خبرهای داغ:
سرهنگ سرباز گفت: اولین مرحله از چهاردهمین دوره مسابقات علمی بین المللی پایا با مشارکت ۲۱۸ تیم از استان در روز ۲۴ فروردین ماه سالجاری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۳۱۹۶۷
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

سرهنگ محمد سرباز علوی مسوول بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان‌ کرد: اولین مرحله از چهاردهمین دوره مسابقات علمی بین المللی پایا با مشارکت ۲۱۸ تیم از استان در روز ۲۴ فروردین ماه سالجاری برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام چهاردهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا بهمن ماه سال گذشته بصورت اینترنتی انجام شد؛ گفت: المپیاد بین الملل پایا، به عنوان بزرگترین لیگ گروهی جهان اسلام برای دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم و دوره اول متوسطه در یک رشته‌ واحد به عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی- علوم و در پایه دهم و یازدهم در رشته های علوم ریاضی، تجربی و علوم انسانی و لیگ علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، پژوهشی و کارآفرینی در مقطع متوسطه اول( مشترک در پایه های هفتم، هشتم، نهم) و مقطع متوسطه دوم (مشترک در پایه های دهم و یازدهم) برگزار می‌شود که در هر یک از رشته ها، ۵ نفر از دانش آموزان در قالب یک تیم به پاسخگویی به سوالات می پردازند.

سرهنگ سرباز با اشاره به اهداف برگزاری لیگ علمی پایا عنوان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات تمرین کار مشارکتی در میان دانش آموزان است و بر همین اساس امسال چهاردهمین دوره آن برگزار می شود که مرحله مقدماتی مسابقه به دلیل شیوع بیماری کرونا مانند سال ۹۹ به طور مجازی خواهد بود و البته برگزاری حضوری یا مجازی مرحله نیمه نهایی و نهایی منوط به شرایط ویروس کرونا و پروتکل های بهداشتی ابلاغی، می‌باشد.

وی با اشاره به موفقیت دانش آموزان قزوینی در لیگ علمی پایا افزود: سال گذشته استان قزوین در این مسابقات بسیار خوش درخشید و با تلاش دانش آموزان، از بین ۷۲ تیم که به مرحله کشوری رسیدند که از بین این تعداد، ۴ تیم از استان قزوین به مدال های طلا، نقره و برنز دست یافتند و امسال نیز امیدواریم با مشارکت فعال دانش آموزان و مدارس استان قزوین بتواند در جایگاه برتر این لیگ قرار گیرد.

مسوول بسیج دانش آموزی استان قزوین در ادامه تصریح کرد: جوایز این مسابقات در هر سه مرحله به دانش آموزان و تیم های منتخب، جوایز نفیسی از سوی سازمان بسیج دانش آموزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها