رضافرح گفت: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه ساخت بیش از دوهزار واحد مسکونی برای محرومین مصوب شد که بیش از ۵ ماه فعالیت آنها آغاز شده و هم اکنون پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی دارد.
کد خبر: ۹۳۳۳۱۷۵
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمدرضا رضافرح مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی در دیدار با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بنیاد مسکن در دو شاخه شهری و روستایی فعالیت دارد که در شهر اراک پروژه کوی کوثر را دنبال می کند که در این پروژه بنیاد مسکن به دنبال ساخت یک شهر بزرگ مسکونی است و به عنوان یک الگو به کشور معرفی شده است و توسعه آن با قوت ادامه خواهد داشت.

رضا فرح اظهار کرد: در حوزه روستایی با توجه به سیل سال ۹۸ بنیاد مسکن بیش از ۸ هزار واحد در خارج از استان و بیش از ۷ هزار واحد مسکونی در داخل استان در دستور کار داشت که در داخل استان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و بیش از ۳۸ هزار تن سیمان رایگان که اهدایی مقام معظم رهبری بود هزینه شد.

وی ادامه داد: بیش از ۵ هزار واحد مسکونی در داخل استان که به واسطه سیل تخریب شده بودند به بهره برداری رسید که در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه ساخت بیش از دوهزار واحد مسکونی برای محرومین مصوب شد که بیش از ۵ ماه فعالیت آنها آغاز شده و هم اکنون پیشرفت ۶۰ درصدی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی افزود: در خصوص خانواده های دو معلول به بالا بیش از ۸۰ واحد مسکونی تحویل داده شده که ۸۵ میلیون تومان برای هریک از خانواده ها وام بلاعوض به آنها پرداخت شده است.

رضا فرح ادامه داد: بیش از ۳۰ واحد مسکونی برای ایتام روستایی تحویل داده شده که ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض نیز به آنها پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص تهیه سندهای واحدهای روستایی تاکنون بیش از ۷۵ هزار جلد سند روستایی تحویل خانوار داده شده که این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات