رحم ندارد و لذا منشا بی رحمی حسادت است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با بیان اینکه ظلمت تاریکی محض است و نوری در آن نیست خاطرنشان کرد:خدا نکند انسان گرفتار ظلمت‌ها شود؛ لذا به فرموده امیرالمومنین علی (علیه السلام)، هرکسی که زیاد حرف می‌زند، زیاد خطا می‌کند.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به اینکه خدای متعال پنجاه کتاب آسمانی برای هدایت بشر فرستاده است، افزود: همه حرف زدن‌ها خطا نیست چرا که برخی از حرف‌ها هدایت گر هستند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اگر انسان زیاد حرف بزند، زیاد خطا کرده و این سبب می‌شود که حیای آن نیز از بین رود، گفت:انسانی که ارزش خود را از دست داد حیای خود را از دست می‌دهد لذا گنهکار بی حیا است.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به فرموده امیرالمومنین علی (علیه السلام) مبنی بر اینکه هر کسی که حیای آن رفت، یا کم شد، پرهیزگاری آن کم می‌شود و دیگر از خود مراقبت نمی‌کندو پارسا نیست، افزود:انسانی که تقوای خود را از دست بدهد قلبش می‌میرد، و هر کسی قلبش مرد، وارد آتش جهنم می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها