خبرهای داغ:
خبرگزاری ایسنا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در مقایسه با ماه‌های گذشته تعداد بستری های کرونایی در استان دو برابر شده است.
کد خبر: ۹۳۳۲۸۶۹
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

تعداد بستری های کرونا در آذربایجان غربی دو برابر شده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، دکتر جواد آقازاده،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان افزود:تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان نسبت به هفته گذشته ۲ برابر افزایش یافته است و به تعداد ۹۵۲ نفر رسیده است. 
 
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ هزار و ۲۲۵نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند، تصریح کرد:بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می کنند بدحال تر هستند و سنینی که مبتلا می شوند پایین تر شده است. 
 
دکتر آقازاده افزود:  تعداد ۱۲۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که از این تعداد ۴۵ نفر به ونتیلاتور متصل هستند. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: مجموعا ۳۸۴۳ نفر تاکنون در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.
 
وی بیان کرد: متاسفانه ۵ شهر چایپاره، چالدران، سلماس، اشنویه و سردشت در وضعیت نارنجی هستند و بقیه شهرها همگی در وضعیت قرمز هستند و ممکن است دو تا سه روز دیگر تمامی شهر ها قرمز شوند و این بسیار سریع اتفاق می افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: در بازدید از شهرستان های استان از جمله پیرانشهر، سردشت، اشنویه و نقده متاسفانه تنها ۲ تا ۳ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند. جشن های عروسی نیز بدون رعایت کم ترین پروتکل بهداشتی انجام می شد. در طرف دیگر مسئولینی هستند که باید در زمان مورد نیاز محدودیت های اعمالی را اجرا کنند. نباید انتظار داشته باشیم که ویروس خود به خود از بین برود. 
 
آقازاده افزود: استان در وضعیت قرمز است اما پروتکل هایی که برای وضعیت قرمز باید اجرایی شود متاسفانه اجرا نمی شود. مشاغل ۲ و ۳ و ۴باید بسته شوند. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بااشاره به اینکه فاصله بستری تا بخش مراقبت های ویژه و فوت شدن ۳ روز است، افزود: در شرایط فعلی تصمیم گرفته شد که ۲۰ درصد از تخت های بیمارستان های خصوصی نیز به کرونا اختصاص یابد و اگر نیاز باشد تمامی بیمارستان های استان به کرونا اختصاص می یابند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار