مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، باید از اولویت‌های کاری مسئولان باشد

انصاری فر گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین آن در بین افراد جامعه به‌ویژه نسل جوان و نوجوان باید از اولویت‌های کاری مسئولان امر در سال جدید باشد.
کد خبر: ۹۳۳۲۹۲۲
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مرتضی انصاری فر مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در نشست با استاندار مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شناساندن همه‌جانبه فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های مختلف انقلاب ادای دین به خون شهداست.

وی گفت: با توجه به سخنان حکیمانه رهبر فرزانه در خصوص وضعیت شیوع کرونا در کشور، آنچه در تاریخ کشور ما ماندگار خواهد شد، روحیه جهادی، انقلابی، پای‌کار بودن، اتحاد و همبستگی مردم بوده که درواقع احیاء فرهنگ بسیجی است.

انصاری فر بیان کرد: کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره خود را خادمان شهدا و خانواده‌های معظم آن‌ها می‌دانند و خدمت خالصانه و صادقانه به این بزرگواران را بزرگ‌ترین افتخار خود می‌شمارند.

انصاری فر در ادامه گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات یک‌ساله بنیاد مرکزی در یک‌ساله 1399 ارائه داد و اظهار داشت: خدمت به ایثارگران یک اصل است زیرا خانواده شهدا و ایثارگران باخدا معامله کرده‌اند و اغلب کم‌توقع و یا بی توقع هستند لذا خدمت به آن‌ها دارای اجر عظیم و افتخار برای ما است.

وی بابیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران به‌صورت حضوری محدودتر و بیشتر به‌صورت مجازی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر طرح سپاس و پایش سلامت جانبازان و والدین شهدا برای پیگیری آخرین وضعیت این خانواده‌ها به‌صورت مجازی و تلفنی انجام می‌شود.

انصاری فر به پاسخگو بودن خود به جامعه ایثارگری از طریق خط تلفن 1616 در چهارشنبه هر هفته اشاره کرد و افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون به‌صورت تلفنی پاسخگوی جامعه ایثارگری، بوده‌ایم که ضمن ارائه توصیه‌های بهداشتی و تأکید در خانه ماندن، پیگیری‌های لازم در خصوص مسائل و مشکلات آنان صورت پذیرفت.

وی تأمین مسکن خانواده شهدا و جانبازان را از وظایف بنیاد عنوان کرد و گفت: ان‌شاءالله در کلان‌شهر اراک در بخش تخصیص تسهیلات مسکن بر اساس مصوبه مجلس و ابلاغ هیئت دولت نزدیک به 2 هزار سهمیه در کلان‌شهر اراک به این عزیزان تسهیلات 100 میلیون تومانی برای خرید مسکن تعلق خواهد گرفت.

وی بیان کرد: طرح مسکونی ۲۶۴ واحدی ویژه خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان اراک نیز هم‌اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش‌بینی می‌شود پایان نیمه اول سال 1400 تکمیل و به متقاضیان تحویل شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بابیان اینکه مشکل پوشش بیمه ایثارگران به‌کلی مرتفع شده است، اضافه کرد: هم‌اکنون ۱5 هزار و 821 نفر از جمعیت هدف این نهاد انقلابی تحت پوشش بیمه همگانی و 39 هزار و 935 نفر نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.

انصاری فر با خاطرنشان کردن اهمیت حفظ و ارتقا سلامت جسمانی جامعه ایثارگری افزود: در طرح واکسینه کردن جانبازان شیمیایی، جانبازان 70 درصد و والدین شهدا به دلیل شرایط خاص مجروحیت و یا کهولت سن در اولویت قرار دارند چراکه شرایط جسمی و سلامتی آنان به نحوی است که باید به‌صورت مضاعف مراقب این عزیزان بود.

وی همچنین به فعالیت مجتمع فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار استان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این مجتمع گام مهمی در جهت تأمین نیازهای جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و عموم مردم استان برداشته‌شده است.

انصاری فر همچنین خبر از پیشرفت 50 درصدی عملیات احداث ساختمان بنیاد شهرستان شازند داد و گفت: با توجه به اهمیت خدمت‌رسانی مطلوب به خانواده‌های گرانقدر شهدا و ایثارگران، احداث ساختمان اداری بنیاد شازند برای خدمات‌دهی شایسته‌تر به این عزیزان از ضروریات این شهرستان بود.

در پایان استاندار ضمن قدردانی از مدیرکل و کارکنان بنیاد مرکزی از عملکرد یک‌ساله این بنیاد احساس خرسندی کرد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات