خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

شهید سلگی در حوزه‌های مختلف فعالیتش الگو بود

همدان- فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: رفتار، گفتار، کردار و نشست و برخاست شهید سلگی در حوزه‌های مختلف فعالیتش الگو بود.
کد خبر: ۹۳۳۱۸۰۰
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴

شهید سلگی در حوزه‌های مختلف فعالیتش الگو بودبه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مظاهر مجیدی در آیین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت «حاج میرزامحمد سلگی» در باغ موزه همدان، با بیان اینکه با شهادت «حاج میرزامحمد سلگی» انسان بزرگی را از دست دادیم، اظهار داشت: شهید سلگی روح بزرگی داشت و رفتارش برای همگان درسی بزرگ بود.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار در روزهای پایانی عمر نسبت به گذشته خود فعال‌تر بود و برای اینکه حضور پررنگ مردم را در انتخابات داشته باشیم، مدام در تلاش بود و دریغ از اینکه در روزهای آخر عمر کم و کاستی داشته باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه رفتار، گفتار، کردار و نشست و برخاست شهید سلگی در حوزه‌های مختلف فعالیتش الگو بود، افزود: پس از گذشت یک سال از شهادت وی نتوانستیم مراسم یادبودی در شأن و منزلت این شهید بزرگوار برگزار کنیم و امیدواریم با از بین رفتن بیماری کرونا بتوانیم دین خود را به شهید بزرگوار ادا کنیم.

* شهید سلگی به دنبال نام و نان از انقلاب نبود

امام جمعه نهاوند نیز در ادامه اظهار کرد: سال گذشته که شهید سلگی به علت شیوع کرونا شبانه ‌در نهاوند دفن شد، برای دلداری هم‌رزمان و رفقا گفتیم شاید حکمتی در کار باشد و تسلیم مقدرات هستیم.

حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند نسبت به این شهید احساس دِین می‌کند، افزود: سردار سلگی چند خصوصیت بارز داشت که خدا به واسطه آنها به او در دنیا و آخرت کرامت بخشیده بود.

وی ادامه داد: نخستین ویژگی این شهید ولایتمداری بود و خود را سرباز امام و ‌ولایت می‌دانست که این امر را نه در شعار که در عمل ثابت کرد و دیگر ویژگی بارز شهید سلگی تقید به نماز و عبادت بود که باید همه به این امر مهم مقید باشند.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه شهید سلگی به دنبال نام و نان از انقلاب نبود، تصریح کرد: او پس از مجروحیت می‌توانست به راحتی زندگی کند اما به هیچ پیشنهاد کاری جواب مثبت نداد و می‌خواست تا پایان عمر به عنوان سرباز زندگی کند.

* انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قهرمان‌پرور بوده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز با بیان اینکه در کشور اسلامی به دنبال قهرمان‌پروری نیستیم، گفت: ما به دنبال منش قهرمانی هستیم و هر کسی یک قهرمان است‌.

سردار مهدی ظفری اضافه کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قهرمان‌پرور بوده و ویژگی نظام ولایی این است که قهرمان پروری کند و انسان‌های بی‌نام و نشان را حتی از رهبران جامعه نیز بزرگ‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه خاصیت حماسه این است که حماسه تولید کند، افزود: انقلاب اسلامی شهید زنده تولید می‌کند و در واقع باید شهید باشیم تا شهید شویم و هر کسی باید یک شهید زنده باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه نقش شهید سلگی در لشگر انصارالحسین(ع) یک نقش ویژه بود، تصریح کرد: شهیدان و به ویژه این شهید بزرگوار را نباید به حزبی منتسب کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات