۷۰ درصد تست های کرونا در البرز مثبت است/ آمار بیماران بستری ۳ برابر شد

نورمحمد فردی گفت: سه برابر شدن تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان ها نشان می دهد که با یک وضعیت نگران کننده مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۳۳۳۰۸۸
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نورمحمد فردی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در البرز با اشاره به اینکه به واسطه ۵ شهرستان قرمز و دو شهرستان نارنجی وضعیت شیوع ویروس کووید ۱۹ در استان نگران کننده است، گفت: اگر مردم و مسئولین اهتمام لازم را برای کنترل این پاندمی نداشته باشند وقوع فاجعه دور از انتظار نیست.

 ۷۰ درصد تست های کرونا در البرز مثبت است/ آمار بیماران بستری ۳ برابر شد
نورمحمد فردی رعایت پروتکل های بهداشتی با حساسی بیشتر، حذف دید و بازدیدهای غیرضروری و عدم حضور در اماکن سرپوشیده را از مهم ترین توصیه هایی دانست که مردم باید رعایت کنند و اظهار داشت: در حال حاضر تست پی سی آر حدود ۷۰ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی مثبت است. 
 
وی با اشاره به اینکه در اسفند ۹۹ تنها ۲۰ درصد از تست های پی سی آر مثبت بود، تصریح کرد: به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا اعلام خطر می کنم چرا که عادی اینگاری این ویروس در شرایط کنون بسیار خطرناک است و در حال حاضر ۸۴۹ نفر در بیمارستان های البرز بستری هستند.
 
فردی آمار بیماران بستری شده در اسفند ۹۹ را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و خاطر نشان داشت: سه برابر شدن تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان ها نشان می دهد که با یک وضعیت نگران کننده مواجه هستیم و مردم باید به واسطه حفظ سلامتی خود و خانواده توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.
 
معاون استاندار البرز و رئیس ستاد مقابله با کرونا در خاتمه خاطرنشان داشت: با توجه به شرایط موجود، طبق رنگ بندی شهرها محدودیت‌هایی اعمال شده و صنوفی که به محدودیت‌های اعمال شده توجه نکنند، ۱۵ روز پلمب می‌شوند.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/ ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها