جوکار با اشاره به ۴۰۰ پرواز به ترکیه در ایام نوروز گفت: ترکیه خود منبع کرونا و آلوده به ویروس است، اما عدم لغو پروازها به این کشور نشان داد که دولت اراده ای برای کنترل و مدیریت کرونا در کشور ندارد.
کد خبر: ۹۳۳۲۴۰۹
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۳
به گزارش خبرگزاری از  بسیج از یزد، محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت در روز‌های پایانی سال را عامل خیز دوباره کرونا دانست و گفت: مشخص نیست سیاست گذاری در حوزه مقابله با کرونا، سیاست انقباضی است یا انبساطی؛ متاسفانه دولت به شیب ملایم با این بحران مواجهه نکرد؛ گاهی کار را رها کرد و موجب شکل گیری موج چهارم کرونا شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هیچ مدیریتی منسجم و یکپارچه‌ای در این زمینه وجود ندارد ادامه داد: وزیر بهداشت نسبت به موج تازه کرونا هشدار داده بود، اما رئیس جمهور در آستانه تعطیلات نوروز با اعلام اینکه از پیک کرونا عبور کردیم عادی سازی کرد و بعد از تعطیلات شاهد افزایش روز به روز ابتلا‌ها و مرگ و میر‌ها هستیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها با بیان اینکه مردم توقعی نداشتند که امسال نوروز به سفر بروند، زیرا شرایط کرونایی را به خوبی درک کرده بودند تصریح کرد: بعد از توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه من هم سفر نمی‌روم، بسیاری برنامه‌های سفر نوروزی خود را لغو کردند، اما اظهارات آقای رئیس جمهور و عملکرد دولت در صدور مجوز برای سفر‌های نوروزی اوضاع را بدتر کرد.

جوکار با اشاره به اینکه آقای روحانی عنوان می‌کند که همه مصوبات ستاد ملی کرونا را اجرا می‌کند ادامه داد: مردم در پایان سال ۹۹ برای سفر‌های ضروری خود هم باید از فرمانداری‌ها مجوز می‌گرفتند، اما به یکباره دولت کار را رها کرد و مردم شهر به شهر چرخیدند و کرونا در همه جا جولان داد.

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به ۴۰۰ پرواز به ترکیه در ایام نوروز تصریح کرد: ترکیه خود منبع کرونا و آلوده به ویروس است، اما عدم لغو پرواز‌ها به این کشور نشان داد که دولت اراده‌ای برای کنترل و مدیریت کرونا در کشور ندارد.

وی با اشاره به اینکه موج چهارم کرونا در آستانه ماه مبارک رمضان همه امور مردم را دوباره تحت الشعا قرار داده است تاکید کرد: رئیس جمهور اعلام کردند که در شهر‌های قرمز مراسمات مذهبی تعطیل است؛ اگر تدبیری می‌شد تا در ایام منتهی به نوروز و حتی در تعطیلات عید صف‌های طولانی مرغ تشکیل نمی‌شد و ورود و خروج به شهر‌های مختلف نیز بدون کنترل رها نمی‌شد، امروز شاهد این نبودیم که تمام کشور یک دست قرمز شود.

جوکار خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید نسبت به تعلل و بی اقدامی‌های دولت در ایام نوروز که موجب اوج گیری کرونا و شکل گیری موج تازه در کشور شد پاسخگو باشد.
ارسال نظرات