رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

باید مقابل موج چهارم کرونا آرایش جنگی بگیریم/دومین سانتر درمان کرونا اراک در کمتر از ۲۴ ساعت پر شد

جمالیان گفت: بیمارستان امیرکبیر به عنوان سانتر دوم کرونا در استان مرکزی در کمتر از ۲۴ ساعت تکمیل ظرفیت شد.
کد خبر: ۹۳۳۲۵۶۶
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت؛ اکنون شرایط همانند جنگ سخت و نقش گیر است و نیاز است در مقابل آن آرایش جنگی بگیریم.

وی با انتقاد از عادی انگاری برخی مردم و مسئولین افزود: هم مردم و هم برخی مسولان و دستگاه ها در قبال این بیماری بی تفاوت شده اند.

وی تاکید کرد، دانشگاه علوم پزشکی اراک در مقابله ی با این بیماری، تنها مانده و با دست خالی به جنگ با این غول بی شاخ و دم رفته است.

جمالیان گفت: دست یاری به سوی دستگاه های اجرایی، دولتی و غیر دولتی و هر کسی که میتواند یاری گر مجموعه بهداشت و درمان باشد، دراز میکنیم، چراکه کنترل موج چهارم به تنهایی امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطر نشان کرد: بیمارستان امیرکبیر را که به عنوان مرکز دوم کرونا مشخص کرده بودیم نیز، پر شده که این سرعت نشان از سرعت انتقال و چرخش ویروس و میزان بالای آلودگی در استان است.

 جمالیان تاکید کرد: به ناچار بیمارستان های ولیعصر و آیت الله خوانساری را به سانتر های کرونا تبدیل خواهیم کرد، که اگر این دو مرکز نیز تکمیل ظرفیت شوند،شرایط بسیار پیچیده و دشوار خواهد شد.

وی یادآور شد: چند روزی است تعداد مبتلایان به بالای ۵۰۰نفر رسیده به طوریکه در ۲۴ساعت گذشته تنها ۶۱۵مورد مثبت در استان شناسایی که منجر به بستری شدن ۱۰۴نفر شده است.

وی افزود: ۵۱۱نفر هم درمان در محل شده و دوران قرنطینگی خود را سپری می کنند.

جمالیان با ابراز تأسف از درگذشت ۸نفر در ۲۴ساعت گذشته بر اثر کرونا خاطر نشان کرد: با افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها و با توجه به اینکه حال افرادی که در روزهای اخیر به مراکز درمانی مراجعه می کنند بسیار وخیم تر از موج های قبلی است،پیش بینی می شود،تعداد فوتی ها نیز به مراتب و با یک شیب بسیار تند و زیاد افزایش یابد.

گفتنی است تعداد مبتلایان در استان از ابتدا تا کنون به ۴۳۱۳۰نفر رسید.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
آخرین اخبار