استاندار یزد:

نهادهای قانون‌گذار موثرترین عامل در تحقق شعار سال

استاندار یزد با اشاره به ضرورت تقویت تعامل دستگاه‌های متولی جهت رفع موانع تولید گفت: عنوان سال جاری کاربردی‌تر، عملیاتی‌تر و راهبردی‌تر تکلیف برای توسعه کشور است.
کد خبر: ۹۳۳۳۲۵۵
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج  از یزد، محمدعلی طالبی در جریان دیدار خبرنگاران دفتر خبرگزاری فارس در استان یزد با وی، تلاش برای تحقق شعار سال را مهمترین رسالت مسئولان نظام در حوزه‌های مختلف دانست و در این خصوص اظهار کرد: مهمترین عامل تحقق عنوان امسال در ابتدا باور این نامگذاری است و دوم این‌که درک کنیم تحقق این شعار تا چه اندازه به ارتقای سطح زندگی مردم و توسعه کشور کمک می‌کند.

وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته همواره شاهد نام‌گذاری‌هایی بودیم که تحقق کامل نیافته و به عناوین آن چندان توجه نشد و برخورد‌های شعاری صورت گرفت افزود: مقام معظم رهبری با درک دقیق از شرایط نسبت به این نامگذاری‌ها اقدام می‌کنند که کاملا کاربردی و عملیاتی است و نیاز‌های ضروری مردم را نیز در نظر دارد.

استاندار یزد با تاکید بر این‌که عنوان سال به همراه خود یک اولویتی را دارد که می‌طلبد به طور جدی مورد توجه باشد اضافه کرد: عنوان سال جاری در بین همه سال‌ها کاربردی‌تر، عملیاتی‌تر و راهبردی‌تر انتخاب شده و کاملا مشخص است که ساعت‌ها فکر پشت این عنوان نهفته است و بر اساس ارزیابی اقدامات سال‌های گذشته و اولویت‌های کشور انتخاب شده است.
وی با بیان این‌که باید بپذیریم که همه در تحقق شعار امسال نقش داریم و زمانی که حرف از مانع‌زدایی‌ها برای تولید می‌شود منحصر به دولت یا بخشی از حاکمیت نیست عنوان کرد: موضوع تولید یک مبحث کاملا فراگیر است که همه بخش‌های حاکمیت را درگیر خودش می‌کند و نمی‌توان گفت که تولید فقط مختص به صنعت و معدن است و تنها در درون دولت متمرکز است و دولت در تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نقش دارد.
طالبی با تاکید بر نقش سایر قوا در تحقق تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اظهار کرد: لازم است قوا حمایت بیشتری از این عنوان و تحقق آن داشته باشند که نقش قوانین در پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها پررنگ است و عمده کار در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ به عهده نهاد‌های قانون‌گذار است تا دولت به عنوان مجری نقش خود را ایفا کند.
وی با بیان این‌که در استان یزد تجربه برخی کار‌ها در راستای تحقق این نام‌گذاری داریم اضافه کرد: با بسترسازی‌های صورت گرفته و هماهنگی‌ها و تعاملات موجود در استان، فضای مناسبی برای تحقق شعار سال در یزد وجود دارد.

استاندار یزد با تاکید بر این‌که برای مانع زدایی از مسیر تولید در بسیاری از موارد، نیازمند همراهی، تعامل و همکاری دستگاه قضایی استان هستیم، اظهار داشت: برای رقم زدن اتفاقات خوب در استان به پشتیبانی قوه قضائیه و دادگستری هم نیاز داریم و معتقدم که با پشتیبانی و همراهی دستگاه قضایی در استان می‌توانیم موفقیت‌های خوبی را در این راستا به دست آوریم.

وی با تاکید بر هم‌افزایی و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی استان تصریح کرد: شرایط در کشور برای تولید پیچیده است و، چون قوانین و مقررات مختلفی داریم و مسئولیت‌ها نیز در این زمینه بین دستگاه‌ها توزیع شده است به تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین دستگاه‌های مختلف برای تحقق شعار سال نیاز داریم تا سرمایه‌گذاری بهتر و بیشتری هم در استان داشته باشیم و وحدت بیشتری را در بخش خصوصی ببینیم.

استاندار یزد با بیان این‌که باید مانع‌زدایی تولید را حتی در بخش فرهنگی هم داشته باشیم عنوان کرد: باید تولید را در مفهوم عام دنبال کنیم و کار‌هایی را در این رابطه انجام دهیم که مسیر را هموار کند.


ارسال نظرات