مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به این استان در نخستین روزهای سال 1400 نتایج این سفر را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۳۳۲۶۵۴
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج  ازیزد، مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به این استان در نخستین روز‌های سال ۱۴۰۰ نتایج این سفر را تشریح کرد.

جواد ذاکر اظهار کرد: نهضت مدرسه سازی که از دیرباز در استان یزد آغاز شده، اکنون سرعت بیشتری گرفته و با همراهی خیران و مسئولان امر، این نهضت دور افتاده‌ترین روستا‌های استان تا مرکز استان را دربر گرفته است.

وی با بیان این که در این سفر، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از طرح‌ها و آموزشگاه‌های در دست ساخت شهرستان‌های تفت و میبد بازدید کرد، افزود: تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر و مجدانه نماینده مردم شریف تفت و میبد که در این سفر معاون وزیر آموزش و پرورش را همراهی می‌کرد، در توسعه و بهبود فضا‌های آموزشی این شهرستان‌ها تاثیر بسزایی داشته است.

ذاکر با اشاره به این که در سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به تفت از هفت طرح آموزشی در این شهرستان بازدید شد، اضافه کرد: در این بازدید‌ها مقرر شد برای استفاده از فضا‌های نیمه تمام که بعضا مدت زمان زیادی از شروع ساخت آن‌ها گذشته چاره اندیشی شود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان از کلنگ زنی طرح توسعه یک مدرسه در روستای همت آباد تفت توسط رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد و اظهار کرد: نکته حائز اهمیت در این طرح خیری، صرف هزینه‌های مراسم ترحیم پدر خیر در امر مدرسه سازی است که می‌تواند الگوی مناسبی در جهت امور خیریه باشد.

وی ادامه داد: همچنین بازدید تعدادی از مدرسه‌های بلااستفاده روستایی و پیگیری راهکار مناسب جهت استفاده بهتر و یا تغییر کاربری این فضا‌ها از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

وی دیدار با مسئولین محلی شهر ندوشن و بررسی مشکلات آموزشی این شهر را برنامه بعدی رئیس سازمان نوسازی کشور خواند که در خصوص تامین تجهیزات مدارس منطقه و تخریب و بازسازی یک باب مدرسه در این شهر اتخاذ تصمیم شد.

ذاکر همچنین از سفر به شهر میبد خبر داد و یادآور شد: در این سفر ضمن دیدار با مسئولان شهرستان از هنرستان خیرساز دکتر یاسایی بازدید و مقرر شد جهت بهره‌برداری سریع‌تر از مدرسه، سالن‌های آموزشگاه با اولویت بندی تکمیل شود. همچنین در شهر میبد از مدرسه دکتر زارع شاهی بازدید و از خیرین این مدرسه تجلیل شد.

وی با اشاره به این که پس از پایان بازدیدها، در مراسمی با حضور وزیر آموزش وپرورش ۲۷ طرح آموزشی، ورزشی و پرورشی در نقاط مختلف استان یزد به طور همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد، افزود: مهمترین این طرح‌ها شامل مدرسه خیرساز ۱۸ کلاسه پوررضایی، مدرسه ۱۲ کلاسه شاهد زارع شاهی، آموزشگاه ۱۸ کلاسه پرفسور حسابی و مجموعه ورزشی یادگار سومین شهید محراب ویژه دانش آموزان استثنایی بود که با افتتاح آنها، ۱۵۵ کلاس درس و ۳۴ هزار مترمربع زیربنا به فضا‌های اموزشی استان اضافه و اعتباری بالغ بر ۱۳۶ میلیارد تومان برای بهره برداری از آن‌ها هزینه شد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان با اشاره به برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور وزیر و معاونین ایشان، گفت: در این جلسه در مورد مشکلات درمانگاه فرهنگیان بحث و تبادل نظر شد و در نهایت مقرر شد با مشارکت خیران و وزارت آموزش و پرورش، مشکل مجوز و اعتبار این مجموعه برطرف شود تا ظرف چند ماه آینده، بخش عمل جراحی محدود آن آماده بهره برداری شود.

ذاکر با اشاره به این که خیران استان یزد نقش بسیار مهمی در امر مدرسه سازی دارند، افزود: این موضوع مورد توجه وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز قرار گرفت، اما مباحث مرتبط با مهاجرت و نیاز استان به بالغ بر دو هزار کلاس درس در پنج سال آینده و اسقرار مدارس غیر انتفاعی در فضا‌های مناسب آموزشی از دیگر مباحثی بود که در حضور وزیر مطرح و مقرر شد موضوع در دستور کار معاونین وزارتخانه قرار بگیرد.
ارسال نظرات