مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:
کریمی گفت: تاکنون بیش از ۶۲۴ مدخل در دانشنامه استانی نهایی شده اند که با توجه به نقش گسترده استان مرکزی در دفاع مقدس انتظار داریم این تعداد بیشتر شود.
کد خبر: ۹۳۳۳۷۲۲
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی عصر امروز در نشست دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به تاکید مهم مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس مبنی بر تهیه یک مجموعه جامع ، کامل، علمی و مستند از عملکرد دفاع مقدس اداره حفظ آثار با تکیه بر بیانات رهبری برای تهیه این مجموعه به طور جدی وارد شد.

وی افزود: دانشنامه استانی دفاع مقدس عملکرد استان در مقطع هشت ساله را در پنج حوزه شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی، جغرافیا و نظامی بررسی می کند که مهمترین کار بحث جمع آوری اسناد و مدارک است که در مرحله بعدی مقاله نویسی و سایر اقدامات در دستور کار قرار می گیرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: شورای عالی دانشنامه با ۶ کمیته تخصصی از سال گذشته آغاز به کار کرده که درهمه حوزه ها و اقشار عملکرد استانی در دفاع مقدس بررسی می شود و امروز بر خود وظیفه می دانیم که با توجه به نقش مهم جامعه روحانیت از تمام ظرفیت ها برای پرداختن کامل به این قشر مهم استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۶۲۴ مدخل در دانشنامه استانی نهایی شده اند که با توجه به نقش گسترده استان مرکزی در دفاع مقدس انتظار داریم این تعداد بیشتر شود.

کریمی بیان کرد: سعی داریم در حوزه روحانیت و طلاب علاوه بر پرداختن به این نقش به محل های اعزام که روحانیون متولی آن بودند و در استان مرکزی هم کم نیستند بپردازیم و البته فعالیت های دیگری نیز در دستور کار خواهیم داشت.

وی افزود: در خصوص مکان های اعزام ، بمباران و آموزش در دفاع مقدس اقدام بسیار خوبی که به برکت کنگره انجام شد، ساخت المان های جغرافیای وقایع بود که بیش از ۳۶ المان در سطح استان نصب شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: المان ها در ۱۴ نقطه بمباران، ۴ نقطه آموزشی، ۱۰ محل اعزام، ۷ محل ترور توسط منافقین و ۱ محل ستاد پشتیبانی جبهه در مناطق مختلف استان نصب شده که در صورت حمایت دستگاه ها و مسئولین می توان از سایر نقاط مهم دیگر استان همچون محل نگه داری اسرای جنگ، نقاهتگاه های مجروحین، ستاد پشتیبانی، مکان های اردویی، محل های نگه داری گروگان های آمریکایی ، محل حضور مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری و مساجد آخوند و آقا ضیاء به عنوان محل آغاز کمیته و فعالیت های انقلابی هم می توان المان های آنها را در دستور کار گذاشت.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات