خبرهای داغ:
شاهرود_امام جمعه گنبد گفت: اردو‌های راهیان نور و بازدید از مکان‌هایی که رزمندگان شاهرودی در غائله‌های اول و دوم گنبد آنجا مستقر بودند، باید در دستور کار باشد.
کد خبر: ۹۳۳۲۸۲۱
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
اردو‌های راهیان نور رشادت‌های رزمندگان را در غائله گنبد به تصویر بکشدحجت‌الاسلام محمود ترابی، امام جمعه سابق شاهرود که هم‌اکنون امام جمعه گنبد است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود اظهار کرد: پیشکسوتان ایثار و شهادت و رزمندگان غائله گنبد از افتخارات شهرستان شاهرود محسوب می‌شوند و باید یاد و خاطره آن‌ها همواره زنده نگه داشته شود.
او با بیان اینکه اردو‌های راهیان نور باید تقویت شود، گفت: اخیراً از مبارزه فرزندان، پدران و دوستان شاهرودی در غائله گنبد دوباره یاد شد؛ این زمزمه نیاز و جای این موارد خالی تا امروز بوده است.
امام جمعه گنبد افزود: برنامه‌های راهیان نور و نشست‌های خاطره‌گویی باید تداوم یابد تا گوشه‌ای از ذخایر عظیم ملت را استخراج کنیم.
ترابی ادامه داد: چنین زیارت و فضایی در آستان مقدس امامزادگان در شمال کشور باید زنده شود؛ قیام مردم که ولایت اهل‌بیت (ع) و تشیع را رسمیت بخشیدند و جریان بزرگی را ایجاد کردند، باید به مردم معرفی شود.
او بیان کرد: غائله‌های اول و دوم گنبد را باید دید و روایت کرد؛ ما قدرت فتح قله‌های آینده را در دفاع مقدس کسب کردیم و آنچه در دنیا ثمر می‌دهد، استقامت است و مردم ایران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، این ایستادگی و استقامت را نشان دادند.
ترابی اضافه کرد: دشمنان اسلام در گرفتاری‌های عظیم مردم، غائله اول گنبد را در منطقه شروع کردند تا مردم به نظام اسلامی در ۱۲ فروردین رأی ندهند. در قسمت دوم غائله گنبد، مقدمه انتخابات مجلس بود تا نگذارند حکومت اسلامی مستقر شود.
وی تأکید کرد: یادبود شهدای غائله گنبد، آغازی برای آینده است که بیشتر توجه داشته باشیم و این برنامه‌ها را به ارزش جبهه و جنگ حساب کنیم؛ رهبر انقلاب تأکید دارند جمع‌آوری خاطرات شهدا باید با حس حضور در سنگر جنگ باشد.
امام جمعه گنبد گفت: اردوی راهیان نور و بازدید از مکان‌هایی که رزمندگان شاهرودی در غائله‌های اول و دوم گنبد آنجا مستقر بودند، باید در دستور کار باشد.
ترابی بیان کرد: روایتگری اتفاقات رخ‌داده انجام و یاد و خاطره چهار شهید شاهرودی غائله‌های اول و دوم گنبد شامل شهید سیدرشید شمسایی، جمشید اکبری، علی‌اصغر بوجاری و احمد قنبریان گرامی داشته شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها