آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) ضامن سلامت جامعه است

امام‌جمعه اراک گفت: حیات و ممات بشریت وابسته به قرآن و اهل بیت(ع) است و باید یک کار جدی در این خصوص انجام شود که همه نهادها و دستگاه ها باید در این خصوص همت خود را به کارگیری کنند.
کد خبر: ۹۳۳۱۷۵۳
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در دیدار با مدیران فرهنگی استان مرکزی در خصوص هماهنگی برنامه‌های قرآنی ماه رمضان گفت: با توجه به احساس نیازی که در سال جدید در حوزه قرآن دیده می‌شود باید یک کار قرآنی در سال جدید به‌طور عام و به‌طور خاص در ایام ماه مبارک رمضان دنبال شود و این باید با توجه به شرایط کرونایی انجام شود چراکه نمی توان کار ترویج فرهنگ قرآنی را در کشور تعطیل کرد و لذا همه باید دست به دست یکدیگر دهیم تا قدمی موثر در این راستا انجام شود.

دری نجف آبادی اظهار کرد: در سال جاری انگیزه بسیار خوبی برای کار در حوزه قرآن وجود دارد که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم می باشد و نباید نسبت به قرآن و فرهنگ دینی بی تفاوت باشیم.

وی ادامه داد: حیات و ممات بشریت وابسته به قرآن و اهل بیت(ع) است و باید یک کار جدی در این خصوص انجام شود که همه نهادها و دستگاه ها باید در این خصوص همت خود را به کارگیری کنند.

امام جمعه اراک بیان کرد: متاسفانه امروز خلأ فرهنگ قرآنی در جامعه احساس می شود و باید گام های بلندی در این خصوص برداریم تا مردم و خصوصا جوانان با فرهنگ قرآن بیشتر آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: استان مرکزی با توجه به ظرفیت های بسیاری که دارد باید کانون قرآن و اهل بیت(ع) باشد چراکه ظرفیت های بسیاری وجود دارد و باید از آنها به درستی استفاده کرد.

وی یادآور شد: همچنین استان مرکزی شاخصه های فراوانی در حوزه قرآن دارد که جایگاه استان را ویژه کرده و البته در سال های گذشته کارهای امید بخشی در حوزه قرآن در سطح استان انجام شده اما درخور و درتراز نبوده که باید با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

دری نجف آبادی بیان کرد: وجود حضرت امام(ره) در استان مرکزی یک نعمت بزرگ است چراکه شخصیت و تفکر حضرت امام(ره) کاملا برگرفته از قرآن است و از این بعد می توان به آن پرداخت.

امام جمعه اراک گفت: وجود کربلایی کاظم ساروقی یکی دیگر از شاخصه های قرآنی استان مرکزی است که به عنوان معجزه قرن از جمله افتخارات بزرگ استان مرکزی است و باید به عنوان الگویی برجسته در حوزه قرآن مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: همچنین وجود علمای برجسته در استان همچون ملافتحعلی سلطان آبادی، مرحوم حاج آقا نورالدین و سایر علمای دیگر از جمله شاخصه های برجسته قرآنی استان مرکزی است که باید با استفاده از آنها گام های بلندی در این خصوص برداشته شود.

وی اضافه کرد: عنایت ویژه خداوند در شخصیت های برجسته قرآنی استان مرکزی سبب شد آنها در تاریخ ماندگار شوند و قطعا اگر عنایت های الهی نبود این بزرگان به ستاره ای پرفروغ در حوزه قرآن تبدیل نمی شدند و لذا امروز باید بیش از گذشته به افتخارات استان بپردازیم.

دری نجف آبادی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب قرآنی است که با تکیه بر فرهنگ اهل بیت(ع) به عنوان معجزه قرن مطرح است که خداوند متعال به ملت ایران هدیه کرده و باید قدر آن را بدانیم و لذا امروز نوبت ماست که بعد قرآنی و دینی انقلاب اسلامی را تبیین کنیم.

امام جمعه اراک گفت: همه باید همت کنیم فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه طنین انداز شود و باید برنامه ریزی دقیق در این راستا انجام شود و همه باید همت کنیم استان مرکزی را به عنوان استانی قرآنی به کشور معرفی کنیم و این یک ضرورت مهم است که باید گام های بلندی در این خصوص برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: میزان اعمال بشریت قرآن است و قرآن به عنوان نجات دهنده بشریت همواره در جامعه باید زنده و پویا باشد که همه در این خصوص مسئول هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات