نماینده مردم منطقه ترشیز در مجلس شورای اسلامی:

قیمت جدید خرید تضمینی گندم برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد

حجت‌الاسلام نیک‌بین گفت: قیمت جدید ابلاغ شده در بحث خرید تضمینی گندم با توجه به تورم موجود و گرانی تجهیزات کشاورزی صرفه اقتصادی برای کشاورز ندارد و مطمئناً کشاورز نیز از این بحث رضایت نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۴۰۱۷۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، قیمت جدید خرید تضمینی گندم برای اجرا به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد. بر اساس این قیمت گذاری هر کیلوگرم گندم معمولی ۵ هزار تومان و هر کیلوگرم گندم دوروم ۵۲۰۰ تومان  تعیین شده است.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ابلاغ قیمت جدید خرید تضمینی گندم برای اجرا به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهار داشت: قیمت ابلاغ شده واقعاً برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی زمانی برای کشاورز صرفه اقتصادی دارد که هزینه‌ها و درآمد حاصل از فروش محصول صرفه اقتصادی داشته باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به تورم موجود و گرانی تجهیزات کشاورزی مثل کود، بذر، سم، دستمزد کارگر، ابزارآلات کشاورزی و… درآمد حاصل از فروش محصولات ارزان است و این صرفه اقتصادی برای کشاورز ندارد و مطمئناً کشاورز نیز از این بحث رضایت نخواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها