مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از اجرای طرح اسماءُ الحسنی در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۳۶۵۸
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت‌الاسلام مهدی ولایی ‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز پیش از ظهر امروز در اولین نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان البرز که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به شرایط کرونایی گفت: نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های این استان فعالیت خود را در راستای تحقق برنامه‌های ماه مبارک رمضان با شرایط کرونایی سازگار کردند.

طرح «اسماءُ الحسنی» در البرز اجرا می شود

وی از راه‌اندازی جشنواره قرآنی بهترین پناه در قالب ۲۲ محور با مشارکت سپاه، شهرداری کرج، اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز و سایر نهادها و سازمان‌ها خبر داد و بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، همکاری لازم را در برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های ماه مبارک رمضان اداره فرهنگ و ارشاد، اوقاف و امور خیریه، حوزه هنری استان البرز و سایر نهادها و سازمان‌ها دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز مطرح کرد: سازمان به دلیل سیاست های کلان و همراهی و سعی در ساماندهی و هم سو کردن مجموعه‌های فرهنگی استان، تلاش کرده با تمام توان مشارکت را در دستور کار خود قرار دهد. نیمی از اقدامات و برنامه‌های ماه مبارک رمضان در بستر فضای مجازی صورت می گیرد.

وی از رونمایی از طرح اسماء الحسنی در اوایل ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود این طرح مورد استقبال ۱۰۰ هزار نفر قرار گیرد. در این طرح تعداد زیادی کارت‌های هولوگرام داری که بارکد دارند در استان توزیع و با خوانش کیو آر کد توسط صفحه موبایل مجموعه تولیدات رسانه‌ای مشاهده می‌شود؛ علاقه‌مندان در قرعه‌کشی این طرح شرکت می‌کنند و جوایزی به آنها اهدا می‌شود.

حجت الاسلام ولایی برحق با اشاره به راه‌اندازی طرح رویداد تبلیغ مجازی در بستر فضای مجازی بیان کرد: حداقل در ۱۰۰ محله با محوریت روحانی محله، کانال مجازی در راستای حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و … محلات راه‌اندازی می‌شود. تمهیدات لازم به منظور ماندگاری و رقابت کانال‌ها اتخاذ شده که اگر به درستی ساماندهی شود اقدام بی‌بدیلی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: بر همین اساس در راستای شناسایی مشکلات محلات مختلف، حل مشکلات، تسهیل‌گری و ارتباطات با مسئولین ذی‌ربط تمهیدات لازم اتخاذ می‌شود. مجموعه فضای مجازی می‌تواند از ظرفیت فضای شاد نیز استفاده کند؛ بسیاری از تولیدات مجازی و تولید محتواها در این شبکه اطلاع‌رسانی شود.

وی تصریح کرد: در فضای ایجابی و فرهنگ‌سازی و ترویج روزه‌داری زیرساخت‌ها توسط رسانه‌ها، سیما و منظر و مردم فراهم می‌شود اما جای خالی پویش عمومی که معمولاً در مساجد ایجاد می‌شود، بسیار محسوس است و احتمال روزه‌خواری و هنجارشکنی وجود دارد. بر همین اساس نیروی انتظامی تمهیدات لازم را اتخاذ کند؛ سازمان نیز در فرهنگ‌سازی همکاری لازم را خواهد داشت.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها