خبرهای داغ:

تجلیل از ۷۰ دانشجوی جهادگر جبهه نبرد با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

شاهرود_رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود از دانشجویان جهادگر این دانشگاه در عرصه مبارزه با کرونا قدردانی کرد.
کد خبر: ۹۳۳۲۶۶۸
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
تجلیل از ۷۰ دانشجوی جهادگر جبهه نبرد با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر رضا چمن در نشست قدردانی از دانشجویان جهادگر عضو پویش مقابله با کرونا که با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی، مدیر فرهنگی و چهار تن از دانشجویان عضو این پویش به نمایندگی از دیگر اعضا برگزار شد، ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: در این مدت در همه عرصه‌های مبارزه با کرونا رد پای دانشجویان جهادگر دیده می‌شد و این دانشجویان در طرح شهید سلیمانی نیز حضور پررنگی داشتند.
وی با بیان اینکه در شرایط سخت در جبهه نبرد با این ویروس، حضور افراد ریسک پذیر و با استقامتی که فراتر از وظایف معمول خود به یاری کادر بهداشت و درمان آمدند جای قدردانی دارد، افزود: دانشجویان جهادگر با وجود گرفتاری‌های شخصی و نگرانی خانواده‌های خود، در عرصه‌های گوناگون رصد، پیگیری و مراقبت مشارکت فعال داشتند و همکاران سخت کوش و دانشجویان بالینی شجاع درگیر برنامه‌های مقابله با کرونا نیز از حضور این عزیزان داوطلب انرژی می‌گیرند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به گشایش فصل جدیدی از جهاد با شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: دانشجویان جهادگر با ایثارگری علاوه بر اینکه اجر معنوی به دست می‌آورند، درک جامع‌تری نیز از کار در شرایط بحرانی پیدا می‌کنند و تجربه کسب می‌کنند چرا که در آینده کار‌ها به جوانان سپرده شود.
چمن همچنین بر لزوم پیشگیری و خودمراقبتی در جامعه تأکید کرد و گفت: دورهمی‌ها و دید و بازدید‌های نوروزی در این مدت منجر به ایجاد خیز جدیدی از شیوع کرونا شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این نشست با تشکر از همه دانشجویانی که در سال ۹۹ برای مبارزه به کرونا به کمک بخش‌های بهداشت و درمان شتافتند، ابراز کرد: دانشجویان عضو پویش مقابله با کرونا در زمینه‌های گوناگون از جمله آموزش، تهیه و تولید ماسک، غربالگری و حضور در مراکز ۱۶ ساعته فعالیت‌های چشمگیری داشتند.
دکتر سید شاهرخ آقایان با بیان اینکه علاوه بر دانشجویان بومی، دانشجویان غیر بومی بسیاری نیز برای همکاری در این پویش اعلام آمادگی کردند، یادآور شد: به دلیل محدودیت در اسکان و الزام به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تصمیم گرفته شد از نیرو‌های داوطلب بومی استفاده شود و امید است در برنامه‌های آتی بتوانیم از حضور دانشجویان غیربومی نیز بهره‌مند شویم.
وی اضافه کرد: علاوه بر این دانشجویان شاهرودی که در دیگر دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند و نیز دانشجویان وزارت علوم نیز برای حضور در این پویش داوطلب شده بودند.
گفتنی است، از ابتدای شیوع کرونا حدود ۷۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود داوطلبانه در پویش مقابله با این ویروس فعالیت کردند. این دانشجویان با اهدای لوح سپاس از سوی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، رئیس و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قدردانی شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها