خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین
حجت الاسلام نوروزی گفت: در ماه رمضان امسال در قالب اجرای طرح ضیافت الهی، رزمایش ضیافت همدلی با توزیع ۲ هزار بسته‌ معیشتی و بهداشتی به ارزش ریالی هر بسته ۵ میلیون ریال اجرا می شود.
کد خبر: ۹۳۳۳۹۵۲
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

حجت الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین از اجرای طرح ضیافت الهی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبرداد.

حجت‌الاسلام رضا نوروزی با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با توجه به ضرورت بهره مندی حداکثری از ظرفیت‌های موجود در آستان‌های مقدس امامزادگان، طرح ضیافت الهی با هدف انس با معارف قرآن کریم و ارتقاء فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین افزود: با توجه به شرایط ویژه در کشور به واسطه شیوع موج چهارم بیماری کرونا و تغییر روزانه رنگ بندی شهرستان‌ها، طرح ضیافت الهی بر اساس رنگ بندی شهرها و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه زمان اجرای طرح ضیافت الهی از ۲۵ فروردین تا ۲۴ تا اردیبهشت سال‌جاری است، تصریح کرد: بالغ بر ۳۰ بقعه متبرکه استان آمادگی برگزاری برنامه‌های طرح ضیافت الهی را دارند که این تعداد در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی به ۲۰ بقعه متبرکه کاهش و به صورت غالبا مجازی کاهش یافته است.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه طبق اطلاعیه ستاد مرکزی مبارزه با کرونا برگزاری مراسم مذهبی در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع می باشد، اضافه کرد: درب‌ها و صحن‌های امامزادگان به روی عموم گشوده بوده و امکان حضور زائران با رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و به همراه داشتن ماسک و دستکش در فضاهای روباز بقاع متبرکه و بهره مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان بویژه در لیالی و سحرهای ماه مبارک رمضان وجود خواهد داشت و به همین منظور نظافت و ضدعفونی نمودن ضریح، شبستان، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن، محوطه بقاع متبرکه مجری طرح همه روزه توسط خدام صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در صورت تغییر رنگ هر یک از شهرها در میانه ماه مبارک، اجرای برنامه‌ها بر اساس وضعیت جدید تغییر می‌کند، تصریح کرد: در صورت عدم امکان اجرای برگزاری مراسم مذهبی به دلیل شیوع کرونا فعالیت مراکز افق بقاع متبرکه تعطیل نشده و به سمت کمک‌های اجتماعی جهت دهی می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف استان تصریح کرد: در ماه رمضان امسال در قالب اجرای طرح ضیافت الهی، رزمایش ضیافت همدلی با توزیع ۲ هزار بسته‌ معیشتی و بهداشتی به ارزش ریالی هر بسته ۵ میلیون ریال اجرا می شود.

حجت الاسلام نوروزی گفت: این ژرح با هدف استفاده از ظرفیت خیرین و بقاع متبرکه، مراکز افق و موقوفات استان بوده و در کنار اقلام بهداشتی اقلامی همچون قند، شکر، خرما، چای، برنج، روغن، ماکارونی، رب، حبوبات و گوشت قرمز یا مرغ برنامه ریزی شده است که ان شاالله بین جامعه هدف توزیع می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها