خبرهای داغ:

وجود ۶۲ هزار و ۱۶۰ مبنی زنبور عسل در استان سمنان/تولید ۴۴۴ تن عسل در سال ۱۳۹۹

شاهرود_معاون جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ۶۲ هزار و ۱۶۰ کلنی زنبور عسل در استان وجود دارد، گفت: با فعالیت زنبورداران استان سال گذشته ۴۴۴ تن عسل تولید شد.
کد خبر: ۹۳۳۱۷۶۲
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶
وجود ۶۲ هزار و ۱۶۰ مبنی زنبور عسل در استان سمنان/تولید ۴۴۴ تن عسل در سال ۱۳۹۹به گزارش خبرنگار بسیج، حمید عرب در نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شاهرود در فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه ۶۲ هزار و ۱۶۰ کلنی زنبور عسل در استان وجود دارد، گفت: با فعالیت زنبورداران استان سال گذشته ۴۴۴ تن عسل تولید شد.
معاون جهادکشاورزی استان سمنان به فعالیت ۲۶ هزار و ۸۹۰ کلنی در شاهرود و ۷۶۳ کلنی در میامی اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۹۵ تن عسل از کلنی‌های شهرستان‌های شاهرود و میامی برداشت شد.
وی با بیان اینکه در سال ۹۹ فقط یک مرحله شکر سهمیه‌ای بین زنبورداران استان توزیع شد، تصریح کرد: از ۸۸ تن سهمیه استانی، ۲۵ تن به شهرستان‌های شاهرود و میامی اختصاص یافت.
عرب ادامه داد: عدم تامین مالی اتحادیه زنبورداران شهرستان شاهرود موجب شد تا سهمیه شکر کمتری به این ۲ شهرستان تعلق گیرد.
معاون جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه سهمیه شکر استاندارد هر کلنی در سال ۱۰ کیلوگرم است، ابراز داشت: در سال گذشته در سطح کشور سرانه توزیع برای هر کلنی یک کیلو ۴۰۰ گرم بود، اما همین مقدار هم برای استان محقق نشد.
وی با بیان اینکه سال گذشته براساس توزیع شکر سهمیه‌ای برای هر کلنی در شاهرود ۹۳۰ گرم اختصاص یافت، افزود: امسال در مرحله اول ۹۹ تن شکر سهمیه‌ای برای استان در نظر گرفته شده که ۴۲ تن آن سهمیه شاهرود و میامی است.
در این نشست افزایش سهمیه شکر اتحادیه زنبورداران استان، مطالبه نانوایان در خصوص افزایش قیمت نان و نظارت بر پخت نان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها