زاهدان-مدیر سازمان بسیج رسانه سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: نقش رسانه در جهت فرهنگ سازی و استفاده از کالا‌های ایرانی در راستای پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان برجسته و حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۳۳۱۸۳۲
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰

یوسف علی بیگی در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به این مطلب که از چندین سال قبل رهبر معظم انقلاب به موضوع اقتصاد نگاه ویژه‌ای داشته اند و هر سال به عنوان شعاری از سوی معظم له انتخاب شده است که می‌توان به موضوع اقتصاد مقاومتی و شعار سال اشاره کرد.

مدیر سازمان بسیج رسانه سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تاکید بر این مطلب که شعار سال به عنوان یک مسئله راهبردی برای مسئولین و مدیران کشوری است، افزود: با توجه به اینکه موضوع اقتصادی امروزه گریبان گیر جامعه اسلامی ایران شده است، مسئولان و مدیران با همت و اراده بتوانند این پیچ تاریخی را با موفقیت پشت سر بگذارند و بتوانیم با افتخار و عزت از آن عبور کنیم.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که همانگونه که کشور و ملت ایران از خیلی مسائل و مشکلات با همت، تلاش و رهبری دلسوزانه و مدبرانه مقام عظمای ولایت عبور کرده به امید خدا از این مسئله نیز عبور خواهیم کرد.

وی ادامه داد: لذا سال ۱۴۰۰ را نیز حضرت آقا به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری کرده اند که همه مسئولین، مدیران و آحاد جامعه اسلامی می‌بایست در راستای این شعار اقدام و برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد تا بتوانیم از تولید که چرخه اقتصادی و نماد رشد اقتصادی هر جامعه‌ای است پشتیبانی‌های لازم را داشته باشیم.

علی بیگی بیان کرد: مسئولان برای تحقق شعار سال باید اگر موانعی سر راه تولید است را برطرف کنند تا شاهد جامعه‌ای شکوفا و اقتصادی در موضوع تولید مایحتاج مردم ایران باشیم.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که همه اقشار، همه افراد و مسئولین وظیفه دارندگان در این زمینه اقدام اساسی را انجام دهند، بیان کرد: همه اقشار اعم از صنعتگران، کارگران، ورزشکاران، کارکنان دولت پزشکان، متخصصین، مهندسین و اصحاب رسانه باید این رسالت بزرگ را در سال جاری انجام دهند تا بتوانیم در پایان سال ۱۴۰۰ شاهد تحقق شعار باشیم.

مدیر سازمان بسیج رسانه سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هر قشر متناسب با وظیفه و رسالتی که دارند باید از تولید پشتیبانی کنند و موانع سر راه را بردارند.

وی با تاکید بر این مطلب که اصحاب رسانه به عنوان رابط بین مسئولین و دست اندرکاران و آحاد مردم و تولید کنندگان نقش ویژه دارند، ادامه داد: اصحاب رسانه می‌توانند با بیان نیاز‌های تولیدکنندگان و خریداران مشکلات را به مسئولین منتقل کنند تامسئولین ذیربط کمک کار باشند و مشکلات احتمالی که بر سر راه تولید است را با شناسایی پیگیری و مطالبه گری کنند.

وی با اشاره به این مطلب که با همت مسئولان می‌توان شاهد برطرف شدن مشکلات تولید در جامعه بود ادامه داد: نقش رسانه و اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی بین آحاد مردم و تولید کنندگان با مسئولین و دست اندرکاران امر تولید است تا ضمن شناسایی موانع و راهکار‌های مناسب جهت تولید و پشتیبانی از تولید این ارتباط را برقرار کنند.

بیگی با بیان این مطلب که اصحاب رسانه در راستای فرهنگ استفاده از کالا‌های ایرانی می‌توانند با فرهنگ سازی مناسب به جهت استفاده صحیح از کالا‌های تولید شده و حمایتی که آحاد مردم از تولیدداخلی و تولید ایرانی داشته باشند، بیان کرد: نقش رسانه نقش بسیار برجسته و حائز اهمیت است که در راستای مصرف اقلام و فرهنگ سازی آن در بین آحاد مردم همت بگمارند و در مواردی که کالایی در سطح جامعه کم یاب شده و یا توزیع آن دچار نقص شده مردم باید با متانت و استفاده بهینه از کالا و پرهیز از خرید مازاد از مایحتاج خود در جهت تولید و توزیع آن کمک شایانی کنند.

علی بیگی افزود: رسانه در کنار سایر اقشار باید نسبت به پیاده سازی تحقق شعار سال اهتمام ویژه و روشنگری داشته باشند و با تشویق افرادی که در راستای تولید تلاش زیاد و مجاهدت دارند، افرادی را که اقدامات جهادگونه انجام می‌دهند را معرفی و انگیزه آن‌ها در جهت تولید بیشترکالای ایرانی را افزایش داده و شاهد شکوفایی هرچه بیشتر کالای ایرانی و استفاده بهینه از کالا و رغبت بیشتر مردم از تولیدات داخلی باشیم.
ارسال نظرات