خبرهای داغ:
همدان-استاندار همدان با وضعیت نگران کننده استان همدان است به گونه ای که همه شهرستان‌های این استان به جز اسدآباد وضعیت قرمز پیدا کرده و هم اینک خطرناک‌ترین شرایط ممکن را در همدان شاهد هستیم.
کد خبر: ۹۳۳۲۳۱۷
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶

استان همدان قرمز شد/خطرناک‌ترین شرایط ممکن را در همدان شاهد هستیمبه گزارش خبرگزاری بسیج، سیدسعید شاهرخی در نشست اضطراری اعضای ستاد مدیریت کرونا همدان اظهار داشت: ۹ شهرستان استان همدان در وضعیت قرمز و شهرستان اسدآباد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت که با توجه به روند افزایش شمار بیماران در روزهای آتی وضعیت اسدآباد نیز قرمز می‌شود.

وی بیان کرد: آنچه هم اینک در کشور و استان همدان رخ داده وضعیت بسیار خطرناکی است هر چند ریشه موج چهارم شیوع ویروس کرونا مربوط به خارج از کشور و موج فراگیر جهانی است.

استاندار همدان اضافه کرد: این موج با ایام نوروز و خریدهای نوروزی، دید و بازدید نوروزی متقارن شده و ما را دچار حرکت آسانسوری در جهش ویروس کرونا کرد به گونه‌ای که هر روز شمار مراجعان بستری و سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها در حال افزایش است و باید منتظر فوتی‌های بیشتر در هفته‌های آینده نیز باشیم.

وی اظهار داشت: گزارش‌های دریافتی موید وضعیت نگران کننده استان همدان است به گونه ای که همه شهرستان‌های این استان به جز اسدآباد وضعیت قرمز پیدا کرده و هم اینک خطرناک‌ترین شرایط ممکن را در همدان شاهد هستیم.

شاهرخی بیان کرد: برای مدیریت شرایط کنونی حاکم بر استان نیازمند عزم جدی به منظور حفظ سلامت مردم با بهره گیری از تجربه یکسال گذشته هستیم چراکه در صورت پیش بینی نکردن تدابیر لازم شمار افراد مبتلا به کرونا و آمار بستری‌ها به سرعت افزایش می‌یابد.

وی با اعلام فرمان آماده‌باش به همه مسئولان تاکید کرد: ستاد استانی و شهرستانی‌ها مقابله با ویروس کرونا از هم اینک باید به صورت ۲۴ ساعته فعال شده و به بررسی و پایش روند اجرای پروتکل‌های ابلاغی بپردازد.

استاندار همدان ادامه داد: حوزه درمانی با محدودیت هایی مواجه بوده که باید با حضور میدانی فرمانداران و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها اجازه روند صعودی بیماری کرونا و افزایش شمار بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها داده نشود.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران نباید به گزارش های دریافتی از مسئولان زیر مجموعه اکتفا کنند، گفت: فرمانداران کارهای جاری را تعطیل کنند چراکه هم اینک مهمترین کار آنها در کنار کار انتخابات مدیریت اپیدمی ویروس کرونا با پای کار آوردن همه نیروها است.

شاهرخی اضافه کرد: نباید محدودیت‌های کرونایی پیش‌بینی شده برای شرایط قرمز کرونایی نادیده گرفته شود، همچنین دستگاه‌های دولتی باید در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نسبت به سایر اماکن پیشگام و پیشرو باشند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کنونی عادی انگاری ویروس کرونا است که باید با شکل‌گیری موج اطلاع‌رسانی، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغی و دیگر روش‌های ابتکاری مردم را نسبت به این موضوع حساس کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه تنها گروه‌های شغلی یک در شهرهای قرمز مجاز به فعالیت هستند از مسئولان اتحادیه‌های صنفی خواست تیم‌هایی را برای سرکشی در سطح شهر و بازار و همراه کردن صنوف برای تعطیلی محل فعالیت در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: هم اینک با پروتکل‌های پیش بینی شده در ستاد ملی کرونا برای شرایط قرمز فاصله زیادی داریم با این وجود مسئولیت اجرای این پروتکل‌ها با ستاد شهرستانی با محوریت فرمانداران است. 

شاهرخی گفت: علاوه بر تعطیلی مراسم‌های آیینی، حداکثر شمار افراد در جلسات نباید از ۱۵ نفر تجاوز کند همچنین باید توجه داشت که تناقض و دوگانگی در حرف و عمل سبب سردرگمی و ایجاد ذهنیت منفی در مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شود.

وی اظهار داشت: آمار و اطلاعاتی مبنی بر شلوغی مراکز ۱۶ ساعته بهداشتی رسیده است که برای پیگیری از ازدحام در این مراکز آمادگی برای در اختیار گذاشتن فضای مناسب و بزرگ‌تر وجود دارد.

استاندار همدان بیان کرد: شاهد تجمع و دورهمی برخی از افراد در مناطق تفریحی و توریستی از جمله گنجنامه و بلوار ارم هستیم که انتظار می‌رود با تعطیل کردن برخی از این اماکن و خاموش کردن چراغ‌ها مانع تجمع افراد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات