امام جمعه بخش مرکزی یزد:

معتقدیم درب مساجد نباید به روی مردم مومن بسته شود/رعایت شیوه نامه ها در مساجد و مراسمات مذهبی

عضو شورای فرهنگی استان یزد گفت: تاکنون به خود مسئولان هم ثابت شده که در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی، مردم مومن، مسجدی و هیئتی بیشتر از هر کجای دیگر اهتمام دارند.
کد خبر: ۹۳۳۲۹۹۰
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی عضو شورای فرهنگی استان یزد، ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان کشور در مبارزه با ویروس منحوس کرونا اظهار کرد: متاسفانه به دلیل برخی بی تدبیری‌ها در ایام نوروز امروز شاهد قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در اکثر شهر‌های کشور هستیم بطوریکه با ورود ویروس جهش یافته زنگ خطر بیشتر از سایر موج‌های شیوع قبلی این بیماری به صدا درامده است.

آیت الله مدرسی افزود: آنچه در هفته‌های اخیر دیده شد برداشته شدن کامل بسیاری از محدودیت‌های کرونایی مانند بازگشایی اماکن گردشگری، کاهش محدودیت‌های تردد و ترافیکی، افزایش ساعت کاری اصناف و بازاریان و برگزاری کنسرت در برخی شهرها، عدم محدودیت برای سفر‌های تفریحی، بود که نتیجه‌ای جز وضعیت امروز کشور را به دنبال نداشت.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد:، اما از سویی همچنان فشار‌ها و محدودیت‌ها بر اماکن و برگزاری مراسمات مذهبی برای تعطیلی و لغو ان‌ها وجود دارد در حالی که با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و بخصوص در شب‌های قدر، دعا، عبادت و نماز جماعت از نیاز‌های اصلی و ضروری مردم است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درآستانه ماه مبارک رمضان سال گذشته در دیدار با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: بنا به فرمایشات رهبری نیاز معنویات از برخی جهات حتی بالاتر از نیاز‌های مادی مردم قرار دارد و مردم نیاز به توسل و توجه به خدا به ویزه در حوادث و قضایای مهم نیازمند هستند و باید در این خصوص فکری برای این نیاز صورت بگیرد.

آیت الله مدرسی ضمن قدردانی از ستاد استانی مبارزه با کرونا در خصوص برقراری نماز جماعت در ایام رمضان در مساجد استان یزد عنوان کرد: تاکنون به خود مسئولان هم ثابت شده که در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، مردم مومن، مسجدی و هیئتی بیشتر از هر کجای دیگر اهتمام دارند و مراسمات مذهبی در مدت اخیر با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار شده است.

وی ابراز کرد: مطمئنا دقتی که از سوی مردم متدین در برگزاری مراسمات مذهبی برای رعایت شیوه نامه‌ها دیده می‌شود در هیچ مراسم دیگری دیده نمی‌شود ضمن اینکه بنا به فرموده رهبر انقلاب همه مردم باید ازتصمیمات ستاد ملی کرونا تبعیت کنند، اما ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز باید این ضرورت را هم تشخیص دهد و برای ماه مبارک رمضان برنامه ریزی داشته باشد.

عضو شورای فرهنگی استان یزد تصریح کرد: هر چند برپایی نماز جماعت در ایام ماه مبارک رمضان در استان یزد بلامانع اعلام شده است، اما پیشنهاد می‌کنم در وضعیت قرمز مساجدی که دارای محوطه و فضای باز هستند با یک سوم ظرفیت در ماه مبارک رمضان برای اقامه نماز جماعت با مدت محدود باز باشند و نماز جمعه‌ها در همین شرایط برگزار شود.

وی اذعان کرد: در روایت از پیامبر اکرم آمده که در زمان بلا و مصیبت اهل مسجد سالم و محفوظ هستند و این یعنی مساجد در جامعه اسلامی جنبه پناهگاه را برای مردم دارند و یا در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است که وقتی اندوهی از مشکلات زندگی شما را فرا گرفت چه چیزی مانع می‌شود که وضوبگیرید و در مسجد دو رکعت نماز به جا بیاوردید و در آن خداودند را بخوانید آیا نشنیده اید که خداوند فرمود ه از صبر و نماز یاری بجویید؟!

آیت الله مدرسی تاکید کرد: مناسبت‌ترین برنامه‌های دینی و و عبادت فردی در وضعیت فعلی جامعه تاکید به تمسک و توسل از طریق قرائت دعا‌ها به ویژه در فصل‌های نیازی مانند ماه‌های رجب، شعبان و رمضان است و بهترین جا برای انجام این فرایض مساجد هستند و معتقدیم در مساجد نباید به روی مردم مومن بسته شود.

امام جمعه مرکزی یزد گفت: از سویی با بسته شدن مرز ترکیه و صدور روادید گردشگری به دلایل واهی و غیر منطقی مخالفت شده است، اما از سوی دیگر مشاهده می‌شود مرز‌های عتبات عالیات بسته است و تنها می‌توان از روادید تجاری به خارج از مرز سفر کرد در حالی که برای ترکیه هم در شرایط خطرناک فعلی برای روادید تجاری مجوز صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: این سوال برای همه مردم وجود دارد که چرا دولت در ایام نوروز این چنین محدودیت‌ها را برداشت و امروز باید شاهد چنین فاجعه‌ای در کشور باشیم که هنوز هم برایش تدبیری نیاندیشیده اند و دولت باید در قبال این کوتاهی پاسخگو باشد.
ارسال نظرات