حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: از مهمترین وظایف روحانیت استفاده از تمام ظرفیت‌های خود برای صیانت از حکومت اسلامی است که بعد از ۱۴ قرن و پس از خون دل‌هایی که لعل شده شکل گرفته است.
کد خبر: ۹۳۳۲۱۵۶
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش دو سالانه تکریم وابستگان روحانی نیرو‌های مسلح استان کرمان اظهار داشت: این گردهمایی روحانیت با هدف تجدید عهد، شنیدن پیشنهادات و انتقادات و بازخوانی وظایف روحانیت در ارتباط با صیانت از نظام اسلامی برگزار شده است.

وی با تأکید بر اینکه روحانیت پرچم‌دار و پرچم‌یار نظام اسلامی است، افزود: حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند که «من از اول مایل بودم روحانیت وارد مسائل اجرایی نشود، اما به مرور زمان به این نتیجه رسیدم که بعضی‌ها قابل اعتماد نیستند، بنابراین روحانیت باید در حفظ نظام اسلامی وارد کار‌های اجرایی شده و به پرچم‌داری و پرچم‌یاری خویش ادامه دهد و در حکمرانی دینی نیز باید پرچم در دست روحانیت باشد.» حال برای اینکه ما را کنار بزنند، گاهی می‌گویند حکومت ملا‌ها یا آخوندی؛ هرچه می‌خواهند بگویند، اسمش را هرچه که می‌خواهند بگذارند؛ روحانیت وظیفه‌اش این است که راه امام (ره) را ادامه دهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه حتماً سعی کنید حکومت و دین اسلام را برپا کنید، عنوان کرد: آیت‌الله جوادی آملی می‌فرماید که ریسمان دو حالت دارد؛ ریسمان آویخته و افتاده. به تعبیر ایشان ریسمان افتاده مشکل خود را هم نمی‌تواند حل کند، اما ریسمان آویخته، هم مشکل خود را حل می‌کند و هم دیگران می‌توانند آن را گرفته و بالا بروند. اسلام ستون خیمه شرافت ملت است؛ اگر ایستاده باشد، کارساز است و باعث اقتدار و استقلال می‌شود؛ پس بر ما واجب است دین را به‌عنوان ستون خیمه شرافت و عزت اسلامی خویس اقامه کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: وقتی ملت فاقد یک حمکرانی مقتدر دینی باشد، همه آنچه را که خوب است از دست می‌دهد و همه مضرات به کشور تحمیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اقامه حکومت اسلامی و حفظ نظام اسلامی بر روحانیت واجب است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای صیانت از این حکومتی است که پس از ۱۴ قرن و پس از خون دل‌هایی که لعل شده، شکل گرفته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه بر ما واجب است دین را در سراسر جهان اقامه کنیم، گفت: اصل بر آن است که حکومت اسلامی بر تمام زمین اقامه شود و نه فقط در ایران. آنچه رخ داده گام نخست است و به همین خاطر فرماندهی معظم کل قوا بیانیه گام دوم را نشر دادند. باید در گام دوم کار‌های بزرگتری برای گسترش منطق حکومت اسلامی انجام دهیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در ادامه اظهار داشت: آن‌هایی که می‌گویند روحانیت را چه به سیاست و چه به داشتن حکومت آیا به پبامد‌های نداشتن یک حکومت مقتدر اسلامی در دفاع از سرمایه‌های مادی و معنوی امت اسلام اندیشده‌اند؟ اگر یک حکومت مقتدر اسلامی در کشور‌های عراق و افغانستان مستقر بود، آیا آمریکا و کشور‌های دیگر می‌توانستند به راحتی ثروت‌های زمینی و زیرزمینی این کشور‌ها را غارت کنند؟

وی مقدمه حفظ اسلام را داشتن حکومت مقتدراسلامی دانست و تصریح کرد: دلیل اینکه آمریکایی‌ها نمی‌توانند به خود اجازه دهند تا بدون هماهنگی وارد حریم هوایی، زمینی، دریایی ما بشوند، اقتدار حکومت اسلامی در ایران است؛ اما همین دشمنان بدون اجازه به عراق و افغانستان می‌روند، می‌نشینند و حتی به کاخ ریاست جمهوری آن‌ها نمی‌روند، بلکه رئیس جمهور آن‌ها را احضار می‌کنند، حرف‌های خودشان را به آن‌ها دیکته می‌کنند و آن‌ها هم نمی‌توانند چیزی بگویند؛ چون فاقد اقتدارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش وظایف روحانیت در صیانت از نظام اسلامی بیان کرد: شرکت در انتخابات، حمایت از انقلاب، در صحنه بودن، روشنگری اقناعی درباره لزوم حفظ و ایجاد نظام اسلامی با استفاده از منابع نقلی و عقلی، حمایت قولی و فعلی از ولی فقیه به‌عنوان یکی از دستاورد‌های نظام اسلامی، تبیین علمی آمیختگی دین و سیاست و خنثی‌سازی توطئه جدایی دین از سیاست با هدف سلطه بیگانه بر مقدرات کشور و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از مهمترین وظایف روحانیت در دفاع از نظام اسلامی است که باید با همت بلند به آن‌ها بپردازد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی سخنان پایانی خود را به بیان جملاتی از امام خمینی (ره) و فرمانده معظم کل قوا در مورد صیانت از نظام اسلامی اختصاص داد و گفت: امام خمینی (ره) می‌فرمایند «اگر اسلام را می‌خواهیم، باید این جمهوری را حفظ کنیم. حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر (عج) اهمیتش بیشتر است؛ چون اگر ولی عصر هم بودند، برای حفظ نظام اسلامی سینه خود را سپر می‌کرد و خود را فدای اسلام می‌کردند؛ مانند کاری که امام علی (ع) در صدر اسلام کردند»، امام خامنه‌ای هم می‌فرمایند «حفظ نظام از اوجب واجبات است. بزرگترین معروف‌ها در درجات اول عبارت است از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی؛ یعنی معروفی بالاتر از ایجاد و حفظ نظام اسلامی نداریم.»

ارسال نظرات