خبرهای داغ:
دبیر ستاد بزرگداشت سردار شهید «حاج میرزا محمد سلگی» خبر داد
همدان- دبیر ستاد بزرگداشت سردار شهید «حاج میرزا محمد سلگی» از برگزاری ۲۰ عنوان برنامه ویژه اولین سالگرد شهادت سردار «حاج میرزا محمد سلگی» در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۱۷۴۹
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
برگزاری ۲۰ عنوان برنامه ویژه اولین سالگرد شهادت سردار «سلگی» در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، علی زبرجدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور همسر و فرزند شهید «سلگی» برگزار شد، ضمن تسلیت اولین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار، به تشریح برنامه‌های این ستاد پرداخت و اظهار داشت: حدود سه جلسه در منزل شهید برگزار و برنامه‌ریزی‌ها انجام شد که برنامه‌های پیش‌بینی شده در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان مورد موافقت قرار گرفت و ستاد بزرگداشت سردار شهید «حاج میرزا محمد سلگی» تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در جلسه هماهنگی که با ریاست آیت الله شعبانی برگزار شد بر شناسایی و الگوسازی شهدایی همچون شهید «سلگی» در جامعه که شخصیت بسیار ذوابعادی دارند برای قاطبه مردم تأکید شد، با اشاره به جایگاه ملی این شهید والامقام افزود: آیت الله شعبانی دستور داد دست اندرکاران فرهنگی و رسانه‌ای استان برای تبیین شخصیت این شهید و امثال ایشان در سطح ملی بکوشند.

دبیر ستاد بزرگداشت سردار شهید «حاج میرزا محمد سلگی» به ارائه عناوین برنامه‌ها پرداخت و ابراز داشت: حدود ۲۰ عنوان برنامه طراحی شده که با توجه به تقارن تعطیلات نوروز و سالگرد شهادت این شهید بزرگوار از ۱۴ تا ۲۰ فروردین ماه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این ۲۰ عنوان برنامه در اجرا شامل بیش از ۴۰ برنامه است، ادامه داد: ویژه برنامه بزرگداشت روز شهادت سردار ۱۴ فروردین ماه در گلزار شهدای نهاوند برگزار شد، ۱۵ فروردین ماه نیز ویژه برنامه تلویزیونی به صورت زنده از شبکه مرکز همدان همراه با خاطره‌گویی همرزمان شهید، سخنرانی سردار رفیعی فرمانده سپاه سیدالشهداء و دکتر حداد عادل مشاور رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

زبرجدی اضافه کرد: ۱۶ فروردین ماه نیز از نماهنگ فاخر «چشمان خیس» با هنرمندی «مهدی چناری» رونمایی می‌شود که معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهیه کننده آن بوده و با حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت و همرزمان شهید در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار می‌شود که افتتاح و رونمایی از غرفه اختصاصی شهید «سلگی» نیز در این مکان انجام می‌شود.

وی گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی «آب هرگز نمی‌میرد» در سطح استان با جوایز ارزنده از دیگر برنامه‌ها است که تا سوم خرداد ماه ادامه دارد و در جمعه‌های ماه مبارک رمضان در مصلا‌های نماز جمعه، پایگاه‌های بسیج و به همت سمن‌های فعال در عرصه کتاب این مسابقه برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت سردار شهید «حاج میرزا محمد سلگی» به طرح پویش ختم قرآن کریم و اهداء ثواب آن به روح بلند شهدا به ویژه شهید سلگی اشاره کرد و ادامه داد: این طرح توسط اتحادیه مؤسسات قرآنی، اساتید، حافظان، قاریان و تالیان آیات وحی و فعالین این عرصه انجام خواهد شد، پویش برگزاری جلسات مذهبی و هیئت‌های حسینی نیز از ۱۴ تا ۲۰ فروردین در مساجد و حسینیه‌های استان با اهدای ثواب به شهید «سلگی» با یاد و نام ایشان اجرا می‌شود.

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوتر یک هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی که ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان است در روستا‌های محروم توزیع خواهد شد که این طرح توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه جهادی امام رضا (ع)، همرزمان شهید و خیرین و گروه جهادی شهید سلگی انجام می‌شود.

زبرجدی ادامه داد: توزیع ۵ هزار پرس غذای گرم در ۱۹ فروردین بین نیازمندان در شهر‌های همدان و نهاوند، اهدای ۱۴ پارچه جهیزیه به زوج‌های نیازمند در سطح استان، پویش کاشت نهال به همت سمن‌ها و فعالان محیط زیست به صورت دسته جمعی از دیگر اقدامات است که طی برگزاری پویش از مردم برای کاشت نهال دعوت می‌شود.

وی پخت و توزیع نان صلواتی طی ۵ روز در نانوایی‌های منتخب شهرستان نهاوند از ۱۴ تا ۱۹ فروردین، برگزاری شب خاطره با حضور همرزمان و پیشکسوتان جهاد و شهادت در شهرستان نهاوند، تهیه و توزیع ۱۰ هزار بسته فرهنگی شامل تقویم دیواری منقش به تمثال شهید سلگی و دیگر شهدای استان، کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» و... را از جمله اقدامات این ستاد عنوان کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت سردار شهید «حاج میرزا محمد سلگی» اضافه کرد: انجام دیوار نگاره تمثال شهیدان «سلگی» و «خوش لفظ» در شهر همدان که توسط سازمان سیما منظر شهرداری تا پایان فروردین انجام می‌شود، فضاسازی شهری، رونمایی از وصیت نامه کامل شهید در پایان هفته جاری، برگزاری ویژه‌برنامه سردار شهید سلگی با عنوان «سردار بی ادعا» که در روزنامه‌های کثیرالانتشار و محلی از دیگر برنامه‌ها است.

 وی یادآور شد: تولید و انتشار نماهنگ‌های مختلف و محتوای مناسب با اولین سالگرد شهادت شهید «سلگی» در فضای مجازی و رسانه‌ها، برگزاری ۱۰ مراسم بزرگداشت در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان تبلیغات اسلامی و تشکل‌های مردمی، برپایی غرفه معرفی شهید ««سلگی» و ایستگاه صلواتی در نمازجمعه و توزیع بسته فرهنگی و پذیرایی از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

زبرجدی گفت: پنجشنه ۱۹ فروردین ساعت ۱۰ صبح در مصلای نهاوند سخنرانی سرلشکر محسن رضایی با مداحی حاج صادق آهنگران از جمله برنامه‌هایی است که در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سردار «سلگی» بسیار به دستگیری و راه انداختن کار مردم در شئون مختلف معتقد بود، گفت: در جایی که دفاع از تمامیت ارضی کشور وجود دارد شرکت می‌کند و در دوران دفاع مقدس ۶ بار مجروح می‌شود، اما دست از دفاع برنمی‌دارد و بار هفتم پاهایش را از دست می‌دهد، اما با این حال باز از جبهه باز نمی‌ماند و با پای بریده و با قامتی استوار در تنگه مرصاد فرماندهی می‌کند قبل از اینکه نیرو‌های دیگر برسد.

دبیر ستاد بزرگداشت سردار شهید «حاج میرزا محمد سلگی» عنوان کرد: شهید «سلگی» بعد از دفاع مقدس مشکلات خانواده‌های شهدا را حل می‌کرد، مدتی مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نهاوند بود و در سپاه هم فعالیت داشت و همچنین مشاور امور ایثارگران در استانداری همدن بود.

وی با بیان اینکه شهید «سلگی» در تمام عرصه‌ها حضور داشت و بسیار به مسائل فرهنگی اهمیت می‌داد، عنوان کرد: ستاد بزرگداشت شهید «سلگی» با دستور نماینده، ولی فقیه در استان دائمی خواهد شد و دبیرخانه دائمی تشکیل خواهد داد.

زبرجدی اظهار داشت: شهید «سلگی» در عرصه سیاسی برای انقلاب نه تنها از جان بلکه از آبرو و جایگاه خود گذشته بود و هرجا انقلاب نیاز داشت ورود پیدا می‌کرد و ورودش بسیار مؤثر بود.

* حاج میرزا مردمی و ولایت‌مدار بود

همسر شهید «سلگی» نیز در ادامه با بیان اینکه رفتار و کردار حاج میرزا مردمی و ولایت‌مدار بود، ابراز داشت: انس عجیبی با مردم داشت، مردم‌دار بود و بیشتر وقتش را با مردم و خانواده‌های شهدا می‌گذراند.

وی با بیان اینکه ایشان همبستگی بین جناح‌ها را خواستار بود و می‌خواست دو دستگی بین مردم و جناح‌ها نباشد و همه با هم باشند، افزود: همواره دغدغه جوانان را داشت، جوانان بسیار دوستدار او بودند چراکه او مهربان و اهل دل بود و خیلی شجاع و دلیر بود.

همسر شهید «سلگی» با تأکید بر سرکشی از خانواده‌های شهدای که مظلوم هستند در روستا‌ها و اطراف شهر‌ها عنوان کرد: شهید «سلگی» با اینکه جانباز ۷۰ درصد بود، اما واقعا شجاعِ قهرمان بود و از دل مایه می‌گذاشت و برای نظام، انقلاب و نسل جوان کار می‌کرد.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
ارسال نظرات