خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم عنوان کرد
اروجی گفت:با ورود قم به منطقه قرمز کرونایی محدودیت‌های سختگیرانه ۲ هفته‌ای از امروز در قم اعمال شد.
کد خبر: ۹۳۳۲۲۴۸
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، اروجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی عملیات پاسخ به بحران کرونا با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در قم از اعمال محدودیت‌های مدت ۲ هفته خبر داد و گفت: گروه‌های شغلی ۲، ۳، ۴، از امروز به مدت دو هفته کاملا تعطیل خواهند بود و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم افزود: دستگاه‌های خدمات رسان غیرضروری تا دو سوم باید کاهش نیرو داشته باشد و شرایط ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان ضروری هم به آن‌ها ابلاغ می‌شود.

اروجی همچنین در خصوص نحوه برگزاری جلسات دستگاه‌های استان گفت: همه جلسات استان باید با ۱۵ نفر تشکیل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری از ادامه فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی و غیرحضوری خبر داد و گفت: همه مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی تعطیل خواهند بود و آیین‌های مذهبی نماز جمعه و جماعت در این مدت برگزار نخواهد شد البته مساجد برای فعالیت‌های غیرتجمعی هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

اروجی افزود: ورود خودرو‌های غیربومی به قم و همچنین خروج خودرو‌های بومی به خارج از استان هم ممنوع است و در صورتی که شهروندان بدون مجوز از استان خارج شوند مبلغ یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم تاکید کرد: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد همچنان اعمال می‌شود و متخلفان جریمه خواهند شد.

استاندار قم هم با اشاره به روش ومنش رهبر معظم انقلاب در خصوص لازم اجرا بودن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مواضع رهبر معظم انقلاب حاکی از آن است که اولویت همه گروه‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی به دور از هر دوگانگی باید مقابله با این ویروس منحوس باشد.

سرمست با بیان اینکه موج چهارم کرونا پس از یک مدت پایداری طولانی در وضعیت آبی به قم هم رسید گفت: در طول این ۱۴ ماه هم نوایی و هم افزایی میان شخصیت ها، بزرگان، علما، مراجع، نهاد‌های علمی، جهادی و مردمی مهمترین عامل گذر از دوران بحران بوده است و این همدلی بسیار قابل تقدیر است و نباید با رسیدن به موج چهارم کرونا از دستاورد‌های قبلی غافل شویم.

استاندار قم با بیان اینکه اساس تصمیمات اعمال شرایط و محدودیت‌های کرونایی براساس نظر تخصصی صورت می‌گیرد گفت: تلاش بر این بوده که معیشت و سلامت مردم در نقطه تقابل قرار نگیرد با اینکه همواره اولویت تصمیمات گرفته شده سلامت مردم بوده است.

سرمست با گله مندی از مباحث ایجاد شده در خصوص محدودیت‌های اعمال شده برای جشن‌های نیمه شعبان و لغو محدودیت برای روز طبیعت گفت: مقایسه‌های صورت گرفته در این خصوص را قبول ندارم چراکه اگر در مراسم نیمه شعبان محدودیت اعمال نمی‌شد چه بسا با حضور و تجمع مردم قم و دیگر شهر‌های کشور در آن ایام شرایط امروز بدتر از این بود و ما مورد حمله رسانه‌ای رسانه‌های معاند هم قرار می‌گرفتیم.

استاندار قم با تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی در مراسم ایام نیمه شعبان گفت: بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اصل بر مجازی بودن برنامه‌های این ایام بود، ولی با وجود حضور مردم بی نظمی‌هایی صورت گرفت که فرماندهی هدایت آن بر عهده نیروی انتظامی سپرده شده بود.

استاندار قم همچنین با انتقاد از برخی مباحث مطرح شده در خصوص تغییر رنگ وضعیت کرونا در قم گفت: اینکه گفته شود آمار و ارقام محل شبهه است پذیرفته نیست و همه تصمیمات و محدودیت‌های اعمال شده برای مکان‌های مذهبی و ... به استناد آمار حوزه سلامت اعمال می‌شود و نه هیچ نهاد دیگری و انتظار ما از نهاد‌های مختلف اداری و مذهبی انتظار همکاری بیش از پیش را داریم چراکه سرعت انتشار ویروس کرونای انگلیسی آسانسوری است و همه تمرکز استان باید حول عبور از این شرایط باشد نه مباحث حاشیه‌ای چراکه برخی دوگانگی‌ها پسندیده نیست و خلاف صلاح مردم ومملکت است.

سرمست در پایان از همکاری مردم فهیم قم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فعالیت‌های صدا و سیما در این زمینه تقدیر و تشکر کرد و در خصوص برنامه‌های شب‌های قدر گفت: هنوز تصمیم نهایی برای نحوه برگزاری مراسم شب‌های قدر گرفته نشده است، اما انتظار میرود مردم و همه بخش‌ها و نهاد‌های مختلف بیش از قبل به یاری هم بیایند تا تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا به نحو احسن اجرا شود.

استاندار قم در این جلسه از تلاش رسانه‌های استان خصوصا صدا وسیما در کنترل بیماری کرونا در ۱۴ ماه گذشته تقدیر و تشکر کرد.

استفاده دانشگاه علوم پزشکی استان از ظرفیت خیرین برای تهیه واکسن کرونا، تلاش برای ارتقاء سطح رعایت دستورالعمل‌ها در مکان‌های زیر ۷۰ درصد رعایت از دیگر توصیه‌های استاندار در این جلسه بود.

در پایان این جلسه به مناسبت روز جهانی بهداشت از ۹ نفر از مدافعان حوزه سلامت با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات