خبرهای داغ:
همدان-استاندار همدان گفت: همدان یک استان کاملاً پویا است که در حوزه تولید به دنبال حمایت جدی از سرمایه‌گذاران جدید برای پروژه‌های جدید هستیم.
کد خبر: ۹۳۳۱۳۲۳
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
همدان یک استان کاملاً پویا است/ تویسرکان و نهاوند در وضعیت قرمز هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج، سعید شاهرخی در در شورای اداری استان همدان اظهار داشت: در سال ۹۹ دو موضوع مهم را دنبال کردیم، یکی حمایت از جهش تولید و دیگری پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا بود که توفیقات قابل توجهی حاصل شد.

وی افزود: در سالی که به نام «جهش تولید» نامگذاری شد ما بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه «جهش تولید» داشتیم که ۸ هزار میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی اجرا شد که با وجود محدودیت‌ها بی‌وقفه در استان کار و تلاش کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه بیش از ۸ هزار میلیارد تومان در راستای «جهش تولید» سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در استان در حوزه اشتغال و تولید داشتیم، گفت: در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا جزء استان‌های موفق کشور هستیم و این حاصل همراهی خوب مردم و فرهنگ بالای آنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی بیان کرد: در سال گذشته نیروی انتظامی در اجرای همه طرح‌ها بیش از ۲۰۰ روز در آماده‌باش کامل بود که قابل تقدیر است و در رأس این‌ها قدردان زحمات کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی هستیم که فداکارانه و ایثارگرانه در راستای کمک به مردم در امر پیشگیری و درمان صادقانه کمک کردند.

شاهرخی با بیان اینکه اداره امور استان بر مبنای برنامه محوری و اصول علم و چهارچوب کارشناسی بوده و در سال جدید با همین مبنا کار را دنبال خواهیم کرد، گفت: توجه ما در سال ۱۴۰۰ به محدوده تولید است، اولویت دولت طی هشت سال گذشته، توجه به معیشت مردم بوده که یکی از کار‌های جدی است که با قدرت انجام خواهد شد و برای آن برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال تحقق شعار سال خواهیم بود، ادامه داد: علاوه برآن همچنان خطر ویروس کرونا به قوت خود باقی است و این ویروس نه تنها از بین نرفته بلکه جهش پیدا کرده است.

استاندار همدان اضافه کرد: متأسفانه خیز چهارم کرونا در کشور آغاز شد و ۲۰ استان را درگیر کرده است، بنابراین باید مثل روز اول خود را تجهیز کنیم و روزبه‌روز شرایط را بهبود بخشیم.

وی با بیان اینکه شهرستان تویسرکان و نهاوند در وضعیت قرمز هستند، ابراز داشت: شرایط ما در استان شرایط خوبی نیست و رعایت پروتکل‌های بهداتشی به حداقل رسیده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه با همراهی مردم از این شرایط عبور می‌کنیم، گفت: یکی از برنامه‌های ما در سال ۱۴۰۰ پرداختن به این موضوع است که باید همه دستگاه‌ها با کمک مردم موفق عمل کنند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: در سراسر کشور ۲۸ خرداد انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و انتخابات شورای شهر و روستا برگزار می‌شود که در استان همدان سه انتخابات برگزار می‌شود، انتخابات شورا‌های شهر و روستا، میان دوره‌ای بهار و کبودراهنگ و انتخابات ریاست جمهوری داریم که با مشارکت حداکثری مردم برگزار می‌شود.

استاندار همدان افزود: استان همدان مهیای برگزاری انتخابات پرشور، سالم، قانونمند و رقابتی با مشارکت حداکثری مردم است که بدون توجه به گرایش‌ها و تعلقات شخصی انتخابات را به بهترین وجه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین وظیفه ما برگزاری انتخابات سالم در چهارچوب قانون است و این خود موجب می‌شود مردم اطمینان پیدا کنند و در انتخابات مشارکت کنند.

شاهرخی اضافه کرد: ادامه فعالیت‌ها و اقدامات ما در راستای توجه به معیشت مردم، ایجاد شغل و رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید یکی از برنامه‌های ما است که با قوت برنامه‌ریزی می‌کنیم و تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی به هر شهرستانی می‌روند از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنند و تور‌های رسانه‌ای را جهت معرفی ظرفیت‌های استان برگزار کنند.

استاندار همدان ابراز داشت: امروز استان همدان به مثابه یک کارگاه بزرگ سازندگی کار می‌کند و همه کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت برق، یکی از ملزومات توسعه صنعت به همت سازمان صمت کار صدور جواز تأسیس به یک نیمروز کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های فراوانی آماده شده از جمله منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد با یک هزار و ۱۰۰ هکتار کنار اتوبان، راه‌آهن و با تمام امکانات برق، آب و... آماده استفاده است و منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر، شهرک‌های صنعتی در اقصی نقاط استان آماده است.

شاهرخی ادامه داد: برای آب این مناطق از ظرفیت وزارت نیرو و پسآب‌ها استفاده کردیم و برای برخی از آن‌ها ۱۲۰۰ میلیارد تومان پرو ژه در حال اجرا داریم، پست‌های برق که در همدان، فامنین، اسدآباد و سایر نقاط دارد احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی که در ملایر اخیراً کلنگ‌زنی کردیم به اندازه ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است، گفت: همدان یک استان کاملاً پویا است که در حوزه تولید به دنبال حمایت جدی از سرمایه‌گذاران جدید برای پروژه‌های جدید هستیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با حمایت از واحد‌های در حال تولید و واحد‌هایی که مستقر هستند تلاش می‌کنیم ظرفیت‌ها را بالا ببریم، عنوان کرد: احیاء و راه‌اندازی واحد‌هایی که بنا به دلایل مختلف در سنوات گذشته از رده خارج یا راکد شدند باید تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: بانک‌ها نیز باید همراهی بیشتری با واحد‌ها داشته باشند؛ هم برای اجرای تسهیلات و هم واحد‌هایی که به تملک درآوردند در اختیار بانک‎ها بماند و به سرعت زمینه واگذاری به افراد جدید فراهم شود.

شاهرخی با بیان اینکه طرح جامع همدان نهایی شده و در این طرح افق بسیار بلندی برای همدان دیده شده و با رعایت تمام استاندارد‌های شهرسازی همه اصول شهرسازی رعایت شده است، تصریح کرد: با تصویب نهایی این طرح، «شهر کهن همدان» در جایگاه بالایی که دارد صاحب طرحی می‌شود که در شأن و جایگاه تاریخ و تمدن ایران زمین باشد که ظرف هفته‌های آینده این طرح در تهران به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌ها از ظرفیت رسانه‌ها، به نحو مطلوب استفاده کنند و افزایش اشتراک نشریات در سال ۱۴۰۰ در دستور کار مدیران قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات