خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی اصفهان گفت: طرح نوروزی در حوزه ترافیکی از ۲۵ اسفند و در حوزه انتطامی از ۲۷ اسفند تا ۱۴ فروردین اجرا شد، امسال با توجه به کاهش محدودیت‌ها با ورود قریب به ۱۸ میلیون خودرو در سطح استان مواجه بودیم
کد خبر: ۹۳۳۲۰۵۲
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ سردار محمد رضا میرحیدری ظهر امروز و با تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه و با اشاره به نامگذاری سال جدید با نام تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: همه باید با تمام توان دنبال این باشیم که مشکلات تولید را حل کرده و در این شرایط تحریم ظالمانه ملت را برابر دشمنان پیروز کنیم و پلیس هم تلاش می کند تا نقش خود را در محقق شدن این شعار انجام دهد.

*امسال چهارشنبه آخر سال آرامی در اصفهان داشتیم

فرمانده انتظامی پلیس استان اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه امسال چهارشنبه اخر سال آرامی داشتیم که این نشات گرفته از فرهنگ غنی مردم است این در حالی بود که دشمنان سعی کردند با استفاده از شبکه های خارجی و فضای مجازی با تحریک کردن جوانان مشکلاتی را ایجاد کنند و امنیت جامعه را از بین ببرند.

وی با اشاره به نقش و فرهنگ والای مردم افزود: مشاهده کردیم که مردم در رعایت حرمت ها و پروتکل ها توجه ویژه داشتند و از این جهت بود که چهارشنبه آخر سال شب آرامی را داشتیم و در روز سیزده بدر نیز در حالی که ممنوعیت تردد نداشتیم اما مردم با رعایت حقوق دیگران با عدم تجمع در پارک ها و تفرجگاه ها اقدام کردند، که جای تشکر دارد.

*18 میلیون خودرو در نوروز وارد اصفهان شد

میرحیدری با بیان اینکه نزدیک به ۱۸ میلیون ورود خودرو به استان ثبت شده است، ادامه داد: خوشبختانه با همکاری مردم و کلیه دستگاه ها توانستیم در قالب جرایم وضعیت روشنی را سپری کنیم؛ این در حالی بود که امسال منع تردد سال گذشته وجود نداشت.

*سرقت در زمان طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است

محمد رضا میرحیدری با بیان اینکه طرح نوروزی در حوزه ترافیکی از 25 اسفند و در حو.زه انتظامی از 27 اسفند شروع و تا 14 فروردین ادامه داشت، اذعان کرد: در این مدت و در مقایسه با طرح نوروزی سال گذشته سرقت ۱۱ درصد، جرائم خشن ۵۷ درصد، سرقت منزل شش درصد، سرقت مغازه 49 درصد، سرقت اماکن پنج درصد، سرقت احشام ۵۰ درصد، سرقت داخل اتومبیل ۲۸ درصد و سرقت قطعات اتومبیل ۴۳ درصد کاهش داشته است.

*کشف به وقوع پلیس در طرح نوروزی 203 درصد با افزایش همراه بوده است

فرمانده انتطامی استان اصفهان گفت: برخی سرقت های خشن مانند بانک، محموله و طلا فروشی صفر بوده است و کشف به وقوع ما ۲۰۳ درصد افزایش داشته است
وی افزود: کشفیات مواد مخدر ۴۷ درصد، کشفیات سلاح 138 درصد، کشفیات کالای قاچاق سیگارت 753 درصد، عتیقه جات 100 درصد و مواد محترقه کم خطر 33 درصد رشد داشته است و در مجموع ارزش ریالی کشفیات 103 درصد افزایش یافته است.
میرحیدری در مورد آمار دستگیری ها در مدت زمان طرح نوروزی گفت: در این مدت دستگیری ۱۱۶ درصد، معتادان 685 درصد؛ خرده فروشان مواد مخدر ۱۸۰ درصد و قاچاقچیان کالا۱۶۹، اتباع بیگانه 671درصد، سارقان 39 درصد و سایر جرائم 38 درصد رشد داشته است؛ در مجموع کل دستگیرشدگان ۱۶۲ درصد نسبت به نوروز سال گذشته باغ رشد همراه بوده است.

*تصادفات درون شهری در طرح نوروزی 45 درصد کاهش داشته است

فرمانده انتطامی استان اصفهان گفت: در حالی که سفرها و تردد ها نسبت به سال گدشته که ممنوعیت داشت، با افزایش همراه بوده است اما میزان تصادفات درون شهری خسارتی ۶۱ درصد و فوتی ۲۸ درصد کاهش داشته است اما تصادفات جرحی با رشد 70 درصدی همراه بوده است و در مجموع تصادفات درون شهری 45 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: در تصادفات درون شهر، اگر با تعداد نفر محاسبه کنیم تعداد نفر مجروح 66 درصد رشد داشته و تعداد نفر فوتی 32 درصد کاهش داشته است.

میری حیدری خاطرنشان کرد: در برون شهری جرحی ۶۳ و فوتی 25 درصد رشد داشته است که البته این به این علت است که تردد جاده ای سال گذشته خیلی کم و نزدیک به صفر بوده است.

*سهم مرکز استان در جرائم در سال گذشته به کمتر از 50 درصد رسید

محمد رضا میر حیدری در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در سال گذشته سهم جرم مرکز استان از ۶۷ درصد به پایین تر از ۵۰ درصد رسیده که در ۱۰ سال گدشته بی سابقه بوده است، گفت: در سال 99، 67 درصد سرقت طلافروشی در استان کم شد و در این مدت یک مورد سرقت وجود داشت که آن هم سارق دستگیر شد

*افزایش سرقت از اماکن نشات گرفته از عدم سامکاندهی ضایعاتی هاست

وی بیان کرد: همچنین سرقت بانک صفر بوده است و سرقت مغازه درصد، سرقت منزل ۱۴ درصد، سرقت اتومبیل 21 درصد، سرقت موتور سیکلت شش درصد، کیف قاپی دو درصد، سرقت محموله ۲۴ درصد، سرقت احشام ۲۸ درصد کاهش ، سرقت وسایل داخل اتومبیلی سه درصد،سرقت قطعات خودرو ۲۸ درصد و سرقت پلاک خودرو ۹ درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتطامی استان اصفهان تصریح کرد: سرقت جرایم خشن دو درصد افزایش داشته است که برنامه ریزی امسال پلیس با تعامل دستگاه قضایی برخورد سخت با این سرقت است و تا زمین گیر کردن افرادی که باعث بی امنی در جامعه می شوند را با قوت دنبال می کنیم.

*50 تن مواد مخدر در سال 99 کشف شده است

وی ادامه داد: سرقت اماکن که نسبت به سال گذشته با افزایش داشته است نشات گرفته از عدم ساماندهی ضایعاتی هاست که برای ساماندهی ان برنامه های در نظر گرفته شده است؛ کشفیات به وقوع در ۹۹ ، ۱۰ درصد و کشفیات مواد مخدر ۱۹ درصد رشد داشته است؛ میزان مواد مخدر کشف شده در سال 99 نزدیک به ۵۰ تن بوده است؛ در ایم طرح نوروزی نیز نزدیک به ۴ تن بوده است.
محمد رضامیرحیدری ادامه داد: کشفیات سلاح در سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۵۳ درصد، و در زمینه کالای قاچاق ارزش ریالی کالای مکشوفه ۸۲ درصد رشد داشته است.

*در طرح نوروزی 4600 عملیات سایبری انجام شد

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه پلیس فتا ۴ هزار و ۶۰۰ عملیات سایبری در طرح نوروزی داشتیم که هم در ارتباط جرم یابی و رصد اخبار و رسیدگی به گزارشات مردمی و راهنمایی بوده است.

میرحیدری با بیان اینکه ۹۶ مورد خانه مسافر در مرکز استان در طرح نوروزی پلمب کردیم که اکثرا افراد از سایر استان ها بودند، اظهار کرد: از مردم تقاضا دارم اینگونه منازلی که در محلاتشان وجود دارد و رفت و آمدهای مشکوک و … را با پلیس در میان بگذارند.

فرمانده انتطامی استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه پیشگیری گفت: یکی از اقدامات در حوزه پیشگیری چاپ کتابچه ای تحت عنوان نسیم آگاهی بخش بوده که نزدیک به ۱۰۰ هزار جلد این کتاب چاب شده است.

*در همان ابتدای کار پلیس مانع خروج 300 تن مرغ از استان شد

محمد رضا حیدری در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد اقدامات پلیس در مورد بازار مرغ نیز گفت: یکی از وظایف پلیس این است که در هر زمانی که حقوق مردم ظلم واقع شود برخورد کنیم؛ از این رو در همان روزهای ابتدایی در خروجی های استان ۷۸ دستگاه حامل مرغ زنده و یا کشتار که قصد خروج از استان داشتند متوقف کردیم و ۳۰۰ تن به این نحو از خروج مرغ جلوگیری کردیم و شب گذشته همکاران در کاشان یکی دیگر از این خودروها را متوقف کردند و تقاضا برخورد شدید با دلالان شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: تعداد زیادی دستگاه های ماینر را کشف و جمع آوری شده است البته یک خلع قانونی در این رابطه داریم که در حوزه معاونت سیاسی طرح شده که با انعکاس نتیجه آن به مرکز که شیوه برخورد با این معضل بتوانیم شیوه یکسانی داشته باشیم.

فرمانده انتطامی استان اصفهان اظهار کرد: در روز سیزدهم فروردین در جلسه شورای تامین مطرح شد و اصل مصوبه از ستاد ملی کرونا بود که تجمع در پارک ها و تفرجگاه ها ممنوع است اما حقیقتا شرایط کرونا روحیه خاصی را برای مردم ایجاد کرده است از این رو پیشنهاد دادیم که جاهایی که بتوانیم مردم با فاصله حضور داشته باشند انعطاف پدیری داشته باشیم.

محمدرضا میر حیدری در مورد دوچرخه سواری بانون گفت: در مسئله دوچرخه سواری بانوان باید دستگاه های مسئول با هم نشسته و رویه مشخص ایجاد کنند که قانون مند باشد و تکلیف مردم و پلیس مشخص شود و اکنون کمی سیاست زدگی همراه بوده است؛ حکم شرع مقدس، عرف و نظرات بزرگان دینی مشخص است واگر بحث ورزش هم باشد مشخص است و باید ظرفیت های ایجاد شود تا حرمت ها نیز حفظ شود.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال جدید رویه یکسانی شکل بگیرد که تکلیف شهروندان مشخص شود؛ پلیس در مکانی که ایجاد شده باشد و پوشیده باشد پلیس نیز موافق دوچرخه سواری بانوان است.

*روزانه 90 خودرو جریمه 500 هزار تومانی شدند

همچنین در این نشست مطرح شد که در طرح نوروزی روزانه و به صورت میانگین تذکر لسانی به ۲۵۰۰ دستگاه،۱۲۰۰ خودرو برگشت به مبدا و 90 خودرو ۵۰۰ هزار تومانی دریافت کردند.

فرمانده انتطامی استان اصفهان ادامه داد: جلسات مختلفی را نیروی انتظامی با دستگاه های مختلفی دارد و امنیت مقوله پیچیده ای است و دستگاه های مختلف سهمی دارند که در نوک پیکان پلیس قرار دارد؛ با همدلی بین دستگاه امنیتی که وجود دارد علاوه بر جلسات شورای تامین جلسات ویژه برگزار می شود.

*هر شهری که بسیج و پلیس وفاق داشته اند با کاهش جرم روبه رو بوده است

میرحیدری با بیان اینکه 15 روز یکبار نشست و هم فکری در مورد معضلات و تهدیدات برگزار می شود، خاطرنشان کرد: هدفمند کردن گشت های رضویون بسیج یکی از چکیده هایی است که نتیجه داده است و شهرهایی که بدون نگاه های سلیقه ای و شخصی و وفاق بین بسیج و پلیس ایجاد شده کاهش جرم داریم و در حال حاضر تقویت تعاملات پلیس با سپاه و دستگاه قضایی و دستگاه اطلاعاتی جلسات مدونی داریم و تلاش می کنیم رضایت مردم را به همراه داشته است.

محمدرضا میرحیدری گفت: در مورد ضایعاتی ها اگر کسی مجوز نداشته باشد پلمب می شود؛ اینکه هر کسی به اسم ضایعاتی وارد ملک مردم شود و ضایعات جمع کند درست نیست و اکنون ما می بینیم که برخی اتباع وارد این کار شدند؛ پلیس از اول اردیبهشت ضایعاتی هایی را که مجوز نداشته باشند جمع خواهد کرد؛ خودروهایی که مجوزجمع آ<ری ضایعات نداشته باشند، برخورد می کنیم

وی اذعان کرد: در سلاح شکاری مشکل داریم که نوع سلاح های شکاری که ساخته می شود خاص کشور ماست و با آن سلاح شورشی گفته می شود و دشمن در فاصله کوتاه با مرز های ما کارخانه های آن را ایجاد کرده است که باید ما هوشیار باشیم ک در برخورد با مسببان اصلی کنی

فرمانده انتطامی استان اصفهان گفت: از سال ۹۹ ناجا تغییر تاکتیک داد و تا این زمان در حال جمع اوری بود و از سال ۹۹ قرار شد که سراغ سرمنشا برود و انتظار از دستگاه قضای در تشدید برخورد با این مسببان است.

*قانونی که در مجلس قبل تصویب شد دست پلیس را بسته است

میرحیدری بیان کرد: قانون مجازات اسلامی که در مجلس قبلی تصویب و ابلاغ شد، دست پلیس در این موارد را بسته است که با مجمع نمایندگان این موضوع مطرح و خواستیم که این موارد اصلاح شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها