رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی:

انتظار بارش دو بارندگی ۱۰ میلی متری برای مزارع گندم استان مرکزی را داریم

آنجفی گفت: اگر دو بارندگی ۱۰ میلی متری در روزهای آینده و اردیبهشت‌ماه داشته باشیم قطعاً تولید گندم امسال کمتر نخواهد شد و به این مسئله خوش بین هستیم.
کد خبر: ۹۳۳۳۱۹۰
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مجید آنجفی رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب  استان گفت: در سال جاری بیش از ۴۵ هزار هکتار گندم آبی در استان داریم که به‌طور کامل محقق شده و کیفیت آن مطلوب است و در کشت دیمی تاکنون از نظر کیفی و کمی نگرانی وجود ندارد.

آنجفی اظهار کرد: نگرانی امسال در خصوص آفت مزارع است که برای مقابله با این آفت ۱۰ روز فرصت داریم که اقدامات خود را انجام دهیم و همه کارشناسان را بسیج کرده ایم که برای مقابله با این آفت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی به کاهش بارش های در سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: اگر دو بارندگی ۱۰ میلی متری در روزهای آینده و اردیبهشت‌ماه داشته باشیم قطعاً تولید گندم امسال کمتر نخواهد شد و به این مسئله خوش بین هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: در استان ۱۶۲ هزار هکتار اراضی مستعد توسعه سیستم آبیاری نوین داریم که تاکنون ۷۰ هزار هکتار تجهیز شده است و ۳۱۵ میلیون مترمکعب مصرف سالیانه آب را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸، ۴۸ میلیارد تومان اعتبار توسعه سیستم آبیاری نوین به استان اختصاص یافت که ۱۶۵ طرح به مساحت ۴ هزار هکتار پوشش داده شد، گفت: در سال ۹۹ نیز ۱۲ میلیارد تومان اعتبار، تخصیص یافته است که ۲۲۰۰ هکتار به بهره برداری رسیده و ۸۶ پروژه آبیاری نوین نیز در دست اقدام است.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: نگرانی امروز کشاورزان قیمت خرید تضمینی گندم است که باید برای اصلاح قیمت اقدامات عاجل انجام دهیم چراکه هم اکنون قیمت جو و علوفه به مراتب بیشتر از قیمت گندم است که معمولاً قیمت علوفه و جو بیش از ۷ هزار تومان است و قیمت گندم ۴ هزار تومان است.

آنجفی بیان کرد: قیمت ۴ هزارتومانی گندم نشان از این دارد که کشاورزان رغبتی برای تحویل گندم به دولت نداشته باشند و باید در این خصوص تدبیر لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود نهاده‌های دامی و مشکلات کشاورزان اصلاح قیمت گندم یک ضرورت است و قطعاً نگرانی در این خصوص وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اصلاح قیمت گندم همان‌گونه که در تولید مشکلی نداریم در ارائه هم مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات