مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:
کریمی گفت: امسال با تجربه‌های موفقی که به دست آمده و ظرفیت‌های زیرساختی که به برکت کنگره شهدای استان در حوزه دفاع مقدس ایجاد شده «ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ » در استان تشکیل شد.
کد خبر: ۹۳۳۳۴۶۱
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی عصر امروز در تبیین اهداف تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: دفاع مقدس مقطع درخشانی از حماسه سازی‌های ملت ایران است و به عنوان الگوی تمام عیار مبارزه علیه نظام سلطه و متجاوزان به حقوق ملت های مظلوم و راهی پرافتخار برای عدالت خواهان و مستضعفین جهان مطرح است.

وی افزود: دفاع مقدس همچون گنجی گران بها و تمام نشدنی در اختیار ملت ایران است و امروز باید هنر این را داشته باشیم و بتوانیم از این گنج گران بها برای نسل جوان به خوبی بهره برداری کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در طی شش سال گذشته استان مرکزی در فعالیت های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و طنین انداز کردن روحیه و تفکر دفاع مقدس پیشگام و پیشتاز بوده و اقدامات بزرگی انجام داده که مهمترین آن برگزاری کنگره شهدای استان و اجرای بیش از یک هزار برنامه فرهنگی در سال ۹۸ بود.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ با توجه به قرار گرفتن در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس استان مرکزی با تجربه موفق کنگره شهدا توانستیم در استان به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند و علیرغم محدودیت های کرونایی بیش از ۵ هزار برنامه شاخص در راستای چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس برگزار کنیم.

کریمی اضافه کرد: امسال نیز با تجربه های موفقی که به دست آمده و ظرفیت های زیرساختی که به برکت کنگره شهدای استان در حوزه دفاع مقدس ایجاد شده «ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰» در استان تشکیل شد.

وی ادامه داد: حفظ و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس و جبهه مقاومت و ترویج فرهنگ ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی مهم‌ترین هدف تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ در استان مرکزی است.

کریمی گفت: تبیین اقتدار و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسه ها و پیروزی ها، تبیین نقش حماسی و وحدت اقشار، مذاهب، زنان، روحانیت و آحاد مردم در مقابله با استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل و ایادی منطقه ای آنها، نهادینه سازی روحیه ایثار و مقاومت و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی و تاثیر آن در بیداری اسلامی و نهضت های مقاومت در سراسر جهان از مهمترین راهبردهای تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ است.

وی افزود: شعار سال که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» است و همچنین شعار سال دفاع مقدس «مامقتدریم» می باشد که کلیه برنامه ها و فعالیت های فرهنگی، هنری، تبلیغی، رسانه ای و اجتماعی در راستای تبیین و تقویت این دو شعار مهم اجرایی خواهند شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: متاسفانه شیوع بیماری کرونا محدودیت های زیادی برای برنامه ها در طی یکسال ایجاد کرده که امیدواریم با کنترل و ریشه کنی کامل این بیماری شرایط اجرای حضوری برنامه ها فراهم شود اما رعایت دقیق و حساسیت نسبت به دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا یک اصل مهم است که همواره باید به آن توجه داشت.

وی بیان کرد: در ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت ۴۰ هفته برنامه ریزی شده که برای هر مناسبت برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده و با توجه به نقش ویژه استان مرکزی در دفاع مقدس نیاز است این مناسبت ها به شکل بومی استان تبیین و گرامی داشته شوند.

کریمی خاطرنشان کرد: ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت به ریاست استاندار محترم مرکزی، دبیرکلی فرمانده محترم سپاه روح الله، دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و عضویت سازمان ها، نهادها و ادارات مرتبط است که در شهرستان ها به ریاست فرماندار محترم و دبیری فرمانده محترم سپاه شهرستان می باشد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات