خبرهای داغ:
ملایر-نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین مشکل کشور عدم پذیرش مسئولیت و حل مشکلات ایجاد شده از سمت مدیران و دستگاه‌های اداری است.
کد خبر: ۹۳۳۲۸۵۹
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
بزرگ‌ترین مشکل کشور عدم پذیرش مسئولیت و حل مشکلات از سوی مدیران استبه گزارش خبرگزاری بسیج، هادی بیگی نژاد در بررسی عملکرد یکساله مجلس شورای اسلامی با رویکرد امید آفرینی که به همت بسیج رسانه شهرستان ملایر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، در پاسخ به این سوال که چرا مجلس یازدهم با طرح تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت با وجود تحریم‌ها و نیازمندی مردم به اجرای این طرح مخالفت کرد، گفت: از نظر من تشکیل وزارت بازرگانی مشکلی را حل نمی‌کند چراکه در حال حاضر نیز تمامی اختیارات وزارت بازرگانی سابق در اختیار وزارت صمت است و اگر قرار باشد مشکلی را حل کنند اختیارات کامل دارند.

وی افزود: از طرف دیگر طبق بررسی‌های انجام شده، بسیاری از کارکنان این وزارت خانه نیز با تفکیک وزارت بازرگانی از صمت موافق نیستند پس اگر اختلافی بین وزراء بوجود می‌آید حل آن به عهده رییس جمهور است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره علت عدم علنی شدن جزییات قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، اظهار کرد: قرارداد ۲۵ ساله یک تفاهم کلی و پیمان دو جانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... بین ایران و چین است، اما جزییات این تفاهم هنوز مشخص نشده البته درخواست چین عدم علنی شدن جزییات این قرارداد است که گویا ایران نیز این درخواست را پذیرفته و ممکن است نمایندگان مجلس نیز از برخی جزییات این سند مطلع نشوند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه جو بایدن اختیار و قدرت کافی برای رفع تحریم‌های ایران را ندارد، اظهار کرد: تحریم‌های بانک مرکزی به دلایلی از جمله اتهام پولشویی و یا تامین مالی تروریست، تحریم‌های غیر هسته‌ای هستند که از نظر حقوقی نمی‌توان آن‌ها را با مذاکرات هسته‌ای رفع کرد پس کاهش قیمت دلار و بازگشت آن به کانال ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان با توجه به اینکه هیچ چشم‌اندازی برای آن درنظر گرفته نشده، بعید است.

بیگی نژاد تغییر ساختار برنامه‌ریزی‌ها را به جای رفع تحریم‌ها یکی از راهکار‌های کاهش قیمت دلار دانست و افزود: ما می‌توانیم با حمایت از بانک‌هایی که قادر به دور زدن تحریم‌ها هستند و با آمریکا نیز رابطه‌ای ندارند، ارزش پول ملی خود را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: راه حل دیگر استفاده از طرح تهاتر کالا و خدمات است به طور مثال یکی از درخواست‌های کشور ونزوئلا از ایران، دریافت برخی کالا‌ها به جای پرداخت طلا است یا کشور باکو پذیرفت به جای دریافت هزینه واکسن کرونا از ایران نفت بگیرد، اما در پایان عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف سبب عدم اجرایی شدن این طرح شد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت به راستی آزمایی و لغو عملی همه تحریم‌ها به عنوان تنها سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی اشاره و خاطرنشان کرد: از نظر من تحریم‌های آمریکا از نظر حقوقی قابل رفع نیست؛ از طرفی هدف آمریکا از وضع این تحریم‌ها، به رخ کشیدن قدرت خود به جهانیان و قرار دادن ایران در انزوای سیاسی است، جو بایدن نیز در برابر ایران همان سیاست ترامپ را دارد، اما از روش باراک اوباما برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مشکل کشور عدم پذیرش مسئولیت و حل مشکلات ایجاد شده از سمت مدیران و دستگاه‌های اداری است، تاکید کرد: یکی از دلایل علاقه‌مندی مقام معظم رهبری به شهید «سلیمانی»، حل مشکل به وجود آمده در حیطه اختیاراتشان و پذیرش تمام سختی‌های کار بود بنابراین مسئولین باید مسئولیت کار خود را بپذیرد و از افراد ذی نفع برای حل مشکلات کمک بگیرد.

بیگی نژاد عدم تسهیلات دهی بانک‌ها و مشکل صادرات را از معضلات و موانع تولید در کشور برشمرد و مطرح کرد: هر نماینده مجلس یک جایگاه عرفی و یک جایگاه قانونی دارد به طوری که اگر مجلس از جایگاه قانونی و قانون گذاری خود استفاده کند، دولت را تابع خود می‌کند، اما درخواست مردم حوزه‌های انتخابیه از نماینده مجلس، کار اجرایی است که نیازمند تلاش برای اخذ اعتبارات و امکانات از وزرای دولت است، پس در این صورت مجلس تابع دولت می‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس وظیفه نظارت و قانون‌گذاری خود را انجام می‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر دو شکایت مبنی بر عمل نکردن دولت به وظایف خود در زمینه توزیع کالا‌های ضروری و بهبود معیشت مردم از طرف مجلس شورای اسلامی تنظیم و به قوه قضائیه ارسال شده است.

* نماینده انقلابی نماینده‌ای پویاست

مسئول بسیج رسانه شهرستان ملایر نیز در ادامه نماینده انقلابی را نماینده‌ای پویا دانست که باید در راستای امیدبخشی به جامعه گام بردارد و افزود: نماینده انقلابی باید منشاء استقلال طلبی، عدالت و آزادی خواهی باشد و امید است این مجلس بتواند در راستای رفع مشکلات معیشت مردم گام بردارد.

شهرام ذبیحی به تقویت تعامل مسئولین با رسانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: این نشست قرار بود با حضور هر دو نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برگزار شود، اما یکی از نمایندگان با وجود هماهنگی‌های صورت گرفته از حضور در جلسه و پاسخ به خبرنگاران امتناع کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات