مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه درگز گفت: برگزاری جلسات قرآنی، کلاس‌های عقیدتی، محافل انس با قرآن و نشست‌های بصیرتی از جمله برنامه‌های قرآنی پیش بینی شده سپاه درگز ویژه ماه رمضان می‌باشد.
کد خبر: ۹۳۳۲۷۹۰
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی تقی پور  ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان، آغاز سال تربیتی و خودسازی و اصلاح و ترقی است؛ همان‌گونه‌که طبیعت، در بهار تازه می‌شود و همان‌گونه‌که دارایی انسان، در آغاز سال خمسی پاک و تطهیر می‌شود با آمدن ماه مبارک رمضان نیز روح انسان تطهیر می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) افزود: رمضان ماهى است که ابتدایش رحمت است و میانه ‏اش مغفرت و پایانش اجابت و آزادى از آتش جهنم است (هُوَ شَهْرٌ أَوَّلُهُ رَحْمَةٌ وَ أَوْسَطُهُ مَغْفِرَةٌ وَ آخِرُهُ الْإِجَابَةُ وَ الْعِتْقُ مِنَ النَّار).

حجت الاسلام تقی پور گفت: ماه رمضان، ماه فرصت‌یابی است، فرصت آشتی با خدا، فرصت نظم و برنامه‌ریزی، ماه فرصت ازدیاد تقوا و تقویت اراده، حُسن خلق و حُسن برخورد است.

وی ماه رمضان را ماه پهن شدن سفره گسترده رحمت الهی خواند و گفت: ماه رمضان سفره گسترده الطاف و رحمت‌های الهی پهن است و انسان‌ها در این ماه بیشتر مورد فضل خداوند قرار می‌گیرند و به فرمود: ه پیامبر گرامی سفره‌ای که چشمی آن را ندیده و هیچ گوشی آن را نشنیده و به ذهن هیچ بشری خطور نکرده است (أعطَاهُ اللهَ عَزَّوَجَلَّ مِنَ الثَّوَابِ مَا لاَ عَینٌ رَأت وَلاَ أُذُنٌ سَمِعَتْ وَلاَ خَطَرَ عَلى قَلبِ بَشَر).

حجت السلام تقی پور ماه رمضان را بهار قرآن خواند و گفت: ماه رمضان بهار قرآن و ماه فضایل و ضیافت بیکران الهی است، ماه اُنس با قرآن و ماه شناخت و بهره‏‌برداری فکری و عملی از قرآن است، لذا می‌بایست علاوه بر قرائت همه روزه قرآن کریم و تقویت روخوانی و روان خوانی آن از درک مفاهیم و فیوضات معنوی آن نیز بیشتر و بهتر بهره‌مند شد.

وی در پایان با بیان اینکه هر سال برای کارکنان و پایوران وظیفه برنامه‌های قرآنی متنوعی تدارک دیده می‌شود، اظهار کرد: همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه برنامه‌های معنوی و تربیتی ویژه‌ای برای پایوران و سربازان اتخاذ می‌کند و امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌هایی از جمله روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، جلسات تربیتی پیرامون سبک زندگی قرآنی و آموزش احکام متبلابه، برگزاری محافل انس با قرآن و نشست‌های بصیرتی را در دستور کار خود قرار داده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها