نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان تشریح کرد:
زاهدان -آیت الله محامی گفت:هزینه نشدن اعتبارات جذب شده وبرگشت آن در حوزه‌هایی که با مشکلات فراوان مواجه هستیم یک آسیب بزرگ استو دیوان محاسبات بایدبا ایجاد موج و جهش برای کارایی وبهره‌وری بهتر مدیران تلاش کند.
کد خبر: ۹۳۳۲۱۹۰
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از  روابط عمومی دفتر نماینده، ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده، ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان در دیدار مدیر کل و جمعی از معاونین دیوان محاسبات استان ضمن تاکید بر حساسیت و گستردگی کار دیوان محاسبات از تلاش‌های صورت گرفته توسط کارکنان این مجموعه در سال گذشته تقدیر و تشکر کرد و گفت: فعالیت دیوان محاسبات در تصحیح فعالیت سایر دستگاه‌ها موثر است.

امام جمعه زاهدان افزود: سرازیری بودجه‌های استانی و ملی به سیستان‌وبلوچستان زمینه لغزش و وسوسه را ایجاد می‌کند که باید در این حوزه دقت نظر بیشتری داشته باشید.

آیت الله محامی بیان داشت: نامگذاری سال ۱۴۰۰ تحت عنوان تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها دلیلی برای ایفای نقش دیوان محاسبات در حفظ سلامت دستگاه‌ها و سوق دادن آن‌ها به سوی تولید. است.

وی ادامه داد: عدم سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بومی در استان آن هم به علت برخی تنگ‌نظری‌ها و مانع‌تراشی‌ها یک آسیب است و انتظار می‌رود سرمایه گذاران بومی راه را هموار و عامل تشویق دیگر سرمایه‌گذاران باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هزینه نشدن اعتبارات جذب شده و برگشت آن در حوزه‌هایی که با مشکلات فراوان مواجه هستیم را یک آسیب بزرگ عنوان کرد و گفت: فضای انتخابات و تغییر مسئولین عامل ایجاد آسیب‌هایی خواهد شد به گونه‌ای که برخی از مدیران کنونی دیگر در جایگاه خود باقی نیستند تا پاسخگوی مسائل باشند و ممکن است مدیران جدید نیز تسلط و زمان کافی برای جذب اعتبارات را نداشته باشند و دیوان محاسبات باید با ایجاد موج و جهش برای کارایی و بهره‌وری بهتر مدیران تلاش کند.

همچنین در ابتدای این دیدار ابراهیم ویسی مدیرکل دیوان محاسبات استان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این مجموعه پرداخت و گفت: دیوان محاسبات سیستان‌وبلوچستان در مجموع بر عملکرد ۲۳۰ دستگاه در استان نظارت و رسیدگی می‌کند و در مجموع سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰ هزار مکاتبه خروجی با دستگاه‌های اجرایی داشته ایم.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران، سیستان‌وبلوچستان را در اعطای بودجه ۱۴۰۰ به طور ویژه در نظر گرفته، اما متاسفانه یکی از چالش‌های پیش رو در چند سال اخیر عدم توانایی برخی مدیران در جذب و حتی هزینه کردن اعتبارات است.
ارسال نظرات